Miért mondják azt a rádióban, hogy "a műsorszám termékmegjelenítést tartalmaz"?
A megjelenítés nem feltétlenül azt jelenti hogy látod az adott dolgot.
Megjelenítés az is, amikor csak a nevét mondják be.
Hát, hogy ne kössenek bele, hogy pl most mondjuk mintha az adott énekes új cdjét reklámoznák. Mert ez ilyen fogyasztóvédelmi cucc, gondolom. Hogy ne bújtatott reklámként szerepeljen, hogyha már véletlenül lesz benne valami; mert szótejtenek róla, szóba kerül, szóba hozzák, és akkor ,hogy ne érje szó a ház elejét, hogy nem hívták fel a figyelmet; tehát így nem tűnik tudatalatti üzenetnek, meg lévén amúgy, hogy nem is az; tehát ezzel védik maugkat sztem, hogy nem annak szánják. Tehát, hogy ne lehessenek vádolhatók azzal, hogy titokban suttyomban elrejtenek az adásban egy-két terméket. És hogy így a "fogyasztó" már pl észre se venné, már nem tudatosan, tudat alatt befolyásolódna." És ezt akarják elkerülni, hogy tudat alatt befolyásolódjon, akaratán kívül, s csak azért jelzik.
Vagy pedig direkt pont, hogy nem mert felhívják a figyelmet, hogy "ebben bizony termék lesz reklámozva, amit te is megvehetsz akár!... ;)"
De én egyébként nem értek hozzá, csak ezek merültek fel bennem ennek kapcsán.
Ez már nekem is szemet(fület)szúrt.
Végtelen idétlenségnek tartom, amikor pl. egy időjárás jelentés után(!) bemondják: a "műsorszám termékmegjelenítést tartalmazott". Mi? Az hogy fúj a szél, vagy az, hogy Rásonysápberencs fölött süt a nap? Jah, és utólag mondja be?Amikor először hallottam azt hittem hogy lemaradtam valami reklámról. Ettől már csak az szebb, amikor vasárnap hajnali fél5-kor egy rajzfilm alatt a képernyő alsó sarkában megjelenik, a "karikás" 6-os. Azaz felhívják a figyelmet, hogy 6 év alatti ne nézze. Szóval annak a szülőnek próbálnak üzenni, aki hajnalban bekapcsolja a TV-t a gyereknek? Vicc......
A médiatörvény lehetőséget ad arra, hogy termékek, szolgáltatások nevei megjelenjenek a műsorszámban, viszont ezt a műsorszám elején és a végén is jelezni kell. Rádiók ezt úgy oldják meg, hogy nem a műsorvezetők mondják be minden egyes alkalommal, hanem az óranyitó és záró szignálokba rakták be fixen a felhívást. Ezért esetenként olyankor is elhangzik, ha valójában nem is volt termékmegjelenítés.
Miért van rá szükség? Emlékszel a 2000-es évek elején mondjuk egy közlekedési blokkra? A műsorvezetőknek, hírolvasóknak ügyeskedni kellett, mivel nem mondhattak be márkaneveket. Pl: "Sopronban a MOL kút előtt koccanásos baleset történt, tart a helyszínelés, aki teheti válasszon másik útvonalat." Ez már így nem is hangozhatott volna el, a MOL körül lett írva, mondjuk így: 3 betűs, zöld logós benzinkút. Vagy nem beszélhettek arról, hogy mi történt szombaton az RTL klubon az X-faktorban, helyette az egyik kereskedelmi tévé tehetségkutatójaként lett említve.
Tehát nem az van, hogy a műsorvezető el akar neked adni valamit, a lényeg annyi, hogy ki mondhassa a termék vagy szolgáltatás nevét és ne kelljen trükközni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!