Elméletben nem tudom, gyakorlatilag viszont mondhatjuk, hogy nem.
Voltak régen ilyen esetek, hogy pl. a The Kinks Lola című dalát nem voltak hajlandóak játszani bizonyos rádióadók, mert elhangzott benne a "Coca-Cola" kifejezés, sőt amikor a szám gyűjteménylemezekre került, meg turnék keretei közt élőben volt játszva, a zenekar kényszerítve volt a dalszöveg "cherry cola"-ra változtatására - de ez szerintem inkább volt annak az eredménye, hogy a zeneipar jelenleg ismert formája akkor még gyerekcipőben járt, és ezek a cégek féltek a Coca-Cola Company-től, míg maga a vállalat tudtommal semmit nem lépett az ügyben. És amúgy is, nem igen van az az idióta cég, aki jogi lépésekkel reagálna arra, hogy a nevük / termékük neve ingyen és bérmentve hangoztatva van a médiában, pláne, ha az elvileg jogsértő magánszemélyről le se nagyon lehet gombolni annyi pénzt, mint amennyiért megérné nekik belemenni ilyenbe. Manapság, főleg mainstream hip-hopban nagyon gyakori a márkanevek emlegetése, vagy konkrétan címbe írása, de még senkit nem húztak f#szra érte. Az egyetlen híres eset, amit ilyesmi kapcsán találtam, az az volt, amikor a Mattel perelte az Aqua lemezkiadóját, mondván, hogy a Barbie Girl-ben jogtalanul hangoztatták a Barbie márkanevet, meg a "Barbie-rózsaszín" jogilag levédett színt (mert persze, hogy ilyen van...), ráadásul még a Barbie karakter rossz színben feltüntetését is vádként említették - a bíróság ejtette az ügyet. Aztán a Mattel 2009-ben használta is egy reklámba a dalt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!