Melyik területen érdemes elindulni?
Nyilván a reklámból rengeteg pénz jön, viszont azt nem árt, ha tudod, hogy ami zenét a reklámokban hallassz, azt ún. publishing cégek intézik. Nagyrészt "sound alike"-okkal dolgoznak, azaz lekoppintanak egy-egy híresebb slágert, és annyit módosítanak benne, ami már nem adhat jogalapot egy perre. Ehhez általában noname zeneszerzőket szerződtetnek. MO-n ilyen pl. a Schubert Publishing.
Saját cuccal betörni igencsak nehéz, mint bármely egyéb stílusban is. Az elekronikus zene meg még külön nehéz helyzetben van, hiszen MO-n sajnos ha nem hangszerekkel vonulsz fel egy színpadra, már nem is számítasz zenésznek. (Többek között ez az egyik oka annak is, hogy sok hiphop formáció alakul át együttessé, mert ha csak egy mikrofonnal meg egy laptopal állnának ki, akkor a szervezők sz*rnának a fejükre).
Személy szerint nem követem az elekronikus zenei színteret, és nem is vagyok benne biztos, hogy mit értesz ezen a zsáneren, de ha gondolod, iratkozz be egy zenei menedzsment tanfolyamra, és hátha ellesel egy-két fogást.
Nagy csodát azonban ne várj ettől se! Ha nem vagy egy s*ggnyaló típus, akkor megmarad érdekességnek, hiszen - mondjuk ki: a magyar zeneipar maffiaként működik.
Természetesen van esély az áttörésre, de ahhoz valami olyasmit kell virítani, amit senki előtted.
Sok sikert!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!