Zenészek, akik használnak anlóg cuccokat masteringhez! Hogy is van ez?
Szóval úgy tudom, hogy a hangkártya digitális jelből csinál analógot. Néztem egy analóg masteringes videót és azt mondta a csávó, hogy miután a jel keresztül megy az (analóg) EQ-n, Compressoron, Limiteren, bemegy a jel a hangkártyába. Ezt hogy van? A gépből kijön a hang a hangkariba aztán az analógokba aztán vissza a hangkariba?
Eléggé összezavart ez a dolog...
Milyen zenéről beszélünk?
Hangszeres zenéknél általában analog forrásból indul a jel és csak a végén kerül a hangkártyába digitalizálásra.
Elektronikus zenénél nem tudom mi értelme lenne kiküldeni a jelet analog cuccokra, aztán vissza a hangkártyába.
Van értelme kiküldeni rendes vasakba. Szoftverrel sose lesz ugyanolyan, akármilyen szépen levezethető, hogy helyettesíti a csillagászati árú, legendává vált analóg eszközt.
Általában protools a "hangkártya", vagyis maga a rengeteg sávos digitális keverőpult. Egy-egy aux/send meg már csak akad a való világ felé egy marhanagy keverőpulton!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!