Gitározni tanulok itthon, de túl rövidek az ujjaim vagy mi? (Több lent)
Csak úgy magamtól kezdtem el tanulgatni, tetszik is nagyon, pár könnyebb dal már megy is de a Smells like teen spirit-hez csak olyan tab van ami nem akkordokat ír le hanem csak azt hogy melyik ujjad hova tegyed(nem tudom a nevét, bocsi)
Tehát ilyen: [link]
Na és én egyszerűen képtelen vagyok lefogni, nem ér el odáig a mutatóujjam!
Túl kicsi a kezem vagy az ujjaim vagy ez csak azért van kezdő vagyok és majd belejövök?
Olyan nincs hogy kicsik az ujjaid, egy 6 évesnek is elég nagyok, egyszerűen rosszul fogod a gitárt. Próbáld úgy lefogni hogy a tenyered ne érjen a gitár nyakához, csak az ujjaid a húrokhoz.
Amúgy azokat kvintek-nek hívják vagy angolul power chord-nak, a rock/metál zenében nagyon gyakori
Valami nagyon rossz tartással csinálhatod.
Keress fel egy gitártanárt.
Tabnak hívják. Amúgy a refrénjét ennek a dalnak is akkordok alkotják,egészen pontosan kvintek. Ja, és a tabban pont ez a trükkös, hogy nem írja, hogy melyik ujjaddal kell lefogni, csak azt, hogy melyik húrt háyadik érintőn, az ujjrendet magadtól kell kitalálnod, nyilván ahogy kényelmes. Gyanítom, hogy valamit rosszul csinálsz, kéttippem lenne: 1. A kvinteknél (tehát például amikor az E húrt első érintőn, A és D húrt a harmadikon fogod le) a legmélyebb húrt mutatóujjal fogd, a másik kettőt pedig gyűrűs- és kisujjal,ahogyan ezen a képen is látod:
2. A mutatóujjad kvintek lefogásánál nem a gitárnyak felső oldalán (ami normál gitártartásnál feljebb van) támaszkodik, mint az üreshúros akkordok fogásakor, hanem a nyak közepén, majdnem teljesen kinyújtva,ahogyan itt látod:
Ha így próbálod lefogni, és gyakorolsz, hogy megerősödjön a kezed, akkor menni fog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu