Flamenco kérdése:
Mennyire tapasztalható alapzajbeli különbség az aktív és a passzív gitár hangszedők között? Tehát mennyivel mérsékeltebb egy torz erősítőn a "zúgás", ( pl hogyha nem fogok le semmit. )
Figyelt kérdés
Pickup összehasonlításoknál mindig a hangkarakteren van a hangsúly. Sok szituációban pedig pont a lehető legkevesebb zajt kéne preferálni. pl: egy erősebben betorzított elektromos gitáron, ha hagyjuk lecsengeni az egyik hangot előbb utóbb "zajba vész". A zajzár meg csak kompenzáció sohasem megoldás. Elméletben egy jóval egészségesebb jel-zaj viszonyhoz kéne eljutnunk az előerősítés végett.2015. aug. 26. 21:42
1/8 anonim válasza:
Jól gondolod, az aktív szedők jóval kevésbé zajosak, mint a passzívak.
2/8 anonim válasza:
Szerintem a "zajba vészés" néha kifejezetten jó hangulatot ad, legalább is szerintem. Mikor a cuccomon valami nagyon régies, piszkos, de szarrátorzított hangzást hozok ki sok sustainnal, lassú attack-al, akkor szerintem kifejezetten hozzátesz a hangulathoz. Egyébként igen, az aktív hangszedők a legkevésbé zajosak, de én nem annyira szeretem őket mert a legtöbbnek borzasztó műanyag hangja van, DE előfordulnak egész jó darabok.
3/8 A kérdező kommentje:
Zárlatnak pl. tényleg ötletes egy ilyen elzajosodás, de ez egy extra eset, koncepció függvénye. Szólónál viszont zavaró, igaz nem kifejezetten elegáns maxra kicsűrt gain poti mellett játszani.
Engem nagyon idegesít felvételnél, úgy gondolom sokkal fontosabb, hogy legyen egy egészséges jel-zaj viszony jóval több hanginfóval aztán utána lehet a hangszínekkel variálni.
Szóval, akinek esetleg van több gitárja különböző hangszedőkkel írhatna még.
2015. aug. 27. 18:45
4/8 anonim válasza:
Nem azért, nem azt mondom hogy nincs igazad, de nagyon mereven állsz a dolgokhoz. Legyél lazább, ha igazán szívvel-lélekkel játszol akkor még a hibák és a zajok is hozzátesznek a performanszhoz. Persze ha stúdiózól azért nyilván ne legyen zaj.
5/8 A kérdező kommentje:
Stúdiózásnál nem szeretek nagy kompromisszumokat kötni, de nyilván bele kell férnie egy kis zajnak, egy mixben már az ilyen jellegű részletek nem jönnek ki olyan élesen.
2015. aug. 28. 09:25
6/8 anonim válasza:
Pont, hogy a stúdiózásnál a nagyobb probléma a zaj...
7/8 A kérdező kommentje:
na ne mondd... arra gondolok, hogy minden elektromos eszköznek van saját zaja, úgyhogy ez a legprofibb körülmények között is (ahol minimális) elkerülhetetlen, de van egy küszöbszint, ami alatt már tényleg nem hallod ki és nem befolyásolja a hangképet. Mindenek előtt olyan pickupot keresek, ami megalapozza, hogy a zaj ne akadályozza a felvételi folyamatokat. Passzív hangszedőkből már felfegyverkeztem a menő márkákból, viszont most már ki fogok próbálni aktívakat is. Örültem volna, ha valaki tapasztalatból ír előnyöket-hátrányokat.
2015. aug. 28. 20:31
8/8 anonim válasza:
Nem tudom, lehet én vagyok a vak de nem látom sehol, hogy írtál volnál ilyet hogy tapasztalatból előnyöket és hátrányokat akarsz, ennek ellenére megkaptad. Aktív szedőknél sokkal kisebb a zaj, de a legtöbbnek műanyag hangja van. Viszont nem tudom te milyen márkás passzív szedőket használsz, de én a Seymour Duncan TB-4, SH-2 nem tapasztaltam semmilyen zavaró zajokat. A zajosodás nagyban függ az összes effekttől, vagy effekpedáloktól, erősítőktől, adapterek/tápoktól... De jegyezz meg valamit: a zajt NEM lehet kiírtani. De miért nem elég neked az, ha csak szimplán nem észrevehető? Hidd el, kár fáradozni ilyen hülyeségeken.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!