Mit gondoltok az Ismerős Arcok zenekarról?
1.es; eről annyit, hogy a lényeget te úgy néz ki, nem értheted, mert még nem éltél nehéz éveket...
Gagyi? Nem minden Babits, Petőfi is tökéletesen kifejezte a világot.
Esetleg más példa? Mert egyrészt a dzsessz nekem kb. ugyannira emberkínzás, mint a magyar nóta, vagy az operett ; másrészt, ahogy látom csak húzottszemű nincs köztük, ami elég furcsa összekerülés szempontjából - hosszú lenne kifejteni, de minimum gyanús-.
Olyan példára gondolnék, amiből megérthető, hogy mi alapján gagyi?
Csak szeretném megérteni.
"hogy látom csak húzottszemű nincs köztük, ami elég furcsa összekerülés szempontjából"
:DDDDD ez mindent vitt, apám, most büszke lehetsz magadra.
az teljesen rendben van, ha nem szereted a jazzt, de azzal, hogy szerinted egy ilyen magas zenei szinten és egymással hihetetlenül profin együttlélegző (ráadásul külön-külön már a wr előtt is komoly státuszt felhalmozó) tagokból álló együttest úgy PC-módra raknak össze, hogy különböző rasszok képviseljék magukat, nos ez bizonyítja, hogy neked talán mégis az ismerős arcok és a többi egyszerű, patetikus, átpolitizált szövegű polbeat való...
(annyit megjegyeznék, hogy a wr talán az egyik legkönnyebben befogadható, leginkább populáris jazz zenekar (sokan popzenekarnak tartják), abszolút táncolható zenét szolgáltatnak magas színvonalon. nehezen tudom elképzelni, hogy valaki ennyire ne tudja feldolgozni szimpla zenei dallamok és akkordmenetek, groove-ok sorát, de ha nem, hát nem
https://www.youtube.com/watch?v=h56USliw3eo
)
Szóval, akkor mi másra gondolnál, mint nem gagyira?
(Nem mintha magyarázkodnom kéne, de szerintem a dzsessz improvizáció főleg, amit csinálni érdemes, hallgatni kevésbé. Miért? Ugyanazért, amiért szerintem kétséges, hogy nem azonos zenei alapokról lehet együtt - nem egymás mellett, hanem közösen- zenét alkotni.
A kb. 1-2 perc alatt, amit hallgattam,figyeltem,kerestem, egyszer sem arra ment a vonal, amrre zeneileg indokolt lett volna.
Nem hallottam stimmelést; komolyan csak egymás mellett, a hangszerükön gyakorlottan játszó - magukban, sajátosan kreatív - muzsikusokat láttam.
Jó; ha másik példát nem akarsz írni, akkor mi s véleményed a Mikrokozmosz darabjairól?( Csak szeretném megtalálni a kiindulópontot a megértéshez.)
először az utolsó felvetésedre reagálnék:
"mi s véleményed a Mikrokozmosz darabjairól?"
ha Bartók Béla többkötetes zongoraetűd-gyűjteményére gondolsz, mégis mi lenne róla a véleményem? a zenetörténet a helyén kezeli ezt a zseniális művészt, minden alkotásával együtt (noha a zongoraetűdöknél fajsúlyosabb művek is fűződnek Bartók nevéhez). magam is tanultam belőlük főiskolai éveim alatt, habár napjainkban már vannak a célnak jobban megfelelő etűdgyűjtemények is. Bartók persze ettől még zseni.
"szerintem a dzsessz improvizáció főleg, amit csinálni érdemes, hallgatni kevésbé."
sajátos felfogás, de elfogadom az ízlésedet. részemről a monoton* ismerős arcok és társai az, ami két perc után kiöl belőlem minden érdeklődést az ilyen zene iránt, mert míg a jazzben állandóan történik valami, itt leginkább semmi. a szövegről most nem is beszélek.
"szerintem kétséges, hogy nem azonos zenei alapokról lehet együtt zenét alkotni."
ha jól értelmezem, most visszatértél a wr tagjainak származásbeli különbségeihez. nos, annak az együttesnek az összes tagja amerikai, de mivel magasan képzett fúziós zenészek, kb. minden könnyűzenei műfajhoz és sok népzenéhez egyaránt értenek.
másrészt viszont, épp az általad emlegetett Bartók az, aki több értekezésében is arról beszél, hogy szerinte a különböző kulturális hatások keveredése művészi szempontból értékes.
"A kb. 1-2 perc alatt, amit hallgattam,figyeltem,kerestem, egyszer sem arra ment a vonal, amrre zeneileg indokolt lett volna."
szerintem igen. bár nem tiszta, hogy 'vonalon' mit értesz (dinamika? hangnem? tempó? hangszerelések? reagálások?), két lehetőséget még el tudok képzelni:
a, direkt nem arra viszik a 'vonalat', amerre a sablonos rádiózenék szokták
b, lehet, hogy rossz beidegződéseid vannak ilyen zenei megoldások terén.
*a monoton zenével önmagában semmi baj, hiszen az őskor óta a zene fontos eleme a monotonitás. megnyilvánul kántálásban, mantrázásban, ostinatokban, groove-okban, de akkor az legyen innovatív.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!