Milyen programot használnak a profi house producerek? (pl. :Robin Schulz, Martin Garrix, DVBBS, Calvin Harris) Inkább big room és deep house érdekel.
Használom az fl studio 11-et csak nem annyira tetszik,tudom használni mielőtt valaki azt mondaná hogy azért nem tetszik mert hülye vagyok hozzá.Már probáltam használni más programokat de vagy túl gyengék voltak vagy nem tudtam futtatni a gépemen.(erős gép szóval lehet erre használni.Ahhoz voltam túl hülye hogy futtassam :) )
A válaszokat előre is köszönöm!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ableton über alles!
Megy Mac-en is, Win-en is, nincs túl nagy igénye, gyors, közepes gépen se tudod lecrashelni, live 8-nak elég volt 2 giga RAM is (mivel csak annyit tudott kezelni). Live 9 pedig maga a megváltás számomra. Nem vagyok fanboy, próbáltam FL-t is, Reason-t is, Logic/Cubase/ProTools/BitWig-hez nem volt szerencsém, de őszintén szólva nem is cserélnék jelenleg semmire.
Első hozzászóló VSTi-s dolgával nem értek egyet, szerintem marhajók a buil-in dolgok is, ha csak abletonon belül gonodlkodom az összes szintimet Analog-al, meg Operator-al írom. És veszett jó. Persze jók ha vannak, netről összebugázol valami preset-et, aztán tolhatod a közismert hangokat, de szerintem nem ebben van a szépség.
Avicii, Garrix, Savant FL Studio-t használ, Abletonosok között Crookers, Diplo, Richie Hawtin, akiket tudok, magyarok között JumoDaddy, Pixa használ Abletont.
DAW nem számít, csak az, hogy profin tudd használni, ezt nagyon sokan elmondták.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szerintem nem azon van a hangsúly, hogy miből állítod elő a zenét/hangot. Egyik kedvenc producerem (Boaz v/d Beatz) is Analog-al csinálja nagyrészt a sound desing-t, mivel neki az a "signature sound"-ja. Visítós, kissé koszos, overdrive-olt magas oktávos szintik. (Ő írta amúgy Diplo-nak meg Pharrel-nek az Aerosol Can-t, bár ott pont nem használ semmilyen szintit)
Hiába van ezer féle Sylenth1, Massive, Nexus, FM8 meg mindenféle VSTi-d, vagy hardware-es fasza analógod, ha a munkád egy kakkantás. Én azon a véleményen vagyok, hogy a built-in dolgokkal is nagyon nagyon minőségi dolgokat lehet összehozni, nem véletlenül kerülnek azok is pénzbe (igen, a lite verzióhoz külön kell venni, nincs benne szinte semmi, csak egy sampler kb.).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Na, hát először is meg***** az erős gépedet, ha nincs hozzá külön egy erős hangkártyád."
Ez pl. hülyeség, leginkább a processzor erőssége számít, hogy minnél nagyobb projekteket tudj csinálni.
Avicii a levels-t például egy laptopon csinálta, de a future musicnak is elmondta, hogy hiába van új stúdiója, nem használja a kompresszorokat benne, csak a gépet, a vst pluginokat meg a midi billentyűzetet.
Zedd szintén egy laptopon csinálta a zenéi nagy részét, Axwell is írta egyszer, hogy rengeteg zenéjéhez csak a macbookját használta.
Daw-ból meg tökmindegy mit használsz, amibe kényelmesebben és kreatívabban tudsz dolgozni azt használd.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Most komolyan, szerinted csak az komolyan vehető producer aki MIDI billel, meg csillivilli massive-al, meg ilyen-olyan vsti-kkel csapatja?
Nem csak house, trance, meg egyéb dallamos dolgokbaan kéne gondolkodni, és akkor nálad is értelmet nyerne, hogy a MIDI csatornák nélkül is lehet hatalmas zenéket írni.
Persze ha lenne lehetőségem, énis vennék bikább gépet, meg hangkártyát, a procimat is inkább kicserélném egy i7-4770-re, de nem létfontosság. Ha elég leleményes vagy ki tudod ezeket a gyengeségeket kerülni. (Megírod a dallamot, kiexportálod .wav-ba, és beilleszted. Negyedannyit használod a gépet, és ugyanúgy megvan minden).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!