Milyen programot használnak a profi house producerek? (pl. :Robin Schulz, Martin Garrix, DVBBS, Calvin Harris) Inkább big room és deep house érdekel.
Használom az fl studio 11-et csak nem annyira tetszik,tudom használni mielőtt valaki azt mondaná hogy azért nem tetszik mert hülye vagyok hozzá.Már probáltam használni más programokat de vagy túl gyengék voltak vagy nem tudtam futtatni a gépemen.(erős gép szóval lehet erre használni.Ahhoz voltam túl hülye hogy futtassam :) )
A válaszokat előre is köszönöm!
Ableton über alles!
Megy Mac-en is, Win-en is, nincs túl nagy igénye, gyors, közepes gépen se tudod lecrashelni, live 8-nak elég volt 2 giga RAM is (mivel csak annyit tudott kezelni). Live 9 pedig maga a megváltás számomra. Nem vagyok fanboy, próbáltam FL-t is, Reason-t is, Logic/Cubase/ProTools/BitWig-hez nem volt szerencsém, de őszintén szólva nem is cserélnék jelenleg semmire.
Első hozzászóló VSTi-s dolgával nem értek egyet, szerintem marhajók a buil-in dolgok is, ha csak abletonon belül gonodlkodom az összes szintimet Analog-al, meg Operator-al írom. És veszett jó. Persze jók ha vannak, netről összebugázol valami preset-et, aztán tolhatod a közismert hangokat, de szerintem nem ebben van a szépség.
Avicii, Garrix, Savant FL Studio-t használ, Abletonosok között Crookers, Diplo, Richie Hawtin, akiket tudok, magyarok között JumoDaddy, Pixa használ Abletont.
DAW nem számít, csak az, hogy profin tudd használni, ezt nagyon sokan elmondták.
Szerintem nem azon van a hangsúly, hogy miből állítod elő a zenét/hangot. Egyik kedvenc producerem (Boaz v/d Beatz) is Analog-al csinálja nagyrészt a sound desing-t, mivel neki az a "signature sound"-ja. Visítós, kissé koszos, overdrive-olt magas oktávos szintik. (Ő írta amúgy Diplo-nak meg Pharrel-nek az Aerosol Can-t, bár ott pont nem használ semmilyen szintit)
Hiába van ezer féle Sylenth1, Massive, Nexus, FM8 meg mindenféle VSTi-d, vagy hardware-es fasza analógod, ha a munkád egy kakkantás. Én azon a véleményen vagyok, hogy a built-in dolgokkal is nagyon nagyon minőségi dolgokat lehet összehozni, nem véletlenül kerülnek azok is pénzbe (igen, a lite verzióhoz külön kell venni, nincs benne szinte semmi, csak egy sampler kb.).
"Na, hát először is meg***** az erős gépedet, ha nincs hozzá külön egy erős hangkártyád."
Ez pl. hülyeség, leginkább a processzor erőssége számít, hogy minnél nagyobb projekteket tudj csinálni.
Avicii a levels-t például egy laptopon csinálta, de a future musicnak is elmondta, hogy hiába van új stúdiója, nem használja a kompresszorokat benne, csak a gépet, a vst pluginokat meg a midi billentyűzetet.
Zedd szintén egy laptopon csinálta a zenéi nagy részét, Axwell is írta egyszer, hogy rengeteg zenéjéhez csak a macbookját használta.
Daw-ból meg tökmindegy mit használsz, amibe kényelmesebben és kreatívabban tudsz dolgozni azt használd.
Most komolyan, szerinted csak az komolyan vehető producer aki MIDI billel, meg csillivilli massive-al, meg ilyen-olyan vsti-kkel csapatja?
Nem csak house, trance, meg egyéb dallamos dolgokbaan kéne gondolkodni, és akkor nálad is értelmet nyerne, hogy a MIDI csatornák nélkül is lehet hatalmas zenéket írni.
Persze ha lenne lehetőségem, énis vennék bikább gépet, meg hangkártyát, a procimat is inkább kicserélném egy i7-4770-re, de nem létfontosság. Ha elég leleményes vagy ki tudod ezeket a gyengeségeket kerülni. (Megírod a dallamot, kiexportálod .wav-ba, és beilleszted. Negyedannyit használod a gépet, és ugyanúgy megvan minden).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!