Egy zajzár az erősítő és a gitár közé megoldaná a problémát (többi lent)?
Nem igazán erre való de meg.
Olcsóbb megoldás ha letekered a hangerõt amikor nem játszol.
A zajzáraknak is megvan a hátrányuk. Bizonyos mértékben a hangot deformálhatják, ha nem jól van beállítva az érzékenység vagy nem elég gyorsan képes kapcsolni. Ilyenkor a szünet utána az első lejátszott hangnak nem lesz elég kemény és feszes felfutása.
Ha a lecsengési idő nincs megfelelően beállítva, a hosszabban kicsengő hangok vége furán elhalhat.
Ha Noise gate-ről beszélünk, az teljesen kilövi a jelet, ha egy bizonyos szint alatt van. Volt hang, nincs hang.
Ha Noise Supressor-ról, az csak bizonyos frekvenciatartományban csinál ilyet, tehát a magas hangú sípolást próbálja kiszűrni olyankor.
Ha már előtte is zajos effektek vannak, nehéz a zajzár áramkörnek eldöntenie, mikortól kapcsoljon. A komolyabb példányoknak direkt vezérlőbemenete van az effektezetlen gitárjelről.
Egy kicsit macerásabb, mert rád bízza a dolgot, de minőslg szempontjából talán jobb megoldás egy hangerőpedál.
Még egy ötlet, bár ez se biztos, hogy használható: egy "KILL" switch a gitáron, vagyis olyan kapcsoló, ami teljesen lekapcsolja a kimenőjelet. Persze gyors, rövid kiállás/break esetén ezt se könnyű kezelni, de könnyebb, int a hangerőt tekergetni.
Buckethead elég intenzíven használ ilyet, bár más célra, nála a játék részét képezi egyfajta staccato hangzáshoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!