Mikor éneket kísérek gitárral hogyan tehetem színesebbé az akkordozást?
vannak dalok ahol az ének minden szótagára fognak valami akkordot,hogyan lehet ezt meg tanulni..?
Ha mondjuk Amollban játszom és ismerem az összes hangját akkor a sus. és a dim. akkordokat hová tehetem be,és hogyan?
Pl egyik dalom akkord menete a következő:Am Dm G F E Dm Am
ide hogy lehetne változatosabbá tenni a kíséretet?
PLd:
Am-add9 - Dm7 - Dm7/G - Fmaj7 - E7.
Nem elég az akkordokat ismerni, azt is tudni kell, milyen hangnemben milyen szerepet töltenek be + melyik hogyan illeszkedik az énekdallamhoz.
Minden szótagra nem érdemes más akkordot fogni,de ha azt akarod, akkor is az énekdallam a lényeg. Ha épp A mollt fogsz, és az énekben H hang van, akkor hozzárakhatod azt is. A mollban a H az a második fok (vagy egy oktávval feljebb 9 - általában ezt a jelölést használjuk), akkor megkapod az Am-add9-et.
Am: A-C-E
Am-add9: A-C-E-H
Köszönöm a válaszokat!Már megérte fel tennem a kérdést!:)
Tehát az ha mondjuk épp Amollnál tart a dal és az ének épp H-ban szól akkor....Tehát mindig az alaphangot kell variálni ha az énekben lévő hajlítást követni akarom a hangszerrel?!
Milyen szabály van ami rá mutat arra hogy én mely hangokból variálhatom a kíséretet Ha mondjuk A mollban játszom csárdást vagy jazz-t akkor alapjáraton az A moll alap skálájából kell játszanom.Igaz?
Nagyon klassz ez az oldalt amit be linkeltél köszönöm!:)
1) Ha A moll hangnemben van, és épp A mollt kell fogni, akkor ahhoz rakhatsz hozzá különböző hangokat, amelyek színesebbé teszik a harmóniát. Nem feltétlenül azt, amit az énekes énekel, az csak egy lehetőség. Az a fontos, hogy szépen szóljon. A lényeg a skála, amire illeszkedik a dallam. A moll esetetében az A moll skálát használjuk (A,H,C,D,E,F,G).
Am - A+C+E (1-3-5)
Am7 -A+C+E+G (1+3+5+7)
Am9 - A+C+E+G+H (1+3+5+7+9)
Am-add9 - A+C+E+H (1+3+5+9) - annyi a különbség az Am9-hez képest, hogy itt nincs 7-es.
2)Miből lehet variálni?
Vegyünk egy C dúr hangnemet, C dúr skála: C,D,E,F,G,A,H
1. fok: Cmaj7 - C+E+G+H
2. fok: Dm7 - D+F+A+C
3.fok: Em7 - E+G+H+D
4.fok: Fmaj7 - F+A+C+E
5.fok: G7 - G+H+D+F
6.fok: Am7 - A+C+E+G
7.fok: Hm7b5 - H+D+F+A
Látható, hogy az összes hang a C dúr skálából származik.
Köszönöm!Ezek nagyon hasznos Dolgok!Tehát hogyha Dm7 et akarok fogni akkor csak meg keresem a Dtől számítva a hetedik hangot és be illesztem igaz?:)
Estleg meg tudná nekem mondani hogy ebben a videóban a gitáros milyen stílus jellemzőkkel játszik?!
Szerintem bossa-nova jazz akkordokkal...
Ha éppen Cmaj7-etz fogok a gitárral és közben énekelek,akkor a következő hangokat foghatom pl akkor változatában?!:C+E+G+H
Vagy pedig bontott pengetéssel igaz?!
Halgass népzenét a youtubeon, s meghallod, hol kell akkordot váltani. Ezt nem lehet elméletből megtanulni :)
http://www.youtube.com/watch?v=mJ1bVesGsbo
Itt nagyon jól hallatszik, hol vannak a váltások.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!