Létezik-e valamiféle egységes szabvány profi stúdióban készült kereskedelmi célú hangrögzítésre?
2 kategoria van.
Alacsonyabb szintű a szinkronstudio, sokkal profibb és dragabb egy zenei studio. eg yhosszu skalan helyezkednek el, es kedes, emnnyi penze van ra a tulajdonosnak.
Szakmabelieket kell kerdezz, egy szinkronstudio akar 3 millabol kijohet, de zenere az nem eleg jo.
Mulik a hangszigetelesen és a berendezesen, mikrofonon, stb.
Igazat adok az előttem szólónak, a mikrofonokon, a felszerelésen tényleg sok múlik, de sokkal nagyobb mértékben függ a masteringtől, a felvétel utáni módosításokon.
Én ugyan csak fél éve tanulok hangmérnöknek, de azért ebbe már sikerült belelátnom valamennyire.
Nem tudom, van-e ilyen lehetőség a hifiden, de próbáld ki, hogy hallgatod a lemezt, és ki be kapcsolgatod az equalizert (persze tekerj mindent alaphelyzetbe)! Ha így hallasz különbséget, a hangmérnök rosszul dolgozott.
Az, hogy mennyire hallod kásásnak, nem a fájl minőségétől függ, inkább attól, mennyire választották szét. Ez már pszichoakusztika. Mennyier hozták előrébb az énekest, mennyi magasat vontak le a vokálból, mennyire panorámázták szét a hangszereket, mennyire piszkálták meg a hangszereket. A hangmérnök feladata, hogy úgy módosítsa a zenét, hogy minden frekvenciatartományban ugyanolyan erős legyen a dal, ne legyenek átfedések.
Szabvány nincs, és nincsen lehető legjobb hangminőség. Nem lehet tökéletesre masteringelni egy lemezt. Sokszor ilyen "melyik ujjamba harapjak" döntéseket kell hozni. Nem lehet egyszerre minden téren tökéletes. De persze a legnagyobb részt a minőségben a zenészek viszik el. Mert sz*rból nem lehet hidat építeni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!