Sok operaénekes miért énekel úgy, hogy alig lehet érteni a szöveget?





A bel canto jelentése szép éneklés. Az olasz operák jellemzője, ellentétben pl. Wagner sokkal keményebb zenéjével, és az énekbeszéddel.
Mint az elején is írtam, nem a műfajtól függ, mennyire érthető a szöveg. A jó énekes szépen artikulál, mindegy hogy tánczene, rock, népdal… vagy opera.
Mi a különbség az operett és az opera között (kérdező nem tudta, ezért röviden).
Az operett magyar-osztrák eredetű. Szinte mindig ilyen mézes-mázos, idealizált úri világ adja a történet lényegét. Az ének keveredik a prózával és tánccal.
Az operában nem táncolnak, nem beszélnek, és a történet gyakran tragikus. Persze vígoperák is vannak, szó se róla. De nem egy ilyen mesevilág, mint az operett. Pl. a bel canto egyik képviselője a Pillangókisasszony, amiben egy amerikai tiszt elcsábítja a japán (szinte még gyerek) lányt, és aztán faképnél hagyja a gyerekével együtt.
Az operett is komoly énektudást igényel, de mivel beszélni és táncolni is kell tudni, valamivel engedékenyebb a műfaj mindhárom képességet illetően.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!