Melyik időszak (éra) volt szerintetek a könnyűzene történetének legsötétebb korszaka?
Mikor gazdasági válságok vannak akkor vannak a zenei mélyrepülések is, hiszen az emberek pénz hiányában elmaradoznak a koncertekről, fesztiválokról, így a zenekarok többsége is lehúzza a rolót, a magazinok és stúdiók is takaréklángra kapcsolják a működésüket. A gyereket sem adják zeneiskolába a szülők, mert kenyérre kell a pénz, így tinédzserbandák sem alakulnak.
Ez alól talán kivétel az MTV kézműves zenecsatornából ipari sztárgyárrá átvedlése. Annyira széles közízlésnek akartak megfelelni, hogy az már a minőség rovására ment. Van, aki ezt '80-as évek végétől egészen a 2010-es évek elejéig datálja, más a '90-es évek második felére szűkíti. Persze biztos meg lehet magyarázni ezt is az amerikai inflációval meg cenzúrával, de mivel Európától Japánig az MTV-receptet másolta minden csatorna, így világbetegségről volt szó. S aki a mainstream könnyűzenei médiából kiszorult az automatikusan alternatív lett.
Elég sötét kornak számított még a punkkorszak is, főleg Nagy-Britanniában, illetve közvetlen a beat korszak után a '70-es évek eleje, bár ez a kettő eléggé összemosódik és van aki azt mondja, hogy az egész '70-es évek szar volt. Ugye kérdés, hogy milyen szemüvegen át nézzük, mert kontinentális Európában azt a muzikális válságot elég jól átvészeltük és nem éreztünk feltétlen hanyatlást, még nem volt olyan globalizált a zene, hogy az angolszász kultúrkör határozta volna meg a hazai slágerlistákat is.
Jelenleg második virágkorát éli a könnyűzene az internetnek és a tömérdek fesztiválnak hála. Ilyen sokszínű még talán soha nem volt a zenei paletta.
Szerintem is a mostani. De ez amúgy is tendencia hosszú évtizedek óta: mindig az aktuális zenék a legrosszabbak, aztán pár év múlva jönnek olyanok amik fényében az 5-10 évvel korábbi zenék komolyan felértékelődnek.
Én akkor voltam fiatal, kb. 13-14 éves, amikor SP, Fluor Tomi, Barbee, Lola meg ezek voltak menők itthon, mindenki egyöntetűen mondta hogy milyen szarok. Na hát a mostanság menő Azarianhoz, Kis Grófóhoz, Des-hez meg a többi noname foshoz képest egy SP vagy Lola magasművészetnek minősül. Külföldön dettó ugyanez, emlékszem milyen gagyi volt számomra anno a Stereo Love vagy Kesha, Katy Perry meg ezek, na mostanra ezeket körökkel sikerült alulmúlni, nem csak tehetségtelenebbek, gagyibbak a mai zenék jóval, de ráadásul már mind ugyanolyan, és lassan az összes valami régi zene feldolgozása, lenyúlása.
2009-2019 között, amikor elindult egy szutyok irányzat divatmajmolása. Kismértékben még tartja magát, de közben kezd visszaállni a minőség is. Sok sikeres zenész állt rá a szutyokra és utána vissza kellett állniuk. Például Lola nagyon magasban volt és akkorát esett lefelé, ő vissza sem szerezte. Katy Perry ugyanez volt, de ő kezdi visszaszerezni.
Azahriah egy érdekes és furcsa jelenséget alkot. A zenéje jó és minőségi, de az éneke nem az.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!