Én vagyok ilyen béna vagy tényleg ilyen nehéz?
Talán a zongoratanárodtól kérj segítséget.
Egyedül nem fog menni. Főleg, ha a gyakorin keresztül kérsz korrepetálást.
Viccelsz, ugye?!
Aki hangszert tanul, az nem az unatkozó taxisoktól, őrzővédőktől, portásoktól kér zongora leckét. 🫣
Nekem a szünetek segítettek. Ugyan én gitározom, de a problèma ugyanaz, elfárad a kéz. És ha egy fáradt kezet eröltetsz, abból semmi jó nem születik. Pihentetni kell pár percenként.
Egyébként tanárt keresni nem hülyeség, hiszen ha önmagadtól eddig eljutottál, akkor nagy tehetség lehetsz és akár a világ is kinyílhat előtted, ha ezt egy mester felfejleszti.
Hirtelen címről nem ugrottak be ezek a darabok így gyorsan belehallgattam.
Hát azért nem megy kéremszépen, mert nehézség szempontjából nagyjából 3-4 évnyi gyakorlás választja el a kettőt. (Az első is nehéz persze, csak másképpen. Nem tudom hogy van az leírva, de a kicsit eltérsz a ritmustól, senko sem veszi észre aki nem játszotta)
Nem tudom hogy azt vágod-e, attól hogy egy zongoradarabot megtanulsz, még nem fogod tudni eljátszani az összeset. ;)
Szia!
Előttem írták más, hogy a két darab nem azonos nehézségű, és ez így igaz.
Mind tempóban, mind technikában eltérőek.
Nem tudom, pontosan mire gondolsz amikor azt írod, nem megy?
Ha autodidakta módon tanulsz, akkor nem feltétlen fogod tudni, mit kellene és hogyan gyakorolni.
Chopin-ról azt nem árt tudni, hogy teljesen más technikával játszott mint akkoriban mások.
A maga 46 kilójával nem nagyon volt rendes izomzata és az alátámasztásra épített, mind a teste és az ujjakat beleértve.
A 2-es, 3-as ujjakat támaszpontként használt, könyökeit közvetlen teste mellett tartotta.
Chopin-fantaisie Impromptu (Op66)-nál a balkéznél jól megfigyelhető a 2-es, 3-as ujjak támasztó szerepe, az egész mű erre épít.
Chopin műveiben található rendkívüli technikai nehézségeket – különösen az etűdökét – egyértelműen Chopin természettől adott, egyedi kézfelépítésének tulajdonítható. Chopin nemcsak a legnagyobb zenész volt a zongoristák között, hanem a legcsodálatosabb zongorista is volt a zenészek között.
Eleve Chopin-fantaisie Impromptu (Op66) nem a leg könnyeb darab. Más valamit megtanulni, eljátszani és más valamit jóleljátszani. Nem megfelelő alap technikával, nem jól rögzülnek dolgok és nehézségeket okoz majd idővel.
Például, Chopin szerint nem jó egy kezdőnek a C-dúr skálával kezdeni, inkább a végére kell hagyni, mert ez a legnehezebb, technikailag. A H-dúr vagy B majorral célszerű kezdeni az ujjak anatómiai felépítése szerint. Azután léteznek technikák az ujjak lazítására, nyújtására, függetlenítésére, amik egy Chopin-fantaisie Impromptu (Op66) darabnál segíthetnek a gyors, könnyedjátékban.
Kérdés az, hogy a problémád, a darabmemorizálása, vagy inkább a játékod technika hiánya? Esetleg az gond, hogy nem tudod milyen hangokat fogj, stb?...
Szia!
A #6-os vagyok!
Ha tanulsz egy darabot, akkor eleinte szét kell választani a kétkezet és külön-külön betanulni részeket. Részenkét érdemes haladni és eleinte lassú tempóval. Mint Te is írtad külön-külön nem gond így, csak gyorsan nem megy.
Az az igazság, hogy ha megnézed Chopin - Fantaisie-Impromptu kottáját elég változó a tempója, ráadásul nem egy megszokott 3/4-es keringő vagy 4/4-es ütem.
A két kezet függetleníteni kell ahhoz, hogy el tudd játszani.
Nagyon lassan részenkét begyakorlod, egyre gyorsabban fokozatosan.
Vagy vannak programok, ahol szétválaszthatod a két oldalt és lelassítva gyakorolhatod részenként a programmal egybejátszva. Majd másik kézzel, és ha így is megy, akkor egybe a két kézzel.
Azt is csinálhatod, hogy lassabban a játszod a jobbkezeddel és a ballal combodon ütöd a baloldal ritmusát.
Ha van kérdésed írj nyugodtan privátt.
Üdv.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!