Mennyit keres egy zenész egy koncerttel?
Az érdekelne, hogy egy "átlagos képességű" zenész, aki mondjuk Ákos vagy Rúzsa Magdi koncertjein játszik, általában mennyit keres koncertenként, vagy itt milyen kondíciók szerint kapják a zenészek a fizetésüket? Leszerződnek egy teljes turnéra vagy minden koncert után megkapják a gázsijukat?
S mi történik akkor amikor a következő turnén már nem vesz részt az adott zenész? "Köszi, de a következőbe már nem kellesz mert más a hangzásvilága a daloknak!" - vagy ezt, hogy képzeljem el?
Attól függ, melyik politikai párttal szimpatizál!
Ha Fideszes, akkor kaphat 10 milliót is!
Attól is függ milyen műfaj.
Pl esküvőkkel, rendezvényekkel lehet turnézni.
A párom metál gitáros, ők kb azt keresik meg amit az utazás meg a próbaterem, felvételek elvisznek, néha még ők fizetnek pl a buszért. Szóval inkább hobbi, mint munka.
3, ez így van, de itt a pénzkeresés volt a kérdés, azt meg leginkább a szirupos, mások által már agyonjátszott, és újra meg újra felkérődzött szutyok könnyíti meg, mindenféle majálisokon, lagzikon meg egyéb szalonspicces rendezvényeken.
Minőségi zenével nagyon nehéz kitörni, még annyira is, hogy a belefektetett pénzt visszahozza.
3! A minőségi zene pártpolitikamentes, ezért nem is értelmezhető az, hogy lázadó. A társadalomkritikus a szó, amit keresel, de szerintem az sem kritérium.
Egy sztárfellépó kísérőzenésze is tízezres nagyságrendű gázsit kap koncertenként. Ennél többet a hazai piacon nem lehet kitermelni. A szerződések szerintem határozott időre szólnak, ahol gyakrabban cserélődnek a kísérők, az az életszerűbb. Ebben a műfajban a tagcsere mindennapos esemény, a profik fel vannak rá készülve, nem olyan nagy megrázkódtatás a dolog. de erről tapasztalatom nincs, még soha nem voltam szerződtetve. :)
A sok okoskodás után íme a válasz :)
Nem szívesen beszélnek róla, hogy mennyi és hogyan van a gázsi egy nagy produkcióban (pl. Ákos, Magdi). Függ az adott zenész tapasztalatától és nélkülözhetetlenségétől, és hogy mit tesz hozzá a produkcióhoz. Pl. Závodi Gábor a Magdi zenekarban nem csak billentyűs, hanem hangszerelő, koncertmester is, plusz ő csinálja a vizuálokat is. Nyilván jobban keres, mint egy kevesebbet dolgozó szereplő.
A Wellhelloban pár éve fix havi pénzt fizettek a kísérőzenészeknek, a koncertek számától függetlenül, de ez még a kovid előtti időszakban volt, most nem tudom, mi a helyzet.
Általában mindenki igyekszik fix zenekart felépíteni, mert a tagcsere babrás dolog: újra be kell próbálni a műsort zeneileg és műszakilag is. Tehát több szezonban gondolkodnak, ha szerződtetnek valakit. A "megváltozó hangzás" nem probléma, a session zenészek elég univerzálisak, követik az igényeket.
A legtöbben nem csak egy zenekarban játszanak, mert szinte egyik banda nem játszik olyan sokat, hogy csak abból meg lehessen élni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!