Mi a különbség a szóló és a basszusgitár között? Illetve milyet vegyek?
basszu olyan mint a nagybőgő(nem olyan de ahhoz hasonlít)
a solót meg tök jól el lehet torzítani ,mindenki szereti!
ittvan 2 ideó a 2 ről, gondolom szembeötlő lesz a különbség
http://www.youtube.com/watch?v=C7SL--eZ79g
ez a szólógitár
http://www.youtube.com/watch?v=HXNbMRNmyJk
ez a basszusgitár
én basszusgitározok. attól függ mit akarsz játszani. ha "mai zenét" szeretnél játszani , a basszgitáron 2 hónap muvla azon a szinten leszel. de ha valódi zenét szeretnél, akkor oda kel ltenni magad, évek is eltelhetnek, mire tudsz valami normálisat játszani. egyiken "se olyan nehéz", csak gyakorolni kell, nem fog csak úgy menni 2 nap után, hacsak nem vagy Derek Trucks... melyiknek jobb a hangja... izléskérdés. van aki azt mondja basszerozni nehezebb.
igazából különböző hangszerek. a sima gitár inkább szólóhangszer. a basszgitár ritmushangszer, a szám alapját adja, a ritmus és a szóló hangszerek dallamrészek összekötésére hivatott. nemlehet össze-vissza csörömpölni rajta, te tartod egyben a számot.
Érdekes a kérdésed!
Amint többen leírták, ÁLTALÁBAN a basszusgitárok négy, a szólógitárok hat húrosak. Ha úgy tetszik, egyiken sem könnyebb játszani.
A basszusgitár húrjainak a rezgésszáma alacsonyabb, és a mélyebb hangok vonzata az, hogy kifinomultabb hallás kell ahhoz, hogy "füllel hangolja" az ember, mivel az ember által hallható frekvenciatartomány perifériájához közelebb áll a hangja, mint a szólógitáré.
Ugyan csak kell a kifinomult hallás ahhoz is, hogy szükség esetén "vakon" játsszon az ember. A basszusgitárosnak nagyon jó ütemérzékkel kell rendelkeznie, mert a ritmusra a basszus segít rá, - és ugyanígy "le is lehet zúzni" az egyébként kifinomult zenét a felületes basszusgitár-játékkal. A basszusgitárosok túlnyomó többsége kézzel pengeti a hangszerét, - míg a szólógitárosok esetében fordított ez az arány. A basszusgitáros játéka "nem látványos", de ugyanolyan fontos, mint bármelyik más hangszer jelenléte a zenei megnyilvánulásban. A basszusgitárt annyiból "könnyebb" hangolni, - a hangológépek korában meg pláne, - hogy a négy húr tekintetében az ötödik bundra hangolás általános érvényű, - az összes húrt a hangban alatta lévő ötödik bundjához hangolják. (-A bundok azok a fém-érintők a gitárok nyakán.)
Szólógitárnál az ötödik, - második legmagasabb hangú, (G) - húrt a negyedik bundhoz hangolják (hagyományos hangolás esetén). A szólógitár kezelésében fontos a virtuozitás, - könnyebben észrevehető, ha "mellényúl" a zenész a gitár nyakán. Itt is fontos az ütemérzék, - és emellett még gyorsaknak, hosszúaknak is érdemes lenniük az ujjaknak.
A szólógitárral jobban ki lehet fejezni érzelmeket, - a pengetés erejével, a hangok kitartásával, - mivel az emberi fül által érzékelhető frekvenciatartománynak nem a periférikus részén helyezkedik el a hangkészlete.
A szólógitár hangzásvilágát - az emberi fantázia adottságain túl - bővíteni lehet különböző effektekkel. -A basszusgitárnál is lehetséges ez, csak kevésbé van értelme, mert sokszor csak a "vájt fülűek" hallják a különbséget az alaphang és az effektelt hang között.
A szólógitárra szoktak kötni Wau-pedált, - amitől "nyávog" a gitár a lábpedál nyomkodásának ütemében (és a potméterek által határolt mélységben, rezgésszámban).
Van még torzító,... Fraser,... Flanger,... És még sokféle "kütyü", - amit akár sorban is rá lehet csomózni a gitárra. Fontos az is, hogy a vázolt hangszereket milyen erősítőre kötjük rá - a hangzás minősége miatt. -A régi, öreg rókák a mai napig esküsznek a csöves erősítőkre, mert hiába élünk az IC-k korában, "az nem ad ki alapzajt".
Egyébként van alapja a koncepciójuknak, mert a tranzisztoros erősítők többsége rendkívül magas alapzajjal méltóztatik dolgozni, és a huzamosabb terhelésre úgy reagálnak, hogy "elpukkan" a tranzisztoruk... -Pedig a kondenzátorok szokása ez... :)
"Csak úgy" ne kezdjél el zenélni, mert sok minden kell a zenéléshez!
Hallás.
Ütemérzék.
Elhivatottság.
Rengeteg szabadidő, - amit a próbákra áldozol be.
-Én napi (!) 5-7 órát gyakoroltam, amikor basszusgitároztam.
Rengeteg pénz, - mert a zenélés legalább olyan költséges szabadidős, (főállású) program, mint a modellezés.
A hangszereket időközönként "simogatni kell", - kényeztetni, gondozni, hogy a színpadon "azt tegye, amire kéred"...
Tetszik, nem tetszik, időközönként új (és teljes) húrkészlet kell a gitárokra. Tartalékhúrok kellenek.
Áramot fogyaszt az erősítő is. Ha komolyabbra fordulnak a dolgok a zenéket kiadni sem néhány ruppó, - ha viszont managerhez, szponzorhoz fordulsz, az keményen elvárja, hogy úgy "hasalj el a pénze előtt", ahogyan Ő megálmodta, - így vesztette el nem egy tehetséges együttes Magyarországon az "egyéniségét". A szomszéd idegcsillapítói is sokba kerülnek...
-Ja! Ez már nem a Te zsebedre megy! :)
Gondold meg, - keményen meg kell dolgozni azért, hogy tartós időn keresztül a színpadra léphess!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!