Slash, Zakk, Maróthy, Hendrix. Hogy találtak ki ilyen gitárszólókat?
Ők biztosan nem úgy láttak neki, hogy "itt egy x/y skála, és ebből csinálok egy dallamot". Valószínűleg mire elméletet kezdtek volna tanulni, már régen a vérükben volt a zene. Annyit foglalkoztak vele, annyira akarták a dolgot, hogy maguktól ráéreztek a jóra. És itt nem csak a zeneelméletre kell gondolni, hanem a soundra, az önkifejezésre, a színpadi kiállásra, stb. is.
Egyébként magadnak kell utánajárni a dolgoknak, másképp nem megy. NE tabokat, kottákat keress, azokat más emberek csinálták. Te magad szedd le saját fülre a szólókat, témákat, mert épp a leszedés folyamata a fontos. A 20-30-adik Hendrix szóló után már érteni fogsz valamit a fickó gondolkodásából.
Ha csak ezen múlik, léteznek zenelassító programok is (pl. a PVOC egészen jó minőségben lassít). De azok a gyors arpeggiok, amire gondolsz, általában ugyanannak a néhány hangnak az ismételgetéséből állnak, akár több oktávon keresztül. Általában ezek pentaton v. blues skálák (azokat lehet a legkönnyebben tekerni), és a sokadik hasonlót már könnyen le lehet szedni, még ha gyorsan is játsszák.
Nem a shredding a nagy tudomány, ahhoz csak gyakorlás kell. Ami igazán nagy dolog, az túlmutat a hangokon, pl. az érzések, gondolatok, amit a zenész közvetít a szólójával.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!