Nézettség és reklámok kérdése?
Ha adott egy TV-műsor, annak, hogy állapítják meg, hogy mekkora volt a nézettsége visszamenőleg, tudtommal a sugárzott adás visszafelé nem küld semmiféle jelet ami ezt lehetővé tenné, hogy számolják.
Illetve, hogy van a reklámok kérdése: Mármint elvileg a nézettségi számtól függően fizetnek a csatornának a reklámok után, de még ha meg is állapítják, hogy mennyi lehetett a nézettség, azt mért nem veszik számításba, hogy nem egy ember rögtön elkapcsol ahogy a reklám kezdődik. Jó a TV-nek megéri ez, de a reklámozó céget ezzel jóformán már lehúzzák.
"hogy állapítják meg, hogy mekkora volt a nézettsége visszamenőleg"
Úgy tudom (fixme!) van egy kb. ezerfős reprezentatív csoport, akiknél külön telepített eszközzel figyelik hogy mit néznek, és abból számolják ki, hogy az egész országban nagyjából hányan nézték az adott műsort.
Ja hát, statisztikának jó, de ugyanaz sűl ki belőle mint minden statisztikából: Mindent mutat csak a lényeget nem. :)
Mármint gondolom rengeteget számít pl, nem, korosztály, környezet, társaság, sőt még a lakhely is, hogy valakinek milyenek a tévézési szokásai. Pl. le merem fogadni, hogy egy nagyvárosban nagyobb a TV-nézéssel átlagosan töltött idő, mint például egy vidéki településen.
Látom, nem érted a reprezentatív csoport jelentését. Az állandóan változó tagokat a népszámlálás eredményeinek arányában választják ki; nem, kor, végzettség, lakhely is benne van.
Ha valóban érdekel a dolog, olvasd el a Wikipédia szócikkét.
Akkor a nézettség része megoldva. :)
A reklámokkal mi van?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!