Hogyan jut el oda egy influencer, hogy eseményekre hívják meg adott cégek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
sok tényezőtől függ, hogy mikor/miért figyelnek fel valakire. akár olyanokon is múlhat, hogy egyik videóst nézi egy döntéshozó, vagy annak ismerőse, ezért megkeresi, mert értesül a tevékenységéről.
ideálisabb esetben a cégek figyelik a média alakulását, nyilvántartják, hogy kiket követnek azok az emberek, akiket ők el akarnak érni.
de azon is sok múlik, hogy maguk az influencerek mennyire aktívan keresik a cégeket, küldik nekik a saját ajánlataikat - és hogy azok mennyire meggyőzőek számukra.
amelyik influencerek szerződnek különböző ügynökségekkel, azok helyett az ügynökség részben/egészben elvégzi ezeket a feladatokat, sőt akár kizárólagosságuk is lehet erre, hogy az influencer saját maga nem is köthet megállapodásokat, csak az ügynökségen keresztül. (mondjuk ilyen kizárólagosságot nagyobb, öntudatosabb influencer aligha fogad el, de kisebbekkel simán megcsinálják a cégek).
személyesen ismerek olyan "influencert" is, aki semmit nem kap ingyen/ajándékba, max egy kis kedvezményt kap, de folyamatosan azzal nyomul, hogy őt támogatják és ettől reméli, hogy mások majd tényleg elkezdik támogatni valamivel és fizetni fognak neki a reklámozásért...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
egyébként a követőtábor mérete sem minden. sokkal többet számíthat a követők mennyiségénél, hogy mennyire általános, vagy fókuszált a célcsoport és hogy mennyire motivált, aktivizálható.
lehet, hogy valakit őrült sokan néznek, de mivel nagyon sok féle ember van a nézői között, ezért nem annyira egyértelmű célcsoportja egy hirdetésnek. népszerű reklámos példa erre a kozmetikum/pelenka/intim betét reklám. mivel a foci meccseket döntő többségében férfiak nézik, ezért nőknek szóló termékeket nem igazán érdemes focimeccs közben hirdetni - szemben az autóval, sörrel, egyéb férfiakat célzó termékekkel.
egy főzős/sminkes influencer női termékeket esélyesebb, hogy el tud adni, míg egy tech vlogger esélyesebben ad el műszaki cikkeket - és egy sminkes/tech vlogger jó eséllyel több smink/tech terméket lehet képes eladni a reklámjával, mint egy akár 10x akkora követő táború (és ezért jó eséllyel drágább), viszont kevésbé tematikus vlogger, aki nem csak főz, nem csak tech cuccokkal foglalkozik, hanem néha kicsit utazik, máskor kiállításra jár, meg lakberendez, meg ezzel is, azzal is, amazzal is foglalkozik. lehet, hogy a követője több, de a célzott reklám értéke nem biztos, hogy arányban van a követő táborának méretével.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!