Hogyan öljek meg egy karaktert drámai módon?
Úgy lesz a legdrámaibb, ha a karaktert megszeretteted az olvasóval, így akárhogy hal meg, az drámai lesz.
Amúgy szerintem mindegy, hogyan hal meg, a lényeg az, hogy jól legyen megírva.
Egyébként hirtelen valami mérgezés jutott eszembe. Az emberke, aki elrabolta, megmérgezi (választhatsz, hogy elmondod-e az olvasónak, vagy nem, mondjuk, ha E/1-ben írod, akkor ez kilőve) mert már nincs rá szüksége, de a méreg csak pár óra múlva hat. Ezután megmentik, és nagyban örülnek, amikor a megmentett ember összeesik. Viszik a korházba, mert még van pulzus (figyelj ilyen logikai bakikra), és ott kiderül, hogy megmérgezték, majd pár percen belül meghalt. Igazából a lényeg tényleg az, hogy jól legyen megírva.
Sok sikert!
Amit #4-es írt, az jó.
Amit tudsz még csinálni, hogy az érzelmekkel és a leírással és az érzelmekkel "játszol".
Ismered a "mutasd, ne mondd!" szabályt? Alkalmazd azt. Minél mélyebben és érzelemdúsabba próbáld leírni, hogyan is érzett a karaktered, amikor meghal, akit meg akart menteni, és közvetítsd az olvasó felé a gondolatait.
És fontos az is, hogy a megmentőnek milyen kapcsolata van az elrabolttal. Minél közelibb, annál fájdalmasabban tudsz róla írni. Ha például a testvére, vagy barátja/barátnője volt, és nagyon-nagyon szoros kapcsolat alakult ki köztük, akkor a gyász leíró részénél feleleveníthetsz közös múltbéli boldog pillanatokat, mert azok még tragikusabbá teszik az egészet.
A háttéről felettem irtak. Halál előtt általában vannak utalások na 4 lépcsőfokot mondok el.
1. Lépcsőfok: utalás hogy ki fog meghalni pontosan.
Értsd úgy hogy lehet 1 nagy vagy rengeteg kicsi de pontosan tudjuk hogy kire utal.
2. Lépcsőfok: Mikor csak egy személy halálára utal és nem tudjuk ki az és azért izgulunk.
3. Lépcsőfok: Halál utalás nélkül.
4. Lépcsőfok: utalás valakire de más hal meg.
Nem pontos van vagy 15 másik lépcsőfok de neked ennyi elég.
Nagyon jó dolgokat írtak a többiek, de tessék, itt van egy konkrét ötlet, ami talán elég drámai:
Lehetne az a sztori, hogy nem is az elrablói ölik meg, a kiszabadítása sikeres, de a megmentésére siető csapatból valaki valójában az ellensége, vagy el akarja hallgattatni, nehogy kifecsegjen valami titkot, ezért megöli. Mondjuk teljesen váratlanul történne ez, és később derülne ki, hogy mi volt az illető motivációja, miért kellett megölnie az elrabolt embert. Vagy úgy is lehetne, hogy az olvasó már tudja előre, hogy a mentőcsapat egyik tagja el akarja hallgattatni az illetőt, és meglepetésként csak a többi szereplőt fogja érni ez a dolog.
Ez nagyon jó!! Az egyik karakter pont, hogy rejtélyes figura. Úgy tűnik, mintha a "jó" oldalon állna, de ha egyszer karnyújtásnyira kerül számára a cél mindenkit el fog árulni. És amikor először megjelenik pont, hogy az adott karakter nyakához szegezi a kardját. Ez működhetne forshadowingként, hogy ő lesz az, aki az arc végén megöli. Sőt, már a sztori közepén sor fog kerülni erre, és a többiek úgy fogják végig kockáztatni az életüket, hogy azt sem tudják...
Beindítottad a fantáziám. Köszi!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!