Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Mit gondoltok a játékkoncepció...

Mit gondoltok a játékkoncepciómról?

Figyelt kérdés

Egy side scroller platformer, amelyben központi elemet játszana a függőség, azonban nem csak a történet, hanem a játékmenet terén is ez kapná a főszerepet. Ezt úgy kell elképzelni, hogy különböző drogok állnak rendelkezésünkre, ezek fogyasztása pedig kihatással van az általunk irányított karakter képességeire pl. az egyik tabletta hatására gyorsabban futunk, míg egy másik segítségével magasabbra ugorhatunk. Ezek a képességek pedig jelentősen megkönnyítik az egyes pályák teljesítését, azonban negatív hatási is lesznek a különböző drogoknak, illetve általában ezek használatának, ugyanis függővé vállhatunk, ami azt eredményezi, hogy karakterünk elvonási tünetekkel fog küzdeni, abban az esetben, ha éppen nincs valamilyen drog hatása alatt, ez pedig értelemszerűen megnehezíti a játékot, mivel a különböző tabletták, és kapszulák formájában megtalálható drogok mennyisége véges lesz, tehát okosan kell beosztani azokat. Ugyanakkor, mint a fentiekből kiderülhetett nem vagyunk rákényszerítve a droghasználatra, az opcionális lenne (legalábbis az esetek többségében), és a játék jutalmazna, ha ilyen módon teljesítjük az egyes szinteket (ez kb. egy hard fokozatnak felelne meg). Továbbá lennének olyan apró részletek, mint a túladagolás lehetősége, illetve a különböző drogok kölcsönhatásba lépésének esélye.

2. Sok kérdés azonban még nyitva áll, pl. a vizuális dizájn vagy a zenei anyag milyensége, az sem eldöntött, hogy lesznek-e harcok vagy csak ügyességi és logikai részek fognak váltakozni


Mivel nem tudok programozni, így GameMaker Studioban szeretném megalkotni, nyilván előbb az alapokkal kezdve, néhány egyszerű platformert létrehozva, majd áttérni a fent írt projektre némi gyakorlás után.



2019. jún. 13. 15:39
 1/4 anonim ***** válasza:
Nem rossz, de rengeteg múlik a kivitelezésen. Legyenek élvezetes pályáid. Mivel platformer, a level design kulcsfontosságú, ezt pedig az előre lefektetett és alaposan átgondolt képességek és egyéb játékmechanikai elemek határozzák meg. Az audiovizuális részét szerintem nyugodtan hagyhatod későbbre, a játék váza anélkül is megvalósítható. Sok sikert :)
2019. jún. 13. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

Szerintem nem jó ötlet, mert ha opcionális a játékban a "drog" fogyasztása, senki nem fogja kitenni magát a veszélynek feleslegesen, hogy a hátrányok miatt esetleg nem tud teljesíteni majd egy pályát a későbbiekben. Mihez kötöd a droghasználat negatívumainak hosszát: pályához, valós időhöz? Ha pályához, tényleg előfordulhat, hogy bizonyos részek teljesíthetetlenek lesznek, és akkor a save file mehet a kukába/csalásra lesz kényszerítve a játékos; mindkettő hazavágja a játék élvezhetőségét. Ha időhöz, akkor meg gyakorlatilag nincs hátrány, hisz ki"alt+tabozik" a játékos, megnéz egy videót vagy egy részt a sorozatából, esetleg megcsinál irl valamit, attól függően, meddig tart a hátrány. Ha az elvonási tünet permanens, akkor végképp senki nem fogja használni ezeket, hisz az ilyen platformereknek az a motivációja, hogy a játék előrehaladtával egyre erősebb vagy mobilisabb lesz a karakter, az elvonási tünet meg hátrányt okoz a játékmenetben, gondolom.


Azt sem értem, miért azt jutalmazná a játék, amikor drogokkal, mindenféle nehézség nélkül teljesíti a játékos a pályát.

2019. jún. 13. 20:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

#2 Olyan nem fordulhatna elő, hogy egy adott pálya teljesíthetetlen legyen, az elvonási tünetek nem lennének túlzottan erőteljesek, inkább csak zavaró tényezők pl. néhány másodpercre kettős látás, homályos kép, esetleg a karakter remegne, hallucinál és hasonlóak.


A drogok használatának mellőzése pedig csak nehezebbé tenné a játékot. Mivel a drogok adta képességek révén lehetőség van az élénk kerülő akadályok egyszerűbb leküzdésére, kikerülésére, azonban vállalnunk kell a kockázatát, hogy függővé válik a karakterünk, és nem részesülünk bizonyos jutalmakban, melyeket drogok használata nélkül megszerezetnénk. Ugyanakkor ez utóbbi jutalmat még nem találtam ki, azaz azt, hogy mivel jutalmazna a játék, ha nem használunk drogot (ekkor jutalmaz, fentebb elírtam).


Az elvonási tünetek, illetve maga a függőség állapota pályájához lenne kötve, tehát a függőség nem végleges. Azaz, ha egy függő karakterrel x szamú pályán át nem szeded az adott drogot, amelynek a rabjává váltál, akkor magától elmúlik ez az állapot, illetve gondolkodom annak a lehetőségén, hogy lehetne a függőséget megszüntető szert találni a pályákon elrejtve, de ritka lenne.


A függőség pedig eltérő módokon alakulna ki, tehát minden drog esetében attól függne, hogy hány alkalommal használtad azt, akár azon is gondolkodom, hogy véletlenszerűen alakulna, tehát megvan adva, hogy x drog y% eséllyel eredményez függőséget, és ez nőne minden további fogyasztás alkalmával. Utóbbit mondjuk nehezebb lenne kivitelezni. Az egyszerűség kedvéért az is megfordult a fejemben, hogy a függőség nem különül el drogonként, ez talán jobban is működne.


A legnagyobb probléma az, hogy miként ösztönözze a program a játékost, hogy valamelyik játékstílust válassza, ez ami a leginkább fejtörést okoz. A nehézség az egyik ok, az biztos pl. lenne olyan pálya ahol különböző lövedékeket kéne kerülgetni, drog nélkül gyors reflexeket igényel, de van olyan drog, ami javít a reflexeken, ezt pedig úgy jelenik meg a játékban, hogy az idő lelassul, mint egy bullet time, így könnyebben ki tudjuk őket kerülni, tehát valószínűleg kevesebb próbálkozást igényel, a drogok tehát olyanok, mintha egy cheatet használnánk.


Az is megfordult a fejemben, hogy lenne egy narrátor aki kommentálná a játékbeli tetteinket, bizonyos esetekben akár tanácsokat is adna. Még azt sem lehetetlen, hogy két rivális narrátor lenne, az egyik a drogok használatára, a másik azok elkerülésére buzdítana.


Ugyanakkor tényleg sok a kérdőjel, de kb. 2 hét és el tudok kezdeni dolgozni rajta komolyabban is, mert jelenleg az ötlet van meg, néhány rajz társaságában, és egy kezdetleges vázlata a cselekménynek.

2019. jún. 14. 14:49
 4/4 A kérdező kommentje:

#1 Igen, a pályák megvalósítása kulcsfontosságú, mint a 2. válaszolónak szánt megjegyzésemben írtam, a legnagyobb probléma az, hogy értelmet adjak a drogok használatának, vagy éppen mellőzésének, és az, hogy bármelyik módot is válasszuk a pályák teljesíthetők maradjanak.


A vizuális dizájn pedig valóban ráér, de nagyon fontos elem, ugyanis ez segít kitűnni a többi hasonló cím közül. Személy szerint rajzolt megoldásra gondoltam, az bár nehezebb, mint a pixelart, de figyelemfelkeltőbb is lehet (ha jól sikerült).


Egyébként mindkét eddigi válaszolónak köszönöm, a visszajelzését, ment a zöld. :)

2019. jún. 14. 15:05

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!