Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Manapság van még érdeklődés a...

Manapság van még érdeklődés a PC-s Visual Novel "játékok" iránt? Vannak még, akik ilyen történetekkel "játszanak"?

Figyelt kérdés

Azért kérdem, mert egy ilyen történetnek az írója megkért, hogy legyek zeneszerző (ill. hangeffektező) a Visual Novel-nek szánt munkájában.

Természetesen teljesen indie vonatkozású, "rajongói" munka lenne (gondolom legalábbis, kézenfekvően), számomra egy jelképes fizetéssel (zeneszámonként).


Szívesen vállalom, azért is, mert egykor a zene közelebb állt hozzám, mint az informatika. Mindössze tudni szeretném, hogy mennyire életképes az elkövetkező években az a műfaj, amiben a szerző írta azt a munkát. Lesz-e egyáltalán még, aki ilyet olvas. (?)

Wikipédián és a magyar anime-sok weboldalán úgy írnak róla, mintha ez egy elfogadott/olvasott műfaj lenne... de Wiki-n megemlítik, hogy ez egy több, mint egy évtizedes adat. Azóta pl. a PC-k kapacitásai/paraméterei is emelkedtek, játékmotorok is fejlődtek, amik a sokkal-sokkal interaktívabb, összetettebb, mozgalmasabb, kifinomultabb 3D-s játékok számára kedvez.


A szövegkönyvet mostanában tudtam elkezdeni olvasni. Egészen jól ír a szerző (angolul is), sőőőt!! Nekem tetszik, mint szórakoztató regény, választékos írás, mégha nem is egy komoly/nehéz irodalmi műfaj.

A hosszához képest elég sok benne a színváltás, hangulatváltás... (nem is tudom, hogy a francba jönne ki annyi zenéből, amit ő mondott)


Viszont interaktivitást eddig nem sokat látok benne :/ kb. 10-12 oldalanként van 1-1, de az a totál max.

Emiatt (is) tartok attól, hogy a mai elvárásokhoz/lehetőségekhez képest teljesen érdektelen lesz az emberek számára.

De lehet, csak én gondolkodom másképpen, mint az átlag emberek... legalábbis ebben az egy esetben most ezt remélem.


Ti hogy látjátok? Mennyire életképes még így 2019-2020 fele a Visual Novel műfaj?



2019. márc. 21. 13:03
 1/3 anonim ***** válasza:
Én nagyon szeretem olvasni/játszani őket, de szerintem ez egy eléggé réteg műfaj. Sajnos egyre több VN már nem sok választási lehetőséget tartalmaz, így én személy szerint kezdek kikeveredni belőlük, pedig pl. a Katawa Shoujo örök kedvenc. <3
2019. márc. 21. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Szerintem pont hogy az utóbbi években kezdett népszerű lenni a műfaj nyugaton, egyre több VNt lehet találni már Steamen is. (Ez részben a DDLC sikerének tudható be).

Az interaktivitás nekem pl egyáltalán nem szempont, a legjobb VNek amiket olvastam, ponthogy nem interaktívak (higurashi, umineko).


Szóval ha tényleg jó a sztori/karakterek és jól meg van oldva a marketing, akkor tuti lesz rá érdeklődés.

2019. márc. 21. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:

Mostanában van egy csomó visual novel ami népszerű, vagy legalábbis ki tudott építeni maga köré egy rajongótábort (DDLC, The Arcana...stb.)

Nézz fel itch.io-ra és az is tele lesz mostanában kiadott visual novelekkel.


A visual novelek népszerűek maradnak mert bennük van az interaktivitás ami vonzóvá teszi a játékot és megfelelő mennyiségű grafikai elem, ami többé teszi mondjuk egy könyv olvasásánál. Igaz, nincs benne nagy gameplay de sok ember pont ezt szereti: nem kell ugrálni, nem kell harcolni, nem kell felesleges küldetésekkel bajlódni.


A fontos az, hogy érdekes világot és érdekes karaktereket mutasson be a fejlesztő, azok legyenek úgy-ahogy jól megrajzolva.

2019. márc. 21. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!