Outlast játék vélemények?
Én egy eléggé túlértékelt játéknak tartom. Nem rossz, csak túlértékelt. Az első fél óra az nem volt rossz, de utána nekem lejtmenet vol, mert nem tudtam félni.
Megjegyzem, hogy ez csak az én véleményem.
Én alapból félős vagyok, és nem éppen a horrorjátékok nagy rajongója, talán ezért is hozza rám a frászt a játék annyira... Igazából a története szerintem tök érdekes, de annyira rémisztő, hogy én pl a Whistleblower részét nem is bírtam végig vinni...
Edzettebb horror gamereknel lehet nem annyira nagy szám, rám a frászt hozza. Egyénfüggő szerintem.
A második rész viszont nem jött be annyira, a történet sem csigázott fel így azt érdektelenség miatt hagytam abba főleg.
Nagyon tetszett az első rész, az egyik kedvenc játékom. Kivittem többször is, DLC-vel együtt. A napokban is játszok vele! :3 Szerintem a története nagyon jó, félni nem féltem alatta, de meg lehet ijedni. Pl: van egy jumpscare, amitől mindig megrezzenek, hiába játszottam ki eddig 3x. (Ha most kiviszem, akkor 4x) Ami baja van, azt már írták, hogy tényleg kiszámítható. De annyi baj legyen, élveztem, és még mindig élményeket nyújt. =D <3
A 2. rész nem tetszett annyira, mint az első. A nagyobb játéktér sokat újított, de valamiért nem nagyon jött be. Valahogy frusztrálóbb, feszültebb volt az első részben, hogy be vagy zárva, s csak adott irányokba tudsz menni. :s Viszont a történet itt is jó volt, a sulis részek voltak a kedvenceim. A többi újítás is tetszett! Pl: elfáradsz futás után, kötözni kell a sebeidet stb... A grafika nem sokat változott, és ami nekem szemet szúrt az az, hogyha beleléptél egy vértócsába nem hagyott lábnyomot, de az első részben igen. Tudom, hülyeség ezen kiakadni, nem változtat semmit, de azért észrevettem. :(
Mindkettő játék nagyon jó, az első viszonylag jobban tetszett, várom a 3. részt, illetve a DLC-t, ha lesz a 2. részhez! Ha szereted a horrorjátékokat, akkor neked való.
Az outlast nekem meghatározó élmény volt. Előtte nem is játszottam ilyen jellegű túlélő horror játékkal, mert az idegesítő feladványok, meg jumpscare-ek nagyon felhúztak.
De az Outlast tökéletesnek tűnt: Nincsenek fegyverek, nincsenek logikai feladványok, az ijesztgetés helyett pedig feszültséget teremt. Bárhova bebújhatsz, bárhova felmászhatsz, stb... A menekülős és bujkálós részek valóban rettenetesek voltak (jó értelemben) Minden "pálya" végén ki kellett fújnom magam, mert úgy kalapált a szívem...
Szerintem a játék maga nagyon innovatív és okos. Profi módon éri el a játékos paráztatását. Már maga a helyszín is olyan, hogy egészen biztosan nem mennék be oda semmi pénzért: Elhagyatott elmegyógyintézet, amiben furcsa dolgok történnek. A bezártság, a sötétség, amin csak egy éjjellátó kamera segíthet... Ráadásul az éjjellátó funkció miatt minden sokkal élethűbbnek hat. Néhol teljesen valósághűnek néz ki. Mintha igazi felvételt néznék.
Szerintem a túlélő horror kategóriában ez a legnagyobb cím. A második rész annyira nem izgat, mert nagyon átírták a receptet. Nagy terek, vallási fanatizmus. Ezek számomra nem annyira parák, mint egy elmegyógyintézet bolondokkal... Ráadásul a grafika is gyengébb. Kivéve a sulis részeknél... De talán majd leszedem egyszer ha nagyon unatkozok...
Most is éppen kijátszom újra az 1-et, mert a hangulata egészen páratlan. A DLC.t is nagyon szerettem. Talán még az eredetinél is jobb. nem annyira kiszámítható!
Na kijátszottam a 2. részt is. Érdekes, hogy pont azt nem javították ki, ami igazából az első játék legnagyobb hibája volt: A kiszámíthatóság! Sőt még lineárisabb lett az egész: Megjelenik előtted az ellenség te meg elkezdesz menekülni és mindig van 1 lehetőség arra, hogy lerázd, ha ezt nem találod meg akkor utolér és meghalsz. Nincs értelme taktikázni, elbújni, kiismerni a környezetet, vagy a változatos mozgását az ellenségnek.
Sajnálom, mert azt hittem, hogy a nagyobb nyílt terek éppen azért lesznek benne, hogy többféleképpen is megmenekülhess, vagy elbújhass, vagy hogy az ellenség is össze vissza tudjon keresni téged. Ezzel elérhettek volna egy folyamatos kiszámíthatatlanságot, ami az outlast első fél órájában nagyon megvolt. Aztán kiismerted a pályaelemeket és az ellenségek mesterséges intelligenciáját. Utána az egész csak egy ijesztgetős játékká degradálódik. A 2. az elejétől a végig ilyen sajnos...
A történet sokkal jobb mint az elsőben, de ez engem nemigazán tud meghatni, mert egy ilyen játékban a történet az, ami legkevésbé érdekel. Érdekes hogy pont az volt rám a legnagyobb hatással és nem a parázás. Az ellenségek és a látvány fergeteges. Sokkal átgondoltabb, kreatívabb mint az 1-ben. Habár nekem egy elmegyógyintézet parább, mint egy elhagyatott falu. A grafika szintén parádés (főleg az iskolás részeknél) valóban megfejelte az első részt. Talán az éjjellátó funkció lett csak kicsit gagyibb. Az 1.ben továbbra is szerintem élethűbbnek hat. De ez lehet csak a szűk folyósok miatt van.
Nem kellett volna sok ahhoz, hogy tökéletes játék legyen a kettő és egy méltó folytatása az 1-nek. Az ellenségeknek egy meghatározott területen kellett volna össze-vissza bolyongani és minden visszatöltéskor máshonnan elindulnia, hogy még nehezebb legyen kiismerni őket. A játék ugyanis nem kényszerít rá, hogy elbújj és várd a megfelelő alkalmat a menekülésre. Egyszerűen csak megjelenik előtted a szörny te meg elkezdesz szaladni. kb ennyi a játékmenet, ami így még az 1-nél is sivárabbnak és kiszámíthatóbbnak hat. Ráadásul sokkal több helyre kéne tudni bemászni, felmászni elbújni. Igaz ezekből tényleg több lett mint az első részben, csak hát nemigazán van tényleges funkciójuk, mert szinte mindig elég csak szaladni és várni mikor éred el az újabb mentési pontot. A mozgékonyságot is lehetne fejleszteni. Sok helyen pl.: nem tudtam felmászni, átmászni, bebújni olyan helyekre amit egy embernek igazából gyerek játék lenne és a játék is igazán megengedhette volna. Konkrétan fél méter magas kövekre nem lehet fellépni, ami azért elég gázos néhol. Folyton látni azt, hogy merre akar irányítani a játék és ez nagyon megöli a realisztikusságát...
Nagyon várom a 3. részt. Remélem csinálnak abba már egy valóban kiszámíthatatlan ai-t. és nem csak 1 lehetőség lesz majd mindig megmenekülni. Sok szempontból fejlődött a 2. résszel a játék: kötszer, elfáradsz ha sokat futsz, több és változatosabb helyszínek, stb... De a legnagyobb baj még mindig meg van és ez a kiszámíthatóság...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!