A Steamen a játékok értékelései miért ilyen furák?
Pl. Subnauticánál láttam párat olyat, ahol azért kapott rossz értékelést egy játék, mert a fejlesztők kirúgtak egy ember a csapatukból.
Illetve pont ma láttam egy másik játéknál azt: "Nem olyan, amire számítottam. Senki ne vegye meg."
Nem írt lényegében semmi konkrétat, de nyomott egy rossz értékelést.
És ezekkel már egyre gyakrabban találkozni. A felhasználók már nem is magát a játékot, hanem pl. a kiadó politikáját értékelik ott, ahol a játékot kellene.
Viszont ezeknek az értékeléseknek nem az lenne a célja, hogy a potenciális vásárlók tudjanak olvasni tapasztalatokat a játékról? Az ilyeneket nem lenne egyszerűbb moderálni? Vagy az bonyolult lenne?
Az értékelések arra mutatnak rá, hogy megvedd-e a játékot vagy sem. Ha a fejlesztő/kiadó olyan lépést húz meg, amivel nagy pofont ad a játékosközösségnek, akkor nyilván nem akarják, hogy támogasd a fejlesztőket azzal, hogy megveszed a játékot, ezért leértékelik azt. Egyébként, halkan jegyzem meg, ez igen hatásosnak bizonyul, a Rockstar pl épp emiatt visszavonta azt a húzását, hogy betiltotta egy szoftver használatát, amivel a GTA V-höz lehetett modokat készíteni.
Tehát igen, a Steam Review egy fontos kommunikációs csatorna, ahol nem csak a játék minőségét, hanem a fejlesztők/kiadók üzleti politikája is visszhangot kap. PLusz mindig lesznek emberek, akik különösebb érvelés nélkül lehúznak valamit, mert miért ne.
Normális esetben tényleg úgy lenne ahogy mondod kérdező. De sokan már átesnek a ló tulsóoldalára.
Meg egyre több készítő él vissza vele, kamu felhasználófiókokkal felhúzza az értékeléseket.
Szerintem viszont a játék értékeléséről kellene szólnia és nem arról hogy mi a véleményed a fejlesztőről. Az hogy esetleg tilos modolni a GTA 5-öt, nem von le semmit abból az értékből amit a fejlesztő a játékkal teremtett, mégis a negatív kategóriára lehúzott értékelés fals képet mutat. Mert annyit lát a játék címe mellett hogy egymillió ember szerint rossz a játék, miközben nem az.
A kérdező példája is röhej, nehogy már egy játékon bosszulják meg azt aminek semmi köze nincs semmihez, egy olyan témában amihez viszont a játékosoknak sincs semmi köze (hogyan vezeti az üzletét a kiadó/fejlesztő).
#3 "A kérdező példája is röhej, nehogy már egy játékon bosszulják meg azt aminek semmi köze nincs semmihez, egy olyan témában amihez viszont a játékosoknak sincs semmi köze (hogyan vezeti az üzletét a kiadó/fejlesztő)."
Már hogyne lenne köze a játékosoknak hozzá? Rajtuk csattan az ostor. Visszatérve az előző példámra, a GTA V játékosállományának JELENTŐS része az online miatt játszik, ahol szinte alap dolog a modok használata. Ha a Rockstar úgy dönt, hogy betiltje a modoló eszközt, akkor kerek-perec elrontja a játékosok szórakozását. EHHEZ miért ne lenne közük? És ha szerinted ennek nincs helye az értékelésben, felteszek egy kérdést: Megvennél egy olyan játékot, amelynek a fejlesztői köztudottan szarnak a játékosokra, és utólagosan tönkreteszik az élményt ilyen-olyan kapzsi húzásokkal? Támogatnál egy ilyen csapatot? A fejlesztők hozzáállása a játékohz, és a közösséghez ugyanolyan fontos, mint maga a játék.
Arról nem is beszélve, hogy a Steam Review egyetlen eldöntendő kérdés köré épül: AJánlom, vagy nem ajánlom. Nem 'jó' és 'rossz'. Ajánlom/Nem ajánlom. Hogy miért, azt az egyes review-k magukban tartalmazzák, szóval igen, el kell őket olvasni, és magadnak értékelni a helyzetet. Aki nem így tesz, az magára vessen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!