LoL-ban melyik hős-kategóriának, és hova kell wardolniuk? Több lenn
nem mindenki sárga trinkettel rohangál, adc-nél bevett szokás a kék, ami felfed egy adott területet és lerak egy sima 1 ütéses wardot.
Normális esetben adc-n kívül kb mindenki wardol (és nem csak trinkettel, hanem megveszik a control wardot is 75 aranyért). A supportnál szokás piros trinketet venni, mellé wardos item + a control ward, de gyakran a jungler is pirosat visz.
Support a fő vision felelős. A piros wardot én nem szeretem vele, inkább a support itemet használom wardfejlesztésbe mindig.
Jungle. Ki hogy játszik vele. Én wardos jungle szoktam lenni (wardra fejlesztett jungle item), mert EUNE elég sok gyenge játékos van, sokszor supp nem is vesz wardot, így óriási előny. De akkor is ha a team normális.
Adc írták. Az az egy ütéses ward kell neki, mert nem tud közel menni bokorhoz, mert asszasszinok rá vadásznak általában.
Top/mid általában sima wardosok. Ők gyakrabban kell vegyenek early 75 aranyas wardot, hogy ne legyenek gankelhetők.
Kelleni nem kell senkinek. Botlane nagyon sérülékeny, mert osztott xp-t kapnak és a jungler erősebb amikor gankre érkezik. A supportnak nincs stabil gold incom-ja ezért gold itemre épít, amit úgy alakítottak ki, hogy sightstonnal hatékony és egybe lehet építeni.
Nem kötelező a sightstone sem, bot lane-n eg pink warddal és a két ember trinketével meg lehet oldani a dolgot.
Middlanen a két szomszédos bokrot szokták wardolni, mert nem kell messzire menni, de van, hogy pinket vesznek és leteszik valamelyik dzsungel bejárathoz, hoggy vagy botlane felé védje a kerülő bejáratot, vagy top felé, vagy midlane-re védje kék buff felől a kerülő bejáratot.
Topos defenzív wardot szokott tenni, hogy lássa mikor gankelnek, vagy deepwardot az ellenfél buffjához, farkashoz, gólemekhez, rákhoz.
Dzsungelesnek red trinket fontos, hogy meglepetést tudjon okozni kivéve, ha lee sin, eve, twitch, shaco.
Amikor lanephase-nek vége, akor közös feladat a wardolás, tehát nem az van, hogy a support odasétál baronhoz, letesz egy wardot, keresztülszalad a fél pályán és letesz még egyet dragonhoz, majd hallgatja hogy az adc sír mert megölték, hanem mindenki kivetni a játék lendületét, és ahol éppen a csapat van, és fontos átjáró van, oda letesz valaki egy wardot(igen, nagy valószínűséggel a suppotnak lesz legtöbb szabad wardja).
Ha valahova nagyon kell a ward, akkor oda a csapat elkíséri a supportot aki
vállalja, hogy leburstölik, amikor facechekkol egy bokrot, amire válaszul a csapat megbüntetheti az ellenfelet.
Legfontosabbak bot river vagy tribush, baronpit, dragonpit, átjárók, blue buff, top river vagy tribush, majd deep wardok: wolf, krugs, red.
Nekem ez a standard sorrend, ami megváltozhat különböző okok miatt, ami tapasztalattal jön. Egy példa: Eve amikor nem támad láthatatlanul mozog, ezért sima folyó-ward nem ér semmit. Eve nagyon gyorsan mozog, a pink drága és egy lanephase alatt 4-5 öt is simán kitakarít. Amikor eve támad akkor látható. Aoe sebzése van, kedvenc helye a csirkék és farkasok. Attól függően melyik oldalon van a botlaned, érdemes bewardolni ezeket.
Kék oldalon kezdtél, akkor enemy wolf, ha piros oldalon akkor enemy chickens. Even nem fogja elszalasztani ezeket a camp-eket, mert kevés erővezssítésel sok aranyat adnak, tehét ha a camp él, akkor eve oda fog manni, mielőtt gankelné a botlanet.
Ostrom esetén megint más a helyzet. Ha ostromot védesz, akkor a közeli átjárókba kell wardolni mielőtt megérkezik az ostrom, majd pinket belülre a falakat védve. HA támadsz, akkor a falon túlra kell wardolni a torony hatósugarán kívülre, és pinket tenni a ti oldalatokra, hogy ne lássák, hogy mire készültök.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!