Az alábbi játékok közül melyiket kedveled? Melyiket vásárolnád meg szívesebben (vagy melyikért adnál ki egy csekély összeget havonta)? Nyugaton mi most a népszerűbb?
A:
Olcsó (jelképes havidíjú, legyen havonta csupán egyetlen euró/dollár, az külföldön aprópénz - már lehet itthon is, tehát kivétel nélkül mindenkinek rendkívül megéri), angol nyelvű...
...és az unalmas "fél-grafikusnak" álcázott, valójában kizárólag csak számokkal operáló játékokkal (de ennyi! itt megáll a játék "élménye"! csak bizonyos számokat/értékeket növelsz naponta, és ennyi, ennyire vacak a valóságban a "nagyszerű" játék! lásd: Ikariam, Gladiatus, Travian, gombamód szaporodnak a nevetséges vicchalmok) ELLENTÉTBEN bár nem "fél-grafikus", hanem teljes mértékben szöveges...
...DE(!) cserébe ötletes, szórakoztató, valóban ÉLMÉNYEKET adó (hetente TÖBB fordulós) levelezős (Play By E-Mail) játékról van szó.
Nem csak számok ide-oda tologatásáról... Melyben a "fél-grafika" csak hátteret/keretet ad, kicsit sem játszik szerepet.
Azért az angol nyelv, mert ennek segítségével nem csupán egy pár ezres (édes kevés) magyar játékostábort/játékosjelöltet lehet megszólítani, hanem a világ túlnyomó többségét.
Tehát egy ilyen (NEM HOLMI "csak növelj számokat (bizonyos értékeket)", küldj csatába "egységeket (újabb számok/értékek, semmi más)", majd ismét "növelj számokat" unalmas adatbázis-kezelésnek álcázott "játékról" van szó) valóban hangulatos játékért fizetnél egy megmosolyogtatóan kevés havidjat?
Vagy!
__________
B:
Eseménydús, szép, leíró, ezer fejezetes, emiatt rengeteg választási lehetőséget kínáló nagyon hangulatos(!) ^_^ kalandjáték könyveket vennél inkább a fenti helyett? :)
Erre csak egyszer kell egy (viszonylag nagyobb, de valójában még így sem nagy) öszeget kiadnod, utána a játékregényt bárikor előveheted.
__________
C.
Külföldön (Egyesült Királyság, Egyesült Államok, Németország, Franciaország, Japán) melyik e kettő közül a népszerűbb?
(Magától értetődően nem a grafikus játékok, vagy MMO-k közül, hanem a fenti két típusból melyikre van közülük jelenleg (2015-2017-ben) nagyobb kereslet?)
Csak nekem tűnik úgy, hogy a B választ ránk akarod erőltetni?
Gondolom hihetetlen, de mindenki mást szeret, másra van igénye, kedve. Nem hiszem, hogy sok statisztika lenne ilyenekről.
Mintha az A kategóriáról kicsit elmarasztaló hangnemben beszélnél. Pedig a játékot nem a dizájn teszi. A sakknak, vagy gónak – játsszák azt számítógépen, vagy valódi táblán – nagyon pocsék a dizájnja. Nincsenek agyon effektelt animációk benne, nincsenek átvezető videók, nincs háttértörténet. Mégis szívesen ülsz le játszani ezredszer is, és nem véletlenül maradtak fenn több ezer éven át. Bár történt kísérlet arra, hogy megdizájnolják a sakkot, lásd: https://www.youtube.com/watch?v=kmlik3y_Wso , de ez maximum azoknak tetszik, akik különösebben nem tudnak sakkozni, aki tud sakkozni, annak ez meg felesleges zavaró tényező, ami csak eltereli a figyelmet a játék igazi lényegéről, nem elmélyíti, hanem megtöri a játékélményt.
Persze vannak játékok, ahol a lényeg inkább a hangulat átéléséről szól, a játékmenet maga kevésbé lényeges. Ez is egy műfaj és ebben is vannak nagyon jó alkotások.
A játék igazi élményét a flow adja, az hogy magával tud ragadni, hogy kikapcsolsz, részlegesen elveszíted az öntudatodat, időérzékedet. Hogy ezt egy látvány, egy hangulat, egy történet adja meg, vagy valami absztrakt, elvontabb, szellemibb dolog, az végül is mindegy is. Illetve habitus kérdése, hogy kit melyik vonz jobban. Az általad leírt két műfaj mindegyikében lehet remek dolgokat alkotni, amik elérik ezt a hatást, és lehet élvezhetetlen vackokat is, amiket az ember negyedszer már nem vesz elő, hogy játsszon velük. Sőt a két műfajnak van metszete is, vannak olyan játékok, amikben a játékmenet kellően összetett és absztrakt ahhoz, hogy önmagában magával ragadjon, de mellé kiváló grafika, atmoszféra is társul.
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Hogy melyiket kedvelem jobban? Nem gondolom, hogy pár válasz reprezentatív lenne ilyen szempontból, így felesleges is megkérdezned. Mindkettőben találtam már jót, de alapvetően azokat a játékokat kedvelem, amiben a logikának, intelligenciának, kombinációs képességnek van nagyobb szerepe. Hosszútávon mindenképpen.
Ez kicsit olyan kérdés, hogy mit szeret jobban az ember, a rántottát, vagy a csokitortát. Én a magam részéről a csokitortát többre értékelem, nagyobb pénz is hajlandó vagyok érte fizetni, vagy több időt szánni az elkészítésére. Mégis gyakrabban kívánom meg – és készítem el – a rántottát. Ha nem ehetnék csokitortát, viszont rántottát annyit, amennyit csak szeretnék, úgy érezném, hogy veszteség ért. Ha nem ehetnék rántottát, viszont csokitortát annyit, amennyit szeretnék, akkor is úgy érezném, hogy veszteség ért. Ez nem vagy-vagy kérdése.
(Nem beszélve arról, hogy ettem már szinte ehetetlen rántottát, és ehetetlen csokitortát is, meg ettem olyat is mindkettőből, amit évekig dicsértem utána.)
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Hogy milyen típusú játékot érdemes fejleszteni? Itt az is kérdés, hogy milyen platformra. Ami PC-n remek játék, az lehet, hogy mobilon játszhatatlan. Ami meg mobilon remek játék, lehet, hogy PC-n már túl kevés. Mobilon jobban érvényesülnek a rövid ideig játszható, bármikor megszakítható játékok, míg PC-n inkább szeretünk olyan játékokat elővenni, amik akár órákig is képesek lekötni.
Hogy mire van igény? Minden platformon vannak piacvezetők, meg kell lesni, hogy melyik játékok mennek jobban, mely játékok vannak benne mondjuk egy TOP 100-as listában. (De legtöbbször vagy egyik kategóriába sem teljesen sorolható játékok lesznek ezek, vagy amelyek mindkettő előnyeit képesek ötvözni.)
Első kettő! Elsősorben megköszönném, hogy válaszoltatok, másodsorban viszont nem értettétek meg (vagy nem olvastátok elégszer).
1.: Az A ketegóriát nem akartam jobban rátok erőltetni, csak egy lehetőség volt, azért tűnik csupán többnek (bővebben kifejtett szövegmennyiségnek), mert:
2.: Pont, hogy becsméreltem ezeket a "fél-grafikus" (Travian, Ikariam, Tanoth, stb.) kizárólag CSAK számokkal bíbelődő semmilyen, semmire se jó nevetségesen vacak játékokat, melyek mintha valami "adatbáziskezelők" lennének, DE SEMMI TÖBB/JOBB/ÉLMÉNYTADÓBB!
Az A kategória a levelezős (Play By E-Mail) játékokról szólt, melyeknél - értelemszerűen - parancsok sorozatát küldöd el levélben a céghez, mely azokat betáplálva kiadja azt a hosszú levelet, ami leírja azt, amit az utasításaid eredményeztek, majd küldi vissza neked.
(Közbevetés: ezért nem értem - második -, hogy miért írtál platformokat, hiszen a játékosnak teljesen mindegy milyen platformon fut a game, hiszen ő csak parancsokat küld, majd (mint egy folytatásos regénynél) szöveget olvas.)
Tehát:
A: Levelezős játékok
(Kitérve a gagyi, de sajnos mégis gombamód szaporodó "fél-grafikus", ötlettelen, élménytelen, "kis-grafika-mögé-bújtatott-egyszerű-adatbáziskezelőre-hasonlító" játékok jogosan negatív megítélésére.)
B: Kalandjáték könyvek
(A kérdés pedig azért került ki, mert szeretném tudni, hogy a kettő közül melyikre lenne nagyobb kereslet? Hiszen mindkettőhöz lenne kedvem, de jövedelmezőség tekintetében nagyon nem mindegy, hogy ötleteimet és energiáimat melyikbe fektetem.)
Akármilyen szépen köríted, akkor is azt szeretnéd, ha a legtöbben a másodikat választanád, mert szerinted az első kategória egy szemét.
Ha objektív véleményekre vagy kíváncsi, akkor ugyan annyi jót és rosszat mondj egy adott műfajról, ne direkt manipulálva a válaszadókat.
A:
Olcsó (jelképes havidíjú, legyen havonta csupán egyetlen euró/dollár, az külföldön aprópénz - már lehet itthon is, tehát kivétel nélkül mindenkinek rendkívül megéri), angol nyelvű...
...és az unalmas "fél-grafikusnak" álcázott, valójában kizárólag csak számokkal operáló játékokkal -> ELLENTÉTBEN <- bár nem "fél-grafikus", hanem teljes mértékben szöveges...
...DE(!) -> cserébe ötletes, szórakoztató, valóban ÉLMÉNYEKET adó (hetente TÖBB fordulós) levelezős (Play By E-Mail) játékról <- van szó.
(Nem csak számok ide-oda tologatásáról... Melyben a "fél-grafika" csak hátteret/keretet ad, kicsit sem játszik szerepet.)
__________
B:
Eseménydús, szép, leíró, ezer fejezetes, emiatt rengeteg választási lehetőséget kínáló nagyon hangulatos(!) ^_^ kalandjáték könyveket vennél inkább a fenti helyett? :)
Olvasd már el rendesen! Az első kategória csúcsszuper a többi "fél-grafikus" szeméttel ellentétben! Az első fantasztikusan hangulatos kategória! Az a legjobb a KJK könyvekkel egyetemben!
Értelmezésből látom továbbra is egyes vagy!
Bocs, de ez van... -,-
Akkor csak neked, újra:
"A: Levelezős játékok
-> KITÉRVE a gagyi, de sajnos mégis gombamód szaporodó "fél-grafikus", ötlettelen, élménytelen, "kis-grafika-mögé-bújtatott-egyszerű-adatbáziskezelőre-hasonlító" játékok jogosan negatív megítélésére. <-
B: Kalandjáték könyvek"
Bocsi, de itt nem én vagyok az, akinek az értelmezés nem megy. :)
Bár nem meglepő, a második válaszoló írását sem sikerült értelmezned.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!