Valaki meg tudná magyarázni, hogy a Pokemon Go-ban hogy működnek a típusok egymás között, hogy hatnak egymásra?
Azt értem, hogy van az alap 18 típus és, hogy azok hogy viszonyulnak egymáshoz. Azt már nem annyira, hogy mi van azokkal akiknek 2 típusuk is van.
De ami teljes homály, hogy ugyebár maguknak a támadásoknak is külön van típusuk. És mi történik akkor, ha egy tűz típusú pokemon aminek mondjuk elektromos támadása van harcol egy víz típusú ellen. Akkor kinek van előnye, mert alapból a víz üti a tüzet, de az elektromosság meg a víz gyengéje.
Valaki elmondaná nekem, hogy ez pontosan hogyan is működik?
Ugyanúgy működik, mint a Pokémon játékokban mindig is: a támadó Pokémon típusa nem igazán számít, csak maga a támadás típusa, illetve a védekező Pokémon típusa. Ha egy tűz Pokémon támad egy elektromos támadással egy víz Pokémonra, akkor az kétszeres sebzés, mert az elektromos kétszeresen hat a vízre, az nem számít, hogy egyébként a támadó Pokémon típusa tűz.
Ha dupla típusa van egy Pokémonnak, akkor mindkettő ugyanannyira számít. Tehát kicsit az előző példából tovább indulva: ha elektromos támadással mész neki egy víz/repülő dupla típusú Pokémonnak, akkor arra 4x-es lesz a sebzés, mert mindkét típusra kétszeresen hat.
Ezzel ellentétben mondjuk ha egy fű/sárkány Pokémonra támadsz elektromos támadással, akkor arra csak negyedannyit fog sebezni a támadás, mert a fűre és a sárkányra is fele-fele sebzést ad csak. Ha mondjuk egy víz/fű Pokémonról van szó, akkor ugyanannyit sebez, mintha pl. egy normál Pokémonra használtad volna, mivel a vízre kétszeres, a fűre feleakkora sebzést ad, így kiegyenlítődik. Ha mondjuk egy víz/pszicho Pokémonról van szó, abba kétszeresen sebez, mert a vízre kétszeres, a pszichora pedig átlagos sebzést ad. Ha pedig bármelyik típusa a Pokémonnak föld, akkor bármi lehet a másik, semmit nem fog rá sebezni egy elektromos támadás.
A támadó Pokémon típusa kevésbé számít. Ha egy Pokémon ugyanolyan típusú támadást használ, mint önmaga (pl. tűz típusú támadást használ valami, aminek legalább az egyik típusa tűz), akkor a fő Pokémon játékokban 1,5x-ös erejű lesz a csapás, bár úgy hallottam, hogy a GO-ban ez csak 1,25x-ös sebzést ad.
Remélem, így már tiszta sor. Itt van egyébként egy táblázat, ha esetleg még nem találkoztál volna vele, ami minden típusgyengeséget és erősséget leír:
Támadás tipusok:
Tűz legyőzi a fű és bogár tipust.
Víz legyőzi a tűz és szikla típust.
Elektromos legyőzi a vizet.
Szellem legyőzi a psychot.
Legyőzi értsd úgy, hogy dupla vagy nagyobb sebzést visz be.
"Normál - egyetlen típus ellen sem esélyes.
Tűz (fire) - eséllyel veheti fel a harcot fű, bogár, jég, acél típusú pokémonokkal. Viszont reménytelen víz, kő, föld típusokkal szemben.
Víz (water) - tűz, szikla, föld, acél ellen vethető be. Fű vagy elektromos szörny ellen esélytelen a küzdelme.
Elektromosság (electric) - víz, repülő, acél karakterek ellen hatásos, viszont fű, föld, szikla fajták elől inkább meneküljön.
Fű (grass) - víz, szikla, föld, acél, elektromos, harcos pokémonok ellensége, de hatástalan tűz, repülő, méreg, bogár, jég zsebszörnyek ellen.
Jég (ice) - fű, föld, repülő, sárkány fajták ellen kiváló, ugyanakkor acél, szikla, tűz, harcos lények kerülendőek.
Harcos (fighting) - normál, jég, szikla, acél sötétség típusok legnagyobb ellensége, ugyanakkor kár összeütközni jég, pszicho, tündér alkatokkal.
Méreg (poison) - a bogár és fű pokémonok végzete, viszont ne csatázzon föld és pszicho szörnyekkel.
Földi (ground) - tűz, méreg, elektromosság, szikla, és acél fajtájú zsebszörnyek hatásos ellensége, viszont kerülendő a fű és bogár típusokkal a csata.
Repülő (flying)- a fű, a harcos, de akár a bogár lények kegyetlen ellensége, ugyanakkor neki az elektromos, a szikla és az acél szörnyek ellen semmi esélye.
Pszichés (psychic) - harcos és méreg fajták ősi, és sikeres ellensége, viszont
Bogár (bug) - a pszicho, sötét és a fű változatok rettegnek tőle, a kő, tűz és repülő típusok azonban simán elintézik.
Kő (rock) - tűz, jég, repülő típusok réme, ugyanakkor a víz, fű, föld, harcos, és acél szörnyek végzetesek számára.
Szellem (ghost) - a pszicho és különös módon saját fajtársai esélytelenek ezen típussal szemben, de ő soha ne akadjon össze a sötét faj szörnyeivel.
Sárkány (dragon) - saját fajtársai ellen igazán sikeres, viszont a jég pokémonoktól is menekülnie kell.
Sötét (dark) - pszicho és a szellem típusok végzete, de a sötét pokémonok a elbánnak a harcos, tündér, és bogár lények.
Acél (steel) - a jég és kő típusok ellen kiváló, de nem bír el a tűz, föld, és harcos zsebszörnyekkel.
Tündér (fairy) - harcos, sárkány és sötét pokémonok végzete, ahogyan neki pedig a méreg és acél lények kerülendőek."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!