Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Gémerek 2000 környékéről?

Gémerek 2000 környékéről?

Figyelt kérdés

Nem 2000-ben született, hanem aki már akkor játszott.

Arra lennék kíváncsi, hogy régen (pl.: Doom, CS 1.6, Half Life 1, egyéb régi játékok) amikor megjelent egy játék milyen volt rá a reakció? Például akkor a grafikára ahogy fejlődött, az újÍtások meg egyéb dolgokat akkor hogy fogadták a játékosok?

De leginkább a grafikára való reakció érdekelne, mert ma már szinte majdnem élethűek a játékok, de a Half Life 1 akkor, hogy nézett ki mert ma már nem szép.



2016. febr. 1. 16:12
1 2
 1/14 A kérdező kommentje:
Remélem azért érthető a kérdés.
2016. febr. 1. 16:13
 2/14 Amarok Tonrar ***** válasza:
Fura kérdés, bár nem vagyok géjmer, de régóta játszok PC-n. Igazából a Wolfenstein, Doom, Quake éráknak érdemes utána olvasni, mekkora szenzációt jelentett a multiplayer öldöklés, a dinamikus árnyékolás vagy az első 3D-s modell.
2016. febr. 1. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
75%

akkoriban a kutyat sem erdekelte a grafika, az fps-rol meg szinte nem is tudtuk hogy letezik.

legtobben az iranyitason kivul semmilyen mas opciohoz nem nyultak.

peldaul mikor kijott a gta3, az ismeroseim nem a grafika minoseget osztottak, csupan az volt mervado hogy most mar hatulrol latszik az ember, nem felulrol.

2016. febr. 1. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 A kérdező kommentje:
Tehát a tálalás nem volt szenzáció.
2016. febr. 1. 18:35
 5/14 anonim ***** válasza:
52%

Dehogynem. Akkoriban is hasra estünk, ha valami nagyon szép volt, évről évre jöttek a játékok, amik újra és újra megemelték a lécet. Amikor a GTA 3 például 2001-ben megjelent először 3D-ben, napokig kerestük a állunkat a földön. Még valahol a padláson van pár régi játékmagazinom 2001-2002 környékéről, azok is foglalkoznak ezzel.


Aki azt mondja, régen a grafika nem számított vagy senkit nem érdekelt, csak önmagát ámítja vagy hülye.

2016. febr. 1. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Szerintem régen is érdekelte a kinézet az embereket, de akkoriban nem volt annyira nagy ugrás 1-1 év közt. Belegondolok, 1998as meg egy 2002es játék szinte ugyan olyan volt kinézetre. Nyilván akkor kevesebb pénzt öltek bele a számítástechnikába, aztán mikor rájöttek mennyit lehet lefejni belőle, máris megdobta a költségvetést.

Régen, mivel kb ugyan úgy néztek ki a játékok, engem jobban érdekelt a történet, meg adtak is arra abban az időben. Megnézed a mai játékokat, le vannak butítva, hogy a 10 évesek is végig tudják játszani, egy lineáris menet, végigmész a kijelölt úton és pont (tisztelet a kivételnek, mert nagyon kevés van).


Persze volt törekvés új grafikára is, mert nyilván vonzotta a népeket, meg érdekes is volt, de régen inkább a jó játékmenetért voltak oda (mondjuk voltak olyanok, agyilag szét sz**attak, annyira meg voltak csavarva).

2016. febr. 14. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

Ez hülyeség.

Metal Gear Solid (1998):

[link]

Metal Gear Solid 2 (2001):

[link]

Need for Speed: High Stakes (1999):

[link]

Need for Speed: Hot Pursuit 2 (2002):

[link]

Unreal Tournament (1999):

[link]

Unreal Tournament 2003 (2002):

[link]

Ezek nemhogy nem "szinte ugyanúgy néznek ki", hanem közük nincs egymáshoz. Persze, én is mindig meglepődök, mikor előveszek valamit nosztalgiázni, hogy én sokkal szebbre emlékeztem. Épp ezért kell elővenni és megnézni, mert az emlékeket megszépíti az idő. Grafikát tekintve pont hogy manapság nincsenek nagy ugrások, mert már 4-5 éve olyan szép egy átlag játék, hogy nehéz látványosan jobbat csinálni és az egyre realisztikusabb látvány aránytalanul egyre nagyobb rendszerkövetelménnyel jár. Megeszi a hardvert a sok apró részlet.


Plusz javaslom néha elővenni, azokat a régi játékokat és nosztalgia nélkül azon melegében összevetni a maiakkal. Manapság ha valamit nem célzottan a nosztalgiára vágyó 35 éves veteránoknak céloznak, akkor még egy mai mércével mérve buta és felszínes játék is összetettebb játékmenettel rendelkezik, mint egy 15-20 éves akkor élvonalbeli darab.

2016. febr. 14. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
53%

Voltak grafikai ugrások akkoriban is. De nem volt ilyen számot tevő mint manapság szerintem.

Egy egy árnyékolás, tükröződés stb.

Az igazi nagy lépés az volt amikor 2d ből 3d-be lépett átt a játék, már volt tér, és a maihoz megszokottan irányíthattuk az embert, lásd gta3.

szerintem ezek a hatalmas a mai játék alapjait megalapozó ugrások sokkal jobban elterelték az ember figyelmét mint a grafika.

( Hisz ugye ha már van kocsid, és veszel egy jobbat, az soha nem akkora élmény mint gyalogosból autóssá válni!!! Ez igaz a játékokra is szerintem. )

Persze azért a grafika is fontos lett nagyon ezt be kell látni, és pixelről pixelre ámult az ember egy újabb jobb játékon. Ma visszanézve kifolyik az ember szeme :) De akkor egy elképesztő változás, és hatalmas dolog volt. Azonban még mindig azt mondom, hogy az akkori játékok játék élményt adtak nem pedig fullos grafikát, és ez sokkal fontosabb. Hisz a játék élmény a legfontosabb, pl egy mai nfs-t kevesebben élveznek mint pl az underground 2-őt. És én illetve jó pár barátom sokszor nyúlunk vissza utóbb említett játékhoz, a maiakkal meg pár perc után nem is foglalkozunk, mert nem adja meg az élményt.

Valamint akkoriban annyi újdonság jött ki, hogy nem is tudtuk hova kapjunk, hisz ma már nem jön ki annyi új játék, csak az akkoriak újabb verziói inkább. GTA, COD, NFS... stb ezek csak azok amiket szerintem mindenki ismer.

viszont akkoriban tényleg újak voltak egy teljesen új játék ötlet, amely új virtuális világot nyitott meg előttünk, lehettünk gengszterek, katonák amik csak akartunk, Mára ez természetes dolog, és nem látok sehol egy új ötletet, amely olyan eget rengető mint ezek akkoriban.

Illetve sok mai játéknál azt érzem, inkább a grafikára, mennek rá mintsem a játék élményre.

Én legalábbis így látom ezt a helyzetet.

2016. febr. 15. 00:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

Amúgy ezen a videón láthatod a fejlődést 1952-től :) Elég érdekes.

Remélem müködni fog a facebook link.


[link]

2016. febr. 18. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
86%

Cimbora. Én még 1999-es PCX magazint is tudok neked mutatni az újsággyűjteményemből (max lefotózom, scannelem), ahol olyan játékok grafikáján ámuldoznak a tesztelők, amelyeknél ma már megmosolyogtató.

De hogy pontos választ adjak, elővettem a 2000/03-as pc gurut.

Quake III arena bemutató.

Grafikai értékelés: 24/25

Zene/hang: 13/15

Játékélmény: 38/40

Kategórián belül: 15/15

Összhatás: 4/5

Értékelés: 94%


Ez korának egyik meghatározó lövöldéje volt az unreal tournament mellett. Áradoztak a valósághű grafikáról, a kristálytiszta modellekről.

Mutatom, erről van szó: [link]

Gépigény: Pentium II 333 Mhz, 64 MB ram, 500 MB HDD, OPEN GL


Már akkoriban a gépigény nagyságán panaszkodtak :)


A 2000-es évektől indultak be igazán a vga-k, az nvidia szépen kiszorította a vetélytársakat (pl. voodoo), amíg 2000-ben be nem köszönt az ATI RADEON.

[link]

2016. márc. 3. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!