Mi a nehéz egy MMO-ban (bővebben lent)?
A WoW Raid rendszere összetettebb mint bármelyik FPS volt valaha is. Vagyis összetettebb volt régen amikor még a BLizzard nem hányadékot adott el, de ez mind egy.
Amúgy ha ismernéd az MMO-kat nem mondanál ekkora ökörséget. PvP egy más tészta, de az is egy csapatjáték. PvE Raiden hogyha a csapat nem mozog egyben, nem tudja hogy az adott pillanatban éppen mi a dolga akkor vége, az egész raid egy ember miatt lewipeolhat és kezdheti előlről.
Ha nem hiszed el hogy milyen összetett az egész rendszere tessék, egy boss taktikája a sok közül. Ezek csak a bossal kapcsolatos alapok, ha nem tudod értelmetlen odamenned.
Raideken kívül van lehetőség Pokemonozni, (aminek a puszta léte egy szánalom szerintem de mind1...), PvP-zni, itt is van lehetőség. Solo BG, Aréna 2v2, Aréna 3v3, Aréna 5v5. Rated Battleground. Később kivehetsz új itemeket, erősebbeket, erősítve a karaktered. De igazából mivel kasztonként 70 skill van, jóval nehezebb egy karaktert irányítani.
Sajnos a Cataclysm óta nem volt értelmes PvP szezon, igazából véleményem szerint a wow haldoklik, a Draenor egy katasztrófa lett. És ha a WoW meghal, akkor az értelmes MMORPGknek is annyi, marad a sok gagyi koreai kínai grindfest. :(
Egyébként szeretem a WoWot, de már nem játszok vele, katasztrófa amit a Draenorból kihoztak, csak szánni tudom a Blizzardot. Viszont az fáj hogy egy FPS-hez hasonlítod. Elsősorban azért mert az FPS piac durván bevan állva az agyatlan 10 évesekre, az utóbbi időben. A CS az egyetlen amibe számít a stratégia, abban is elég minimálisan.
És vicces de ha már blizzard az OverWatch lesz az a játék ami Beta alapján is simán Esportkirály lehetne.
Ha csak random nyomkodnád a gombokat gyorsan elvéreznél, akár raid-ben, akár pvp-ben. Egy mmo-ban a pvp nem arról szól, hogy lecsapom a kicsiket, ezt csak gyökerek csinálják. Túl egyszerűnek látod az egészet az a baj.
De hogy ne csak a WoW-ot emlegessük, ott az EVE Online. Egy élet rámegy mire megtanulsz vele játszani. :D
ha random nyomogatnad a gombokat meg egy kezdot se tudnal elverni...
míg egy fps-nél pontosnak kell lenni - ennyi, itt tobbnyire csak pontosnak kell lenni es kesz, egy mmo pedig SOKKAL tobb info azonnali feldolgozasara kenyszerit:
stratégánál meg gondolkodni és stratégiázni - az mmo is sok eloragondolast es strategiat igynyel, ha nyerni is akarsz.
-pvp-ben nem csak kisebbeket olsz, sokszor azonos szintuekkel van a harc
mig fps-ben radlonek es megdobnak egy granattal egy mmoban sokkal tobb tenynyezovel kell szamolni mint az alap sebzes: lassitas, lefogas, nemitas, vakitas, kabitas, stb, es emiatt TUDNI KELL! hogy mire kepes a karaktered/kasztod, milyen Skill-jeid (kepessegeid) vannak es az ellenfel mit tud csinalni ellened es te hogyan tudsz tamadni/vedekezni adott helyzetben. ez jatekonkent lehet akar 100+ kulonbozo kari vagy skill.
-rengeteg felszereles es keppesseg kiepites: nincs hatekony univerzalis megoldas, ami hatekonyan megol egy magust nem biztos hogy jo egy gladiator ellen is, stb
-egy fps-ben tudog hogy az X fegyver pontosabb/nagyobbat sebez mint Y es kb ennyi
egy mmo-ban rengeteg modosithato tenyezo van ami kihat a kepessegedre: ekszerek, dragakovek, runak, godstone, enchant, stb.
vegul is hogy mi a nehez benne? konkretan ha nincs a kisujjadban az egesz jatekmechanika es egy tengernyi adat a kasztokrol es felszerelesrol, akkor sokat fogsz hibazni.
es aki hibazik az nem nyer!
köszönöm a válaszokat! :)
belegondolva, lehet az a baj, hogy csak gagyi mmo-kal játszottam eddig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!