Jelenleg szerintetek melyik a legjobb mmorpg a piacon?
Én személy szerint most a buy-to-play Guild Wars 2-vel, a Secret Worlddel meg az Elder Scrolls Online-al játszogatok. Mindhárom elég másmilyen, de összességében talán a Guild Wars 2-t kedvelem legjobban, mivel tetszik a játék esztétikája, a professionok meg a harcrendszer. Egyetlen problémám, hogy fura módon olyan picinek érzem a játékvilágot, még a Heart of Thornssal együtt is, habár a másik kettőhöz hasonlítva elég nagy. Ez valószínűleg annak következménye, hogy alig adtak a megjelenés óta zónát a játékhoz (a Living Story nagyon jó volt meg minden, de attól még lehetetett volna több új terület).
Az ESO-nak érdekes a phasinges questelése, meg az akció rpg irányítása, de az elérhető képességeket eléggé sablonosnak találom. A Secret Worldnek meg baromira egyedi a sztorija, meg az egész settingje (egyértelműen ebben élvezem legjobban a questelést), de elég gyenge a harcrendszere és nagyon kicsi a világ.
A WoW-ot is szándékoztam kipróbálni, de a havidíjakat nem kedvelem, és az új token-rendszer sem működik a gyakorlatban legalább 1-2 havidíj leperkálása nélkül.
Természetesen sokan mondják, hogy az előfizetéses modell is kedvez a tartalomgyártásnak (hisz azzal lehet az előfizetőket megtartani), de a gyakorlatban ez nem mindig érvényesül. Ez azért van mert a pénz automatikusan befolyik, tehát csak akkor kell új tartalmat rakni a játékba, amikor már nagyon hangosan panaszkodnak a játékosok a tartalomhiány miatt. A b2p ezzel ellentétben rákényszeríti a fejlesztőket az új tartalom kiadására, mivel a profit egy jelentős része közvetlenül abból jön, DLC vagy kiegészítő formájában.
Példaként említhető lenne a már sokat emlegetett ESO. A játék első, előfizetéses, évében alig volt új tartalom, ha jól emlékszem egyedül egy zóna (Craglorn) jött ki post-launch. Ehhez képest a b2p-re átállás óta sokkal produktívabb a fejlesztőcsapat. Dettó ugyanez a Secret Worldben.
WoW sikeréhez hozzátett az is, hogy már volt egy elég nagy Warcraft rajongói bázis. Ez a hirtelen nagy csökkenés a játékos számban is azért van, mert ez a réteg egyre jobban elpárol/elpártolt a játéktól. Nem azt mondom, hogy alapból rossz játék volt az egész, mert maradandót tettek le az asztalra, hisz külön fogalom az MMORPG piacon.
Star Wars TOR indulási buktája meg annak volt köszönhető, ami a Pokemon Go buktája is lesz: túl nagy elvárásokat adtak a marketinggel a játékosoknak. Emlékszem be volt harangozva, hogy milyen sok beleszólásunk lesz mindenben, hisz ez Bioware játék, stb. Emiatt mindenki azt hitte az ő karaktere milyen fontos dolgokról fog dönteni, beleszólása lesz az egész világban, stb. Utána meg fel voltak háborodva, hogy ez mégse így van. Ez a F2P rendszere meg egy vicc. Nem csodálkoznék, hogyha már nem dolgozna a Biowarne-nál az, aki kitalálta ezt az egész MMO ötletét. Egyedül még a Star Wars VII láz mentheti majd meg. Sokkal sikeresebb lett volna, hogyha nem MMORPG-nek csinálják meg, hanem Open World RPG-nek KOTOR 3 címszó alatt. Hátha még időben észhez térnek és megmentik a KOTOR szériát.
ha az elofizetest nezzuk, meg mindig a WoW-al jatszanak legtobben...
a GW2-ot megjeleneskor mar elorendeltem, szep is, jo is, de az elonye egyben a hatranya is: pvp-re nem kell gear, fel ev utan alig arenazott mar valaki,a wvwvw pedig csak zergfest volt, a pve reszt hamar ki lehetett vinni.
a madik amit vartam a Skyforge.
a storyja is lekotott, a harcrendszer is okes volt, de a prestige farmolas iszonyu grindfest, a nyilt vilagban nincs pvp, a jatek fele meg insta alapu, amiket az unalomig kell ismetelni.
igy a szokas szetint, minden jatekcsalodas az alap kedvenchez, az Aion-hoz vezet vissza, azt valahogy nem tudom megunni, plusz tobb evnyi premiumom volt mar elore kifarmolva
12-es:
Teljesen egyetértek veled, egy KOTOR 3 sokkal jobb lett volna mint az mmo. Habár abban nem vagyok biztos, hogy megérte-e volna igazán open worldösre csinálni (hisz az sokszor a sztori rovására megy), de biztosan jobban sikerült volna mint amit végül kaptunk. A SW VII nem tudom, hogy mennyire fogja javítani a helyzetét, hisz a nagy időkülönbség mellett az Old Republic már nem is kanon setting a Disneynek köszönhetően.
13-as:
Igen a GW 2 legnagyobb hátránya, hogy a tartalmas pve content (tehát nem a végtelen grindelés) elég gyorsan kimeríthető. Szerintem ezért is kellett volna már hamarabb elkezdeniük a kiegészítőzést. A Heart of Thorns mellet már simán lehetett volna legalább egy kiegészítőt kiadni még. Plusz a Living Storyban is nemcsak a legelső update-nak kellett volna egy új area-t a játékhoz adnia, hanem mondjuk minden 3-4. update-nak.
Előre leszögezem, szerintem az MMORPG haldoklik, és ha csak nem következik be egy csoda (z.B.: a WoW:Legion akkorát szól, mint annó vanilla vagy bc, stb.), rövid időn belül ki is hal. Szinte már csak ezek az 5v5, kompetitív kakik vannak, fellépsz, két meccs alatt felhúzod magad rajta, majd mész tovább. Egyszerűen megcsappant a türelmes, lootolgatós, grindolós emberek száma, akik szeretnek bíbelődni egy-egy finomabb MMO-val.
Szóval:
A Guild Wars 2-n gondolkodtam, hogy beszállok én is, de még aznap (amilyen az én szerencsém) olvastam valamelyik hírportálon, hogy F2P lesz, az első gondolatom valami ilyesmi volt: "Na zsír, vérpistikék még egy relatíve jó játékban". Szóval, nekem ez kimaradt, csak kritikákat láttam/olvastam róla, és általában csak ezekből nem ítélek el semmit, de ha 10 oldalból 9 azt mondja, hogy nem túlságosan tartalmas, elhiszem.
Az új Everquest felkeltette az érdeklődésem, annó a wow előtt rengeteget játszottam vele, de utolérte ezt is a F2P, meg egy rakat kiegészítő, és le is lett butítva erősen (ez most az első rész, a másodikkal nem játszottam).
És a Wow... Na, igen. Nem fogok a végletekig belemenni, maradjunk annyiban, hogy annyira de nagyon hardcore játék sosem volt, de az utolsó két kiegészítő szinte megsértett engem. Mégis mi a búbánat az, hogy 1-2 óra alatt lenyomod a kezdőterületet, és pusztán dungeon-ökkel lazán eléred a max szintet néhány hét alatt, napi pár óra játékkal? Hihetetlen. A vanillában a dungeon-ök olyanok voltak, mint a legtöbb játékban a sidequestek (most a többszöri run lootért nem számít). Amíg megcsinálod, nem kapsz túl sok előrelendítést, viszont ha végigcsinálod, gyorsabban tudsz majd haladni. Na mindegy, az ezeréves nerdrage-t senki sem olvassa nagyon szívesen, szerintem a WoW még hanyatlása közepén is viszi a pálmát. Ugyan mostmár ultra-giga-mega-noobfriendly, de még mindig jobb, és a fejlesztők is foglalkoznak vele.
Kérdező: Szerintem a KOTOR 3-at simán meg lehetett volna csinálni hasonlóra, mint a Skyrim, Fallout 4, Witcher 3, stb. Vagy, hogy könnyebben legyen elképzelni: hasonló rendszerrel, mint a Mass Effect, csak nyitottabb világban. Az meg oké, hogy a Star Wars TOR nem a VII idejében játszódik, de Star Wars játék révén tuti elég sokan kifogják próbálni a film után.
16: Nem az, hogy nem lenne rá igény, hanem a legnagyobb gond tucat mmo-kat csinálnak sokszor. Például én se érzek késztetést arra, hogy sok MMO-t elkezdjek, mert lényegében ugyanaz mindegyik, csak más és más világban. Egyszerűen nem tudnak újat alkotni. Viszont az is tény, hogy most nagyon feléledt a MOBA piac, hála az ESportnak.
Hogy őszinte legyek, amivel én szívesen játszanék, az egy totál MMORPG Sandbox. (kb. mint a Wurm online, csak nem annyira unalmasan)
Lenne egy hatalmas open world terület, (kb. mint a WOW.) olyan játékmenettel mint a Vindictus vagy a Cabal és adjon kb. akkora szabadságot mint pl. a Garry's Mod. Garry's Mod-ban már 2000 órát beleöltem olyan mod-ba, ami végül is egy MMO Roleplay és hihetetlenül élvezetes, egyszerűen nincs két egymást követő olyan nap, ahol ugyanazt kell csinálnod.
Sokszor még az is arconcsapás az MMO-ban, hogy a játékosok nem érzik úgy, hogy ők is a világ részei lennének, hogy úgymond "nincsenek ráhatással a történetre, a játékmenet alakulására" Most őszintén, pl. a WOW-ban neked mekkora kihatásod van a játékra? Ha van elég goldod akkor az aukciós házat be tudod trollkodni és kb. itt meg is áll az egész.
Ezt eddig tudtommal két MMO-ban sikerlüt megoldani. Az EVE Onlineban pl. több tízezer dollár értékben lőtte szét egymást két rivális Guild. Még egy emlékművet is állítottak nekik Finnországban.
... és az Elite: Dangerousban. Valakinek sikerült betrollkodnia (nem lehet tudni hogy szándékos volt e) egy NPC őrhajót úgy, hogy rálőtt a playerre, mellélőtt, eltalálta az űrállomást, az űrállomás ellenségként érzékelte az őrhajót így a védelmi rendszere rálőtt ennek következtében az őrhajó is ellenségként észlelte az űrállomást. Az űrállomás és az őrhajó is külön-külön egy-egy nagy frakcióhoz tartoztak. Minimum 5 naprendszerrel érdemes volt elkerülni a csata helyszínét, még a szerverek is elkezdek röcögni, olyan háború alakult ki.
17-es:
Amit én nehézkesnek tartok az, az, hogy open world rpg-k sokszor nagyon leegyszerűsítik a dialógust például. Pont a Fallout 4 jutott erről eszembe. Habár összességében tetszik a játék, le voltam döbbenve, hogy mennyire lekonzolosították a Fallout 3 és (főleg a) New Vegas elég mély dialógusrendszerét. Mondjuk ezt a Skyrim már részben előrevetítette.
18-as:
Egyetértünk. Szerintem egy olyan mmo kéne, ami alaphelyzetben ad egy nagy, változatos éghajlattal, flórával és faunával rendelkező fantasy világot. Nem kellenek városok meg NPC-k feltétlenül, max mondjuk néhány rom. És az egész legyen teljesen sandobxos, tehát a városokat játékosok építik és lakják, a gazdaságot játékosok üzemeltetik, saját önkormányzatuk van, rombolható a környezet stb. Tehát az EVE Online és más hasonló sandboxos mmo-k összegyúrva a Medieval/Space Engineers meg hasonló játékokkal.
A harcrendszert én alapvetően akciósnak képzelem el, kasztok nélkül. Egy kicsit az ESO-ra hajazna ilyen szempontból, de a mágia- meg skillrendszer sokkal mélyebb lenne (tehát több tucat mágia-iskola, sokféle fegyver, stb.). És nemcsak combat-alapú skillek lennének, hanem nagyon sok utility is. Például egy mágikus iskola a gólemancia lenne, amivel az adott játékos képes lenne többféle permanens gólemet létrehozni a világban talált nyersanyagokból, amik sok különböző funkciót elláthatnak (harc, őrzés, nyersanyaggyűjtés, építés, craftolás, stb.). Ezeket el is adhatja vagy ajándékozhatja más játékosoknak. Természetesen a balance érdekében minden skill jelentős befektetést igényelne, így egy gólemmanciára specializálódott játékos nem sok minden másban lesz jó. Ezt a végleges, multi-funkcionális szolgálóteremtést pl. a nekromanták is eljátszhatnák (csak ott logikusan halottakból csinálnak szolgálókat).
A világ ahogy említettem dinamikusan változna, tehát erdőt ki lehet vágni, dzsungelt kiirtani, hegyet lebontani, területeket beépíteni, stb. Természetesen a növényzet idővel visszanőne ha megfelelőek a viszonyok. A mobok nem statikusak lennének, hanem a spawnolásuk és viselkedésük több különböző faktortól függ. Emiatt például a játékosok kellő energiabefektetéssel akár ki is irthatnának egy fajt, vagy megszelídíthetnék. A fejlesztők csak akkor nyúlnának be a játékba, ha vmi új skillt vezetnek be, rebalancolnak vmit, vagy ha a játékvilág túlságosan beépített lett,és emiatt szükséges, hogy a játékosok új, szűz területeket "fedezzenek fel".
Összességében, nekem ez lenne körülbelül az álom-mmom. Nem valószínű, hogy valaha is megvalósul, mert hatalmas büdzsé kéne a kifejlesztéséhez. Mondjuk profitot is biztos hozna ezerrel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!