A Commodore 64, vagy az Msx a jobb konzol?
Egyik sem konzol, mindkettő számítógép.
Csak megjegyzésként: ebben a korban a két legfőbb konzol a Nintendo NES, illetve a Sega Master System volt.
A konzol és a számítógép közötti legszembetűnőbb különbség, hogy a konzolokat minidg játékra hegyezik ki, míg a számítógépeket általános célú eszköznek tervezik.
De nem ez volt ugyebár a kérdés. :)
Az MSX specifikációja nem volt kötött, több modell létezett belőle, főleg, ha a későbbi MSX2-t és MSX2+-t is ide vesszük. De ha szigorúan csak az MSX1-et nézzük, abból is több fajta létezett, ezek elsősorban a RAM méretében tértek el egymástól. C64-ből meg gyakorlatilag egyetlen fajta létezett. Ott is volt több modell, de igazából csak a kinézetükben tértek el egymástól.
Grafikában a C64 simán elverte az MSX1-et, C64-nél két fő grafikus felbontás volt: 320×200 és 160×200. Előbbinél egy blokkban (8×8 pixel méretű négyzet) összesen 1 rajzoló, és 1 háttérszínt lehetett használni, utóbbinál már 4-et. (Meg voltak egzotikus grafikus módok, de ezeket a gyakorlatban nem használták.) Az MSX-nek a nagyfelbontású módja nem marad el sokkal a C64-étől: 256×192 pixel, és blokkonként mindössze egy rajzolószín. Viszont a többszínű módban 64×48 pixel volt a felbontás, ami még abban a korban is megmosolyogtató volt.
Az MSX2 viszont már kissé felülmúlta a C64 grafikai képességeit.
Összességében a C64 volt a jobb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!