Miért hasonlítanak sok rpg indie játékot a zeldához?
Tudnál mondani példákat?
Csak mert konkrétan indie RPG-re még nem hallottam, hogy Zelda-klón, Final Fantasy-t meg Dragon Questet sokkal gyakrabban hallani. Főleg, hogy a Zelda egy akció-kalandjáték, tehát lehet, hogy a játékok, amiket te láttál, azok is ilyenek voltak (tehát nem körökre osztott harcosak). Meg akkor már inkább a világ legnépszerűbb RPG-sorozatához is hasonlíthatnák, ha körökre osztott lenne, ami pedig a Pokémon.
Harmadik: a Zelda játékokban pont nincs fejlődés a harcok után (kivéve a Zelda II-t, ami egy 1987-es játék). Egyébként nem tudom, miben hasonlít az AC meg a GTA a Zeldára, nem igazán lehet szerintem párhuzamot vonni, maximum 1-2 tulajdonség tekintetében.
Kérdező: utánanéztem, és ez a Titan Souls nem RPG, hanem egy akció-kalandjáték, mint a Zelda részek. Bár ebben szinte csak bossokat kell legyőzni (a Zelda részek erős felfedezés- és dungeonközpontúságával ellentétben), a bossok többnyire szintén Zelda-szerűek: felülnézet, menekülj előle, jöjj rá, hogy hogyan lehet legyőzni (és mi az egyetlen gyengepontja), majd vidd véghez. A bukfencezési mechanika is pontosan olyan, mint a 3D Zelda részekben (vagy az újabb 2D-sekben, a Minish Captől kezdve).
Mondjuk maga az alapötlet, hogy sok nagy boss köré épül a játék, engem a Shadow of the Colossus játékra emlékeztet... Gyakorlatilag ez a játék olyannak tűnik, mint egy mix a 2D Zelda részek és a Shadow of the Colossus között.
Ja, és még az eredeti postra: Ne viccelj, ugye nem gondolod komolyan, hogy a régi JRPG-ket RPG Makerrel csinálták? :) Főleg, hogy PC-re az első rész, az RPG Maker 95 című program 1997-ben jött ki, amikor már nem nagyon csintáltak 2D-s RPG-ket, szóval nem tartom valószínűnek, hogy néhány újabb indie fejlesztőn kívül bárki más is adott volna ki RPG Maker játékot pénzért, főleg nem valószínű, hogy pl. a korszakalkotó, sokszor zsánere indítójának számító, 1986-os Dragon Questet, vagy az egy évvel későbbi, szintén sikeres Final Fantasy-t egy több, mint 10 évvel későbbi programmal csináltak volna. :) Egyértelmű viszont, hogy ezek a klasszikusok, és későbbi részeik (főleg a SNES verziók) ihlették az RPG Maker programot és a tulajdonságait.
Egyébként meg szerintem nem épp fair 25-30 éves játékokra azt mondani, hogy mai eszközökkel is össze lehetett volna hozni. Eleve az alapötlet és a megvalósítás nem is létezett nagyon előtte, illetve a kor gépeiből, elsősorban a Famicomból nem is nagyon tudtak volna többet kihozni akkoriban.
A Super Mario Bros.-t is létre lehet hozni mai eszközökkel viszonylag egyszerűen, de ez semmit sem változtat azon, hogy az egyik legkorszakalkotóbb játék valaha.
Én a műfajok miatt mondtam, hogy "gyerekbarát változat".
És lehet, hogy 20 év múlva lesz olyan program, amivel 10 éves játékot is meg lehet alkotni.
Oké, de a két játéknak kb. semmi köze egymáshoz. :D Olyan, mint ha azt mondaná valaki, hogy mondjuk a Micimackó egy gyerekeknek készült Die Hard :D
Egyébként ma is vannak programok, amivel a mai játékokat meg lehet csinálni, szerinted az új játékok csak úgy lesznek egyszer? :) Viszont az biztos, hogy egyszerű sprite-okat és viszonylag fizikanélküli világot sokkal könnyebb egy laikusnak is megcsinálnia, mint jól kinéző 3D-s karaktermodelleket meg kidolgozott fizikát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!