Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Indi játék fejlesztőként meg...

Indi játék fejlesztőként meg lehet élni?

Figyelt kérdés

a kérdésem egyszerű.

meg lehet élni abból ha valaki saját játékokat csinál és azt el adja egy kiadonak pl: steam.

Én már 1 hónapja dolgozom egy belső nézetű horror játékon. A játékot a cryengine 3-mal csinálom szóval a grafika nagyon ott van. Ha a játékom elkészül akkor maximum mennyi lehet a nyereségem belőle? Érdemes ezzel foglalkozni?



#játék #3D #CryEngine 3 #Steam #független fejlesztésű játékok #indi game #akció game #Ural engine #játék kiadók
2015. febr. 15. 15:58
 1/7 anonim ***** válasza:
Notch mesternek eléggé bejött
2015. febr. 15. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

akkor ezek szerint meg lehet?

egy jobb játékért kb menyit lehet kapni kézhez?

2015. febr. 15. 16:18
 3/7 anonim ***** válasza:
Mindenből meg lehet élni, ha jól csinálja az ember. Mondjuk azt tegyük gyorsan hozzá, hogy többen hagyják ott a dolgot, mint akiknek kenyerük lesz belőle, tehát túl magas elvárásaid ne legyenek a dologgal kapcsolatban.
2015. febr. 15. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Grafika nem ér semmit magában, mostanában inkább az ötlet a vásárlási szempont, grafika akkor számít ha ha nagyon-nagyon-...-nagyon szép. Az hogy mennyi a nyereséged az attól függ mennyi pénzt raktál bele és hogy milyen minőségű a játék. A költségekbe szokták számolni az életfenntartáshoz szükséges dolgokat, szoftvereket, olyan dolgokat(pl.: modelleket, zenéket) amiket veszel és nem te készítesz a játékhoz. Értelem szerűen a CryEngine egy fizetős motor ezért azt már fizetni kell hogy eladhasd a játékod, a Steamnek szintén kell fizetni hogy kirakja a játékod (minimum 99$ hogy greenlightra kirakják) és még a szoftvereket is ki kell fizetni mivel ha illegális szoftvert használtál akkor nem csak hogy nem adhatod el mert azzal bűncselekményt követsz el, de le is tartóztathatnak (szoftver) lopásért, nagyobb cégek nem ilyen drasztikusak, ők többnyire egy ügyvédet küldenek tárgyalni hogy fizess(+büntetés) és akkor nem lesz baj, elfelejtik.

1 hónap munka az semmi, persze ha 200-300 ember dolgozik rajta az más (úgy se olyan sok), de én úgy értelmezem hogy te egyedül dolgozol rajta. Egyedül 1-2 év egy kiadásra érdemes játék,fél év ha Early access/Alpha/Beta kiadást akarsz.

EpicGames küldött szét régen egy képet ami azt magyarázta hogy aki készíti a játékot 30-40% kap, 40-50% aki eladja (Steam, GoG.com,...), a maradék meg azé aki a motort szolgáltatja (ha royalties kell fizetni).


Javíts ki ha nem így van, de a korodat én olyan 10-16 évre teszem, vagy legalábbis ha korilag tévedtem nem vagy egy nagy (játék)programozó. Ezt a kérdés minőségéből gondolom, mivel 1 hónapot dolgoztál valamin és nem tudod hogy megéri-e vele foglalkozni, a nyereség nagysága érdekel, akarod hogy határozzuk meg de egy videó/demó/... nincs a játékról. Ez olyan mintha 1kg sárga csillogó fémet árulnék ami lehet arany is meg festett vas is, de eladás előtt azért ne nézd meg mi az.


Megéri vele foglalkozni, amennyiben értesz hozzá vagy hobbiból csinálod de akkor ne legyenek nagy elvárásaid (hogy csak ebből akarsz élni). De ahogy előttem is írták vannak Notch-ok akiknek nagyon bejön ez a szakma. Ha valami nagyot alkotsz akár 20 éves korodra nyugdíjas lehetsz (legalábbis lesz annyi pénzed hogy ne kelljen dolgozni és kényelmesen megélj).

2015. febr. 16. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

köszönöm a válaszokat. Nem tudtam hogy ennyi mindennel jár ez az egész. A cryengine-t innen töltöttem le [link] mikor még le lehetett tölteni a crytek oldaláról.

Az igaz hogy 1 hónapja (már 2 hónapja) dolgozom rajta, de előtte már 2 éve csinálgattam benne saját magamnak játékokat ezzel együtt kitanulni a programot.

A koromat nem találtad el mivel én már 20 éves vagyok.

Még kettő kérdésem lenne hogy ha én nem kérnék érte pénzt a játékért akkor is kell érte valamit nekem fizetni?

Valamint van olyan játék kiadó akiknek nekem nem kell azért fizetni hogy ők közé tegyék az adott játékomat? És hogy ne érdekelje nagyon őket az hogy a programért fizetem e vagy hogy kihasználtam azt az időt amikor ingyen egy regisztrációval le lehetett tölteni.

2015. febr. 16. 14:58
 6/7 anonim ***** válasza:

Korodat nem sértésnek írtam, csak a határozatlanságodból gondoltam.

A CryEngine most is ingyenesen letölthető OKTATÁSI (educational use) használatra, tanulhatod a használatát és amennyiben SEMMIT/0/ZÉRÓ bevételed van akkor ingyen közzé is teheted, használhatod (10000 letöltés után 5$ vagy survey-es letöltés bevételnek számít!). Ha bevételt is akarsz akkor havi ~10EUR kell fizetni.

Olyan kiadó aki ingyen közzéteszi nincs. Az ő tárhelyüket használod és úgymond valamilyen értelemben reklámoznak is, mivel több millióan látják az új megjelenéseknél, ha pénzt nem is kapsz, hírnevet igen. A kiadó nem gyakran jár utána hogy minden programod licencelve van-e csak aláíratják veled a papírt hogy "ugye így van...", maga a program gyártó cég utánanézhet, ha lebuksz őket sem nagyon érdekli ha nem keresel vele, bár ha nagyon sikeres vagy akkor őket is zavarja, hogy az ő szoftverüket használod (lopva).

Ha mindenáron ki akarod adni inkább fórumokon, redditen vagy különböző facebook csoportokban (GameMaker indies, Cryengine indies,...) hirdesd egy letöltő linkkel.

Ha nagyközönségnek szánod akkor ajánlom az ingyenes alternatívákat és az ezekre való áttérést, mivel így jogi problémákba nem keveredsz:

Engine:

-Unity3D (korlátozott, de lehet vele pénzt is keresni[hülyeséget nem akarok írni de mintha évi 100000$ alatti bevétel esetén használható az ingyenes]

-Blender (teljesen ingyenes)

3D:

-Blender

Zene:

-Neten van rengeteg "royalty free" zene csak azt kell megemlíteni kitől van

Képszerkesztő:

-Gimp (teljesen ingyenes)

Ha még van kérdésed nyugodtan írd ide vagy privátban.

2015. febr. 16. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:

Úgy döntöttem hogy ez az első játék ingyenes lesz. (mondhatni ez egy figyelem felhivó játék lesz hogy majd kövesék figyelemmel a többi játékomat is)

A többi játékot meg majd a Unity3D-vel csinálom majd hogy ne legyen abból gond hogy nem fizetek a grafikai motorért.

Régebben kipróbálás céljából már használtam a Unity3D-t

szóval nem lesz nehéz annyira az átállás.

2015. febr. 16. 20:37

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!