A Quake 3 miért jó játék még mind a mai napig?
Én nagyon szeretem ezt a játékot, mert én az ilyen valótlan fps-eket szeretem, ahol nagyon gyors játszmák vannak.
Mai napig játszom vele, mert egyszerüen minden részletében látszik, hogy kva jól meg van csinálva.
Jól néznek ki a pályák, a szereplők, a mozgások, nagyon dimamikus az egész mind a mai napig.
De hogyan tudta ezt elérni?
Mert pl ott van pl az unreal tournament, amiből még a 2004-es sem néz ki sztem annyira jól és összeszedetten, mint a quake3, a sima ut-ról meg nem is beszélve, mert azt megeszi reggelire.
Van egyébként valami modern játék, ami olyan jó, mint a quake3?
Quake4 nem tetszik. UT3-mat szeretem még.
jó, ezzel szemben a ut3 kvára nem népszerü.
unalmasnak tartják, meg fakónak, mert am tényleg elég trágyák a szinek benne, de az ujabb pályák már sztem elég jól néznek ki.
Meg egyébként is szerintem az a bajuk vele, hogy egyszerüen túl bonyolult az embereknek pl a warfare játékmód...
CoD Advanced Warfare mapok:
Included
Ascend · Bio Lab · Comeback · Defender · Detroit · Greenband · Horizon · Instinct · Recovery · Retreat · Riot · Solar · Terrace
Ez 13, van 1 bónusz amire tippem sincs, hogy érhető el de akkor legyen 14. Ezután egy külön DLC amiért még fizetned is kell (!) tartalmaz még 5 mapot.
A
AS-Frigate
AS-Guardia
AS-HiSpeed
AS-Mazon
AS-OceanFloor
AS-Overlord
AS-Rook
C
CTF-Command
CTF-Coret
CTF-CybrosisII
CTF-Darji16
CTF-Dreary
CTF-EternalCave
CTF-Face
CTF-FaceII
CTF-Gauntlet
CTF-HallOfGiants
CTF-High
CTF-Hydro16
CTF-Kosov
CTF-LavaGiant
CTF-Niven
CTF-November
CTF-Noxion16
C cont.
CTF-Nucleus
CTF-Orbital
CTF-Tutorial
D
DM-Agony
DM-ArcaneTemple
DM-Barricade
DM-Codex
DM-Conveyor
DM-CurseII
DM-CybrosisII
DM-Deck16II
DM-Fetid
DM-Fractal
DM-Gothic
DM-Grinder
DM-HealPodII
DM-HyperBlast
DM-KGalleon
DM-Liandri
DM-Malevolence
DM-MojoII
DM-MorbiasII
DM-Morpheus
DM-Oblivion
D cont.
DM-Peak
DM-Phobos
DM-Pressure
DM-Pyramid
DM-ShrapnelII
DM-SpaceNoxx
DM-Stalwart
DM-StalwartXL
DM-Tempest
DM-Turbine
DM-Tutorial
DM-Zeto
DOM-Cinder
DOM-Condemned
DOM-Cryptic
DOM-Gearbolt
DOM-Gharden
DOM-Leadworks
DOM-MetalDream
DOM-Olden
DOM-Sesmar
DOM-Tutorial
Unreal tournament, 70 map, mondjuk ebben a tutorialok is benne vannak. Még barátok közt is minimum 60 ingyenes map, ami mind a játékkal jött (!).
DeathMatch Edit
Q3DM0 - Introduction
Q3DM1 - Arena Gate
Q3DM2 - House of Pain
Q3DM3 - Arena of Death
Q3DM4 - Place of Many Deaths
Q3DM5 - The Forgotten Place
Q3DM6 - The Camping Grounds
Q3DM7 - Temple of Retribution
Q3DM8 - Brimstone Abbey
Q3DM9 - Hero's Keep
Q3DM10 - The Nameless Place
Q3DM11 - Deva Station
Q3DM12 - The Dredwerkz
Q3DM13 - Lost World
Q3DM14 - Grim Dungeons
Q3DM15 - Demon Keep
Q3DM16 - Bouncy Map
Q3DM17 - The Longest Yard
Q3DM18 - Space Chamber
Q3DM19 - Apocalypse Void
1v1 Edit
Q3TOURNEY1 - Power Station 0218
Q3TOURNEY2 - The Proving Grounds
Q3TOURNEY3 - Hell's Gate
Q3TOURNEY4 - Vertical Vengeance
Q3TOURNEY5 - Fatal Instinct
Q3TOURNEY6 - The Very End of You
Capture The Flag Edit
Q3CTF1 - Dueling Keeps
Q3CTF2 - Troubled Waters
Q3CTF3 - The Stronghold
Q3CTF4 - Space CTF
Quake 3, ez is 30 map. Quakeben mint mondtam nem vagyok annyira otthon, nem ismerem nagyon a gamemodeokat sem, de a 30 még mindig másfélszerese a 20-nak.
Meg akkor a gameplay, amit szintén említettem. A CoDban minden a grafikára fordítanak, szép fegyverek így, élethű növényzet úgy... és a játékélményre már egyszerűen nem telik. Ehhez képest mind a Quakeben, mind az Unrealben nem a mapok szépségében, hanem a kidolgozottságában rejlik a varázs. Az egész játék jól átgondololt és órákig le tud kötni bárkit (!) anélkül, hogy több tízórás kampányokat kéne előtte végigjátszanunk a mechanizmusok megértéséhez.
Persze nekem az Unreal testreszabhatósága is nagyot ütött: nagyon jó funkciónak tartom pl. a fegyverpreferenciát, ahol a saját ízlésednek/képességeidnek megfelelően állíthatod be a fegyverek rangsorát, és nem automatán a rakétavetőt tartja a játék a legjobbnak.
Meg persze az sem hátrány a multiplayerben, hogy nem történhet még véletlenül sem olyan, hogy Flak cannonod van, és valaki szembe jön egy "Golden desert eagle"-el ami egy harmadakkora fegyver, és alulmaradsz.
Én az UT-t egy minimálisan jobban szeretem a Quake-nél, de nem igazán jut eszembe más olyan minőségi shooter, mint ez a kettő. Az UT folytatások még talán. (Azért véleményem szerint a 2004-es UT sokkal jobban néz ki mint a Quake3.)
Ha egyszer elkészítenek egy jó játékot, ami nem csak azért jó, mert nincs helyette más, akkor az örökre jó marad. Kb ennyi a válasz.
Vannak pl. kissé elavult játékmechanizmusok, pl. az egyik személyes kedvencem, a Deus Ex-é. Itt elég kellemetlen mai fejjel lövöldözni, de a Quake-ben és az UT-ben már akkor is tökéletesen működtek ezek a dolgok. Nem fognak elavulni.
Azért, mert mi "öreg" gamerek vagyunk, akik abban az érában nőttek fel, ahol ezek voltak a slágerjátékok. Quake 3 megjelenése óta rengeteg idő telt el, azóta totál megváltozott a videó játékipar plusz a játékosok ízlése, szokásai is.
Mostanában mindenki beéri az Battlefield/Cod játékokkal, mert nem nem tapasztaltak igazi aréna shootert, de ha kio is próbálják őket a régi mechanikák miatt kényelmetlennek érzik és rondának is a kopott grafika miatt.
Egyébként, hogy az utolsó kérdésre is válaszoljak:
Modern cuccok közül 2 játék is készülőben van és vicces, mert mindkettő játék szinte kiköpött UT2k4 és Q3.
A Reflex című játék akar lenni az új Quake 3, megdöbbentően hasonló mozgással és sebzéssel.
Egyébként jó cucc lesz, Steamen Early Acces-ként megtudod venni.
A másik készülő játék a Toxikk lesz, ami viszont UT vonalakat követ. Van benne double stafe jump, járművek stb.
Mindkét játék megjelenését izgatottan várjuk!
Viszont amíg ezeket várjuk, addig lehet pár kört szaladni a Nexuiz vagy a Warsow játékokkal. :)
én 25, tehát én "öreg" vagyok ilyen szempontból...
de am értitek, én pl nagyon sokat játszottam ut3-mal.
Meg is vettem pár honapja, de már az epic serverei sem mennek, a multiplayerben ugyanazok a kalóz szerverek mennek csak, mint amik pár éve is.
Pedig az ut3 nagyon jó játék szerintem. Mert ugy ahogy jól néz ki, szuper jármüvek vannak, a pályák sem utolsók, gyors lefolyású, stbstb...Meg ugye van ez a titan mod benne, ami kvára megnyomja a hangulatot.
Ezt ugy kell elképzelni, hogy ha összegyüjtöttél elég pontot akkor meg tudsz nőni titánná és akk le lehet sulytani a földre és mindenki meghalnak az emberek, meg nagyon gyors követős rakétavetőd lesz, meg shock rifle, ÉS ha még tovább gyüjtöd a pontokat, akkor MÉG nagyobb titánná lehet változni, de az már csak egy percig tart. És ha meghalsz, akkor felrobbansz, ugyhogy még akkor is szivatod az ellenfeleket.
Meg ugye az ut3-ban minden szereplő olyan, mint 100+ kilós lenne, ami teljesen helytálló, mivel hatalmas páncélzatuk van. Ehhez képést a régi UT-kban, meg a codokban nekem totál az az érzésem van, mintha mindenki egy pálcikaember lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!