Mi a véleményed gyerekkorunk játékainak mai folytatásairól? Diablo III. , Duke Nukem Forever, Wolfenstein: The New Order.
A Duke Nukem Foreverrel kapcsolatban teljesen vegyes fogadtatást olvastam cikkekben és láttam videókon. A Gamestar és a Gamekapocs inkább pozitívba hajló kicsengéssel írt róla, a PC Guru lehúzta a sárga földig.
Azt hiszem, mindkét esetben a hamis nosztalgia a kiváltó ok. Az egyiknél az emlékekből való merítés az alapja az ajnározásnak, a másik oldalon pedig az jelenti a problémát, hogy valójában nem is a Duke Nukem 3D volt olyan jó, hanem azok a fiatal, gyerekkori évek.
De azokat hiába keresnék, az új Duke-kal nem térnek vissza.
Erre erősít rá az is, hogy a PC Guruban azt írta a szócikk készítője, újra kipróbálva a Duke Nukem 3D-t, egymást kérdezgették, "te is ilyen rútra emlékezel?"
-----------
Szerintem a Duke Nukem Forever nagyon is jó folytatás. Olyan, amilyennek egy folytatásnak lennie kell. Semmit nem vesz el az elődből, csak hozzáad. Ugyanaz a humor van benne, ugyanazok a beszólások. Ahogyan Duke csikizéssel nyitja ki a nyálkás ajtókat. Ahogyan beint utoljára az anyahajónak, mikor az földre teríti.
Pontosan ugyanazok a régről ismert fegyverek vannak benne újra. Ugyanazok az ellenségek. Megvan benne minden, ami a 3D-ben megvolt. Ami plusz adalék, az a puzzle-feladatok, a lezsugorított Duke-pályák, a játékautóval való furikázás. Ugyanúgy nagymértékben interaktív a környezet, a tévék, a billiárd asztal, az üdítőautomata, minden, amiről olyan jellegzetes volt a Duke Nukem 3D is. És ez talán a legfontosabb.
Láttam olyat, hogy a mellékküldetések valakit zavartak, mert megszakítják a lövöldözést. De ha nem lennének, akkor pedig az lenne a baj, hogy "ami a kilencvenes években jó volt, névszerint az agyatlan lövöldözés, az ma már kevés".
Ezek hozzáadnak a játékhoz, nem elvesznek belőle. Ugyan nem játszottam még a Duke Nukem Foreverrel, de szerintem olyan folytatás, amilyennek lennie kellett.
Egyébként a legtöbb kritika emellett még azért érte, mert csupán két fegyvert hordozhat Duke, ám ezt azóta bővítették.
------------
A Diablo III-at szintén élből elutasították mindenhol, és lehúzták. Én nem játszottam a második részével sem, nem az én műfajom, de érdekes, hogy a TheOtherWorld, amelynek éppen az a tagja, aki értékelte ezt a játékot, kifejezetten versenyt csinál abból, hogyan szóljon be a legválogatottabban a játékoknak, összekeverve a kritikát a kiröhögéssel, nos, még ő is azt mondta, hogy "imádja, és az év legjobb játékára esélyes".
Ugyanakkor a látványa számomra is szép, külső megjelenésében pedig nem üt el a második résztől.
A pay-to-win rendszer, és az egyszerűsített kezelőfelület mellett a legtöbb kritikát a "túl színes, meseszerű" képi világa miatt kapta, de ezt azóta egy javítópatch-csel már sötétebbé, komorabbá lehet tenni.
-------------
A Wolfenstein: The New Order folytatásáról sem egyértelmű a megítélés, bár már jóval kevésbé dorgáló. A Return to castle Wolfenstein már maga sem tetszett nekem, csak addig, míg meg nem jelentek az élőholtak a játékban. Ott abbahagytam, nem érdekelt tovább, mi lesz a vége.
Viszont a folytatása pont az, ami az előd is volt. Futurisztikus fegyverekkel ölni kiborg-nácikat egy alternatív jövőben. Ha valakinek az előző rész tetszett, annak ez is kell, hogy tetsszen. Az, amit várni lehetett.
-------------
Miben kellett volna ezeknek másoknak lenniük, mint amilyenek végül ténylegesen lettek?
Fuu ez nálam aktuális:D
Az igazság az, h a 90-es években azért más volt a felállás.
Itt a környéken jó, ha minden második utcában volt egy gép, szal örült az ember, ha gépközelben volt(nekem csak.később lett. de haveromnak volt így vágtam a játékokat).
Manapság meg 600 ezer játék, simán letöltöd és kész, játszol.
De érdekes, h én pont a héten retroztam a Mortal Kombattal és rohadt jó volt.
Élveztem, pedig a grafika gagyi már, a karakterek száma kevés stb, de mégis jó!
Ugyan ez vonatkozik ezekre is, jó, csak már nem tudunk úgy rajongani, mint régen.
Igazából én nagy GTA fan vagyok, a 4-gyel már úgy voltam, h jó-jó, de már valahogy 200 sandbox játék után valahogy uncsi volt.
Aztán most kijött az 5 és úgy szét voltam csuszva, h na.
Munkában már arra gondoltam, h már csak pár óra és nyomhatom:D
A Dukerol nagyon sok embernek annyi jott le hogy csak egy par het alatt osszedobott jatek, csak hogy halgattassak el a varakozo jatekosokat, en sem elveztem a jatekot egyaltalan
A Diablo nem az en mufajom
A New Order meg nagyon bejon, ahogy az elozo reszek is, mindenkepp megveszem ha ratalalok a,dobozos verziojara.
Kedves andrysh!
Ahogyan olvastam, két dolgot mondtak róla mindenhol, mint negatívum: rossz grafika, és hosszú töltési idő.
Azonban mindkettő csak a konzolos változatra igaz, PC-n jóval szebb (nekem a youtube-os videók láttán nincs vele problémám, pedig azt tudjuk, hogy a yt még alaposan le is butítja a videók képminőségét, HD ide vagy oda), a hosszú töltési idő pedig PC-n csupán 20-30 másodperc.
A grafikája nem olyan, mint a Battlefield 4-é, igen. De ez a játékfejlesztés egyik csúcsa. Nem azt jelenti, hogy innentől kezdve minden játéknak így kell kinéznie.
A környezet több helyen rombolható. A kerítések kidőlnek, a parkoló autó fokozatosan szétlőhető (és ennek leképzése élethűre sikeredet), van, ahol a beton oszlop burkolata bomlik le a találatok hatására pontról pontra.
Nem mindenhol, de tényszerűen rombolható.
A játékmenete pedig, mint több helyen olvastam, "unalmas és elavult", szerintem viszont épp ellenkezője. Nem csak ráfekszünk az előrenyíl billentyűparancsra, és görcsberándul az ujjunk a bal egérklikken a lövésektől, hanem változatos. Egyik pillanatban hamburgereken ugrálunk lezsugorítva, a másik pillanatban légi járműből turretezünk, a következőben már egy autóban ülünk.
Bár logikusabb lenne, ha egy katonai járművet raknak le, de nem. Duke-hoz a Monster Truck illik. És ezt jól eltalálták a játékkészítők.
Ahogyan azt is, hogy nem változtattak a felismerhetetlenségig a játékon. Ugyanazok a vaddisznók, agypolipok, és más, a 3D-ből ismert idegenek vannak. Ugyanazok a fegyverek is. Csak mindez szebben.
Utálom, amikor olyat tapasztalok, mint a Dragon Age folytatásánál, ahol a karakternevek megmaradtak, de a modelleket egy az egyben lecserélték. Miért? Mi indokolta?
Hülyeség, hogy változtatás nélkül nem eladható. a South Park húsz éve nem változik, mégis imádjuk. Persze, közbe fejlődött, térhatásúbb lett, szépült. De ennyi elég. Ha valami jó, akkor az jó, és legfeljebb porolgatni kell, nem több.
A környezet is interaktív. Lehet inni az ivókútból, le lehet ülni egy random a pályára valahol kihelyezett padra, amit egyébként semmi sem indokol, de lehet. Mert ez Duke Nukem. Itt a környezet él.
És kifejezetten pozitív, hogy annyi fejtörő, puzzle-feladat van, amik egyrészt változatosak, nincs két egyforma, de még hasonló sem, mégsem lógnak ki az összképből, másrészt valami plusz tartalmat visznek a játékba, ami a maiak közül a legtöbből hiányzik, vagy elvész az akcióorientáltság mellett.
Bizony hogy jobbak voltak ezek a játékok, legalábbis a Duke3D. Nem hiszem hogy a fiatalságom miatt volt annyira jó mert 2004-ben találkoztam először ezzel a játékkal 28 évesen egy PentiumII compaq deskpro gépen és szó szerint leesett az állam és azonnal lementem a Spectrumos korú gyerek éveimbe. Még éjjelente is toltam a játékot és élvezettel spóroltam hogy ne játszam ki azonnal. Azóta is gamelek. :-)
A forever valóban nem nagy durranás de nekem tetszett. Mára viszont úgy látom hogy a csillivilli 60Gb-os profitközpontú gamek mennek futószalagon ami olyan mint a másik. Teljesen mindegy hogy mivel játszom,hiszen tökre egyforma. Mint pl. a wolfeinstein. Borzalmas, semmi köze a korábbi verziókhoz. De szerintem a készítők se ismerik, a történelmet sem aminek a hangulatát az első szerény képességű játék remekül visszahozta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!