Jól érzékelem, hogy a számítógépes játékok grafikai fejlődése lelassult?
Persze nyilvánvaló, hogy a hirtelen kiszélesedő lehetőségekkel létrejövő rohamléptű fejlődés egy idő után eléri a korlátait, de mégis szembetűnő nekem, hogy amíg korábban 1-2 év alatt hatalmas ugrások történtek, addig ma már alig van valami változás.
Itt most nem csak az olyan esetekre gondolok, mint az egymáshoz képest kortárs MoHAA (2002), és a Call of Duty (2003), amely között zongorázni lehet a különbséget, mert itt egyszerűen csak minőségi eltérés van a két játék között, az előbbi nyilvánvalóan sokkal gyengébb minőségű, nem feltétlenül a technikai korlátok miatt.
De a folytatásos játékok esetében korrektebb az összehasonlítás. Például a Max Payne 1. (2001) még pixeles, szögletes játék, ellenben a Max Payne 2. (2003) már összehasonlíthatatlanul szebb, kidolgozottabb, részletgazdagabb és magasabb grafikai színvonalú, ma is szégyen nélkül felkerülhetne a polcokra. 11 éves játékról van szó...!
És ez a másik. Számos, akár már tíz éves játék van, mint akár a fentebb említett, vagy a Red Alert 2. (2000), és Yuri's revenge (2001), a Postal 2. (2003), a CoD 2 (2006), a MoHPA (2004), Red Orchestra (2006), Heroes of Might & Magic V. (2006), a Need for Speed: Underground (2003), és folytatása, a NFS Most wanted (2005), a Pirates of the Caribbean (2003), ezeknek mindegyike közel tíz éves, vagy akár több is, és ma sem fakasztanak mosolyt grafikailag, ha visszanézzük őket.
És ezek mindenféle kategóriát átfognak, az FPS-eket és a TPS-eket, a stratégiai játékokat, az autóversenyzőseket.
És ami még megdöbbentőbb nekem, és csak nemrég szembesültem vele, hogy az olyan áll-leejtős, a szemet káprázatba hozó, tényleg maximalista, szép grafikájú játékok, mint a C&C Tiberium Wars is 2007-es, immár megdöbbentő, hét(!) éves játékról van szó, amely azt feltételezné, hogy látványosan gyenge, mégis ma is gond befér a versenytársak közé. Nemrég, amikor rákattintottam, nem hittem el. Azt hittem, 2010. környékén adhatták ki maximum, de inkább később.
(Hasonló példa a fentihez a Brothers in Arms: Hell's Highway, a maga 2008-as kijöttével, és a Left 4 Dead szintén ugyanezzel az évvel - bár ez utóbbit sajnos még nem volt lehetőségem kipróbálni.)
Összehasonlításul ahhoz, hogy a C&C 3 mennyire időtálló a mai viszonyokban, érdemes megnézni, a Postal 1. (1997) és Postal 2. (2003) között milyen változás esett meg hasonló időtartam alatt.
Mára úgy érzem, hogy a játékok fejlődése megállt. A CoD: Modern Warfare 2007-es, és a legújabban kiadott, CoD: Ghost 2013-as játék grafikailag, kinézetében, kidolgozottságában, és általában véve a fegyverek, egyenruhák és környezet terén értendő látványvilágában teljesen megegyezik egymással. Amikor megtekintek egy Ghost-os gameplay videót, ha nem tudnám, hogy a Modern Warfare 1-ben nem játszottam olyan küldetéssel, teljes bizonyossággal gondolnám, hogy egy abból felvett visszajátszás.
Egy másik példa a Total War-sorozat is, a Medieval II (2006), vagy az Empire (2009), amelyek a maguk korában olyat alkottak, amely szint ma sem került feljebb, és az újabb játékaiból nekem úgy tűnik, hogy ez is megállt - bár igaz, kiadja a régebbiek felújítását, ami biztos indokolt. Hozzáteszem, ezzel a játéksorozattal nem játszottam, nekem nem volt meg egyik tagja sem, de sok videót nézek róla.
----------
Zárásként megjegyzem, nem vagyok hozzáértő, nulla a tudásom a számítástechnikában, semmit nem mondanak a gigabite-ok, és az elmúlt 3-4 év, frissebbnek számító játékaival már nem játszottam, nem követem PC-s magazinokban a legújabb kiadásokat, de néha megnézem videóbemutatókban, hogy mik mennek mostanában a top-kategóriákban.
Igen, lassult. Nem vagyok TOP DOG PC-s, de az alábbi okokat tudnám felsorolni, hogy miért (csak röviden):
1. Eladható, nincs szükség arra, hogy radikális változás történjen a grafikai megjelenítésben. Van amikor olyan játékot rondáznak le, ami ugyanúgy néz ki, amit még 3-4 hónappal ezelőtt szerettek.
2. A mai csúcs grafika amit látsz, minimum 2 évvel van lemaradva a korától. Az a grafika már 2 évvel ezelőtt is létrejöhetett volna, de a gazdaság folyása miatt ez nem megengedett.
3. Manipuláció. A játékosokat (csakúgy mint a filmnézőket, zenehallgatókat) részben manipulálják (itt most nem egy gonosz dologra kell gondolni, hanem szimpla marketingre). Példa: Van két azonos grafikájú játék. Az egyiket lehúzza a sajtó, a másikat isteníti. Az lesz a szebb, amelyik istenítve van. És az emberek hajlamosak így gondolkodni, menni a gulya után.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!