Adnátok tippeket hogy, hogyan csinálhatnák egy egyszerű asztali szerepjátékot?
Egyszerűen nem lehet. Számottevő matematikai háttere van. Érdemes olyan alapon gondolkodni, ahol a próbadobásokat két vagy több dobókockával dobod és azok összegével kell meghaladni egy célszámot. Ez azért fontos, mert a több dobókocka összege nagyobb eséllyel ad közepes eredményt (statisztikai normál eloszlást követi), és így viszonylag könnyen ki tudod számolni, hogy mennyi esélye van sikert elérni egy karakternek a próbán. Ez alapján tudod belőni a célszámokat, hogy milyen eséllyel kapjanak ki például egy erősebb ellenféltől, és hogy mennyi ideig tartson egy harc. (A Warhammer 40K játékok sebzésrendszere ezért olyan iszonyatosan ijesztő, darálós, két-három kockával dobsz sebzésekre, szinte esélytelen, hogy ne veszítsd el az életpontjaid felét.)
Továbbá érdemes egy koncepció hozzá. Ha pl. te a - teszem azt - Dexterből akarnál szerepjátékot készíteni, akkor ott sorozat egyik fő erénye az, hogy az emberi gyengeséget hogy ábrázolja. (Dexter a szorongásait kezeli a ritualizált gyilkossággal ez egy egyszerű kényszer; Debra és a nyomozó, aki megkérte a kezét, nem jut eszembe a neve, ők pl. simán alkoholista veszélyeztetettek, bármikor belecsúszhatnak kemény alkoholizmusba.) Erre ki kell találnod egy tipológiát, hogy mik a jellemző gyengeségek, és kell valami bátorítást adnod a játékosaidnak, hogy ki is játsszák őket. (Pl. felgyülemlő stressz pontokat adhatsz nekik, amiket a gyengeségeik kijátszásával csökkenthetnek, vagy akár tapasztalati ponttá alakíthatnak.)
Tényleg nagyon összetett dolog, mert egyszerre kell nagyon kreatívnak és nagyon reálisnak lenned, érteni az emberi viselkedéshez és a számokhoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!