Néhány mondatban:Mi az a tesszelláció?
A 3 dimenziós modelleket a játékokban úgy generálják, hogy előbb elkészül a nagy részletességű modell, majd azt különféle optimalizációs és egyszerűsítési eljárásokkal leredukálják egy kevésbé részletes modellé, ami kinézetben nem sokban különbözik az eredetitől, viszont könnyebb megjeleníteni, mert nem olyan erőforrásigényes.
A tesszelláció lényege pont az, hogy ezt az egyszerűsített modellt "visszabonyolítja", ezzel adva neki több részletességet.
Egy 3D modell poligonokból áll, ami háromszög alakú lapoknak felel meg. Ezeknek a lapoknak az elhelyezkedése és a rájuk vetített felület textúra (valamint annak fényviszonyai, stb.) dönti el, hogy a videokártya milyen pixeleket kell, hogy kirajzoljon a képernyőre.
A tesszellációnál a poligonok közbenső részét több poligonra osztják, így az elnagyolt formákból részletesebb felületek lesznek.
Képen illusztrálva:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!