Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Hogyan kell a Flight simulator...

Hogyan kell a Flight simulator x ben autopilotaval landolni?

Figyelt kérdés

2012. júl. 25. 17:56
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:

Ez így van. De mivel ez egy simulator és műszeres landolást akar így ez is működik. MA kipróbáltam ködös időben a leszállást, leviszi a gépet az automatika is magától viszont a speed brake-t armed-ra kell tenni vagy ha ez nem menne a berugózás pillanatában kézzel rányomni (vagy előtte 1 másodperccel). A sebességtartás már ilyenkor régen ki van kapcsolva dehát gázt teljesen re és rögtön sugárfék+autobrake+brake. Kb ennyi lenne. Nekem nagyon szépen letette a gépet az autopilot, úgy ahogy kell. a minimum alatt már nagyon lassan vitte le hogy ne tegye le hirtelen a gépet (mert ugye ezt a futó nem bírja) :).

Egyébként megy a kézi leszállás is már viszont ködös időben nem próbálnám ki a valóságban.

2012. aug. 2. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim válasza:
100%
Ködös időben ahol a látástávolság nem éri el azt a minimumot, ami az adott repülőtér adott kifutójára érvényes, akkor a büdös életben nem lehet kézzel letenni a gépet, olyankor szokták használni az ILS-t, ha van persze. Ha alapból IFR repülést végez az ember, akkor teljesen felesleges vizuális megközelítéssel leszállni. Elég ritkán szoktak ilyet csinálni. Ha viszont nagyon rossz az idő, akkor egyáltalán nincs vizuális megközelítés. Ha mégis, és nem látod a kifutót egészen az elhatározási magasságig, akkor át kell startolni. Az elhatározásinál döntöd el hogy leszállsz, vagy átstartolsz. Annál a pontnál kell megkezdeni a süllyedést, ahol eléred a GS maximum magasságát. Miután elérted, és megfelelő sebességen vagy, akkor automatikusan elkezdi levinni a gépet a GS alapján. Többnyire minden Glideslope 3°-os néhány kivétellel. LisztFerihegyen is 3°-os a GS, ott a 31R -re érkezve 150csomóval (278km/h) kezdesz süllyedni 2500lábról, a megközelítés általában 25°-os féklappal zajlik, és csak a landolás előtt kb. 1perccel van kirakva a 30°. Minden futópályának ami rendelkezik ILS-el, ott van feltüntetve egy perc-másodperc érték, ez jelen esetben: 1:12. Ez az idő azt jelenti hogy az Outer Marker jelzéstől (a glideslope közepe) a MAPt -ig (Missed Approach Point) mennyi idő telik el, az adott sebességnél süllyedve. Ezt elérve tudod hogy most annál a pontnál vagy, hogy folytatod a leszállást, vagy át kell startolnod. Ezekhez van még egy FPM érték, ami a feet per minute azaz a süllyedési érték percenként ahhoz a példához amit én mondtam 795fpm való. Ha pedig nincs ILS, és nagyjából látható a kifutó, akkor a pálya jobb és bal (vagy csak az egyik oldalán) találsz egy 4fényből álló jelzőfénysort. Ez a PAPI (Precision Approach Path Indicator). Ezt használva manuálisan is le lehet tenni a gépet. Ha mind a 4fény fehér, akkor túl magasan vagy az ideális GS-hez képest. Ha 1fehér fény van, a maradék 3 pedig piros, ez azt jelenti hogy csak egy kicsivel vagy magasabban mint kellene, ha 2piros és 2fehér fény van, akkor vagy ideális pályán, azt kellene tartanod. Ha 3piros és 1fehér fény van, akkor picit alacsonyabban vagy mint kellene. Az utolsó variáció ha mind a 4fény piros, akkor viszont nagyon alacsonyan vagy, azonnal fentebb kell húzni a gépet, mert nekivágod a pályának. A PAPI a TZ-hez képest mér, tehát szemmel azt kell belőni landolási pontnak, és akkor végig 2piros-2fehéret fog mutatni. Ha ügyes vagy. :) Gyakorolni kell sokat. Kisgépes repülésnél pedig gázadással és a trimmel együtt is le lehet tenni a gépet a papi alapján. De ugyanez vonatkozik a nagy gépekre is, ha manuálisan landolsz akkor trim és megfelelő féklap/tolóerő. Alapból ha a megfelelő magasságból kezdesz süllyedni a pályára, akkor szinte minden gond nélkül le lehet tenni a gépet. Ha alapból alacsonyabban vagy mint kellene, akkor nehezebb. A Cessnák többsége jelzi neked hogy ha betekered az ILS frekvenciáját hogy éppen hol vagy a GS-en: az Outer Marker a végső approach fix -et jelenti, az a GS "teteje". A Middle Marker többnyire a kifutó előtt 1km-re szokott felvillanni, magyarul az elhatározási magasság előtt. Az Inner Marker pedig az elhatározási magasság kezdeténél van. A Middle Marker az 1-es kategóriás (CATI) kifutók átstart pontja, többnyire 200láb (60méter). Az inner marker pedig a második és harmadik kategóriás (CATII és CATIII) pályáknál jelöli a MAPt -ot.
2012. aug. 4. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim válasza:
Nem ajánlom, hogy az Autópilótával tedd le a gépet. Mivel ha netán át kell startolni, akkor inkább az átstartolási adatokat tápláld bele az autópilótába, hogy 1-2 gombnyomással el tudd kezdeni az átstartolást, és ne az utolsó pillanatba kelljen kapkodni az ilyen dolgokkal.
2013. febr. 28. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
Naja. közben én is már nagyon sokat repültem. Én be szoktam írni a fmc-be az átstart útvonalat, majd mikor úgy döntöt hogy miss appr. akkor kézzel emelem fel a gépet. Közben már a mcp-n be vannak állítva a értékek (sebesség, kifutó iránya, vertikális emelkedési érték, magasság). Utána átállok fmc-re és újra megpróbálok leszállni. Ment műszeresen is (0 látótávolság mellett).
2013. okt. 3. 02:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!