Ti tudtok játékot csinálni?
A játék fejlesztés alapvetően elég komplex dolog.
Így egyedül ne legyenek nagy álmaid,terveid,de van pár lehetőséged hogy ki próbáld magad benne.
Az egyik lehetőség hogy úgy nevezett játék fejlesztő programokat használsz.Ezek lényegében komplett fejlesztő környezetek amikben minden kész van csak használnod kell:
2D játékokhoz:
Game Maker
Game Editor
Stencyl
Ezekben viszonylag nagyon egyszerűen össze lehet rakni 2D játékokat,kódolás nélkül,de kódolhatsz is és kell is ha igazán egyedi játékmenetet akarsz nem csak a sablonos Mario és társai jellegű játékot akarsz csinálni.
3D játékokhoz:
FPS Creator
Silent Walk FPS Creator
3D Game Maker
3D Rad
Ezekben szintén egyszerűen kódolás nékül össze rakhatsz 3D játékokat,az első 2-ben mint ahogy a neve is mutatja FPS játékokat,a 3.-ban autós és ügyességi játékokat,a 4.-ben pedig autós,hajós,repülős játékokat rakhatsz össze kódolás nélkül.De ezekben is lehet és kell is kódolni ha igazán egyedi játékmenetet szeretnél megvalósítani.
Persze ezeknek a programoknak megvannak a maguk korlátai.
Ha igazán egyedi játékokat szeretnél csinálni,akkor ezeknél komolyabb fejlesztő környezetekre lesz szükséged és némi alap tudésra programozás terén.
Unity3D
Shiva3D
Unreal Development Kit
Leadwerks
3DGameStudio
És még hosszasan sorolhatnám,rengeteg ilyen fejlesztő környezetet találhatsz.Ezekben bármilyen játékot megvalósíthatsz de kódolás nélkül semmire nem mész bennük.Szóval ezekhez már szükség van alapvető programozói ismeretekre.Mondjuk még az Unreal Development Kit-ben talán FPS játékokat viszonylag egyszerűen kódolás nélkül össze lehet dobni,de igazán egyedi elképzelésekhez elengedhetetlen több-kevesebb kódolás.Na meg persze modellek,textúrák,hangok.
A harmadik dolog amivel próbálkozhatsz így kezdőként a játékfejlesztésre kihegyeztett progamozási nyelvek.
Mint a:
DarkBasic
AGK
GLBasic
BlitzBasic
PlayBasic
Ezek a programozási nyelvek olyan utasítás készletekkel rendelkeznek amik lefedik a játék programozás területeit mint grafika,hang,fizika,ai,shaderek.Ezt úgy kell értened ha például egy általános programozási nyelvben mint C++ akarsz mondjuk egy hangot betölteni és azt lejátszani,komoly matematikai műveleteket kell végezned és hosszasan kell deklarálnod hogyan is töltse be a hangot és hogyan is játsza le a betöltött hangot a programod.Ám az ilyen játékfejlesztésre kihegyezett nyelvekben ez már készen áll csak 2 utasítást kell használnod.
loadsound
playsound
Mondjuk.Szóval sokminden előre kész van,csak használnod kell őket.Persze ez nem jelenti azt hogy ezek a nyelvek jobbak mint egy általános programozási nyelv.Nem jobbak,csak egyszerűbbek,gyorsabban elérhetsz látványos eredményt.
Én azt ajánlom hogy először szórakozz a játék fejlesztő programokkal hogy kiderüljön alapvetően lenne-e fantáziád és kedved játék fejlesztéshez és hogy lásd alapvetően hogyan,milyen elemekből is épül fel egy játék.Ha továbbra is van kedved és fantáziád hozzá,akkor sajátíts el egy vagy több programozási nyelvet legalább alap szinten és a programozói gondokozás módot,írj egyszerűbb programokat és próbálj a játék fejlesztő programokban is kódolással megoldani dolgokat és ha ez megvan csakis utána lépj tovább komolyabb fejlesztő környezetekre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!