Hogy lehetek számítógépes játék író?
Egyáltalán nem értek a témához, csak azt tudom, hogy nagyon szeretek sztorikat, történeteket, karaktereket, környezetet, térképeket kitalálni, pl egy fantasy, vagy szerepjátékos játékhoz. Ezért szeretnék írni játék sztorikat. informatikusok pedig megcsinálják:D
tehát a kérdésem lenne, hogyan válhatnék ilyenné? kell ehhez suli? vagy hogy kerüljek be egy céghez?
Előre is köszönöm, sziasztok!
Hát ez jó kérdés.
Én is sokat töprengtem ezen régen.Nem vagyok valami nagy rajzolós típus,de térképeket meg pályákat én is szeretek tervezni.Talán vedd föl a kapcsolatot az EA games Magyarországi részlegével vagy egy másik menő céggel és érdeklődő meg,hogy nem e tudnak ilyen téren segíteni.Vagy egy Informatika szakos tanárt kérdezz meg.
A nagy játék fejlesztő cégek írókkal irattatják a játékaik történetét.cselekményét majd dizájnerekkel terveztetik először 2D-ben papíron majd 3D-ben a játék világát.
Igazán azt kell eldöntenetek melyik terület érdekel jobban.
Ha a történet,akkor kezdjetek regényeket írni,akár digitális ebook formában is,ehhez nem iskola hanem tehetség kell első sorban.Ha 1-2 regényetek jól sikerül,egy-egy játék fejlesztő cég lehet felkér hogy a játékokhoz írjatok történetet vagy amit írtatok regényt szeretnék játékukhoz felhasználni.De ha sikerül 1-2 igazán kreatív történetet összehozni,simán bekerülhettek egy indie játék fejlesztő csapatba és 1-2 történetét tekintve sikeres játék után egyenes út vezet a nagyok közé.
Ezen az oldalon a saját könyveiteket árulhatjátok,akár dikitális formában is :
Ha viszont a dizájn érdekel,pálya tervezés és hasonlók ahhoz rajzolni,modellezni kell.Ehhez megint csak nem iskolai végzettség hanem tehetség kell.Annyit kell tennetek hogy fogtok egy ceruzát,papírt vagy rajz programot és terveztek majd fogtok egy 3D modellező programot és megvalósítjátok 3D-ben.Ezt hívják referenciának ami bemutatja a képességeitek.Majd ha már van gyakorlatotok és tényleg ügyesek vagytok,könnyen bekerülhettek egy indie fejlesztő csapatba.Onnan pedig egyenes út vezet a profik közé ha tényleg tehetségesek és ügyesek,kreatívak vagytok.Persze ha még iskolások vagytok,nem árt a pályátokat ez irányba fordítani ha komolyan érdekel,de nem a papír miatt amit kaptok hanem a tapasztalat miatt amit egy profi ad át nektek.
Ingyenes rajz program:
Ingyenes modellező porogram:
Blender
Wings3D
Kimondott pálya tervezéshez (épületek..stb):
Google Sketchup:
A Google Sketchup végülis bármire alkalmas de eredetileg első sorban épületek,városok modellezésére fókuszált.
DeleD:
Cartography Shop:
Ezt már nem fejlesztik tovább,de torrentről biztos be lehet még szedni,legálisan ingyenes volt.Kezdésnek tökéletes
3D World Studio:
A 3D World Studio sajnos nem ingyenes,de a legtutíbb pálya modellező program,megéri az árát.Lényegében a Cartography Shop felújított változata.
Amit még szintén megnézhettek az a Unreal Development Kit:
Ez a közismert Unreal Engine 3 egy könnyen kezelhető fejlesztő környezetbe építve ami többek között pálya tervezőt is tartalmaz.Ezzel is megéri foglalkoznotok,sőt talán jobban mint bármivel,mert ha ebben szép pályákat tudtok modellezni,könnyebben bekerülhettek indie csapatba mivel sok indie csapat ezt használja és a nagyok között is sokan.Saját felhasználásra ingyenes,szóval megéri megnézni még ha maga a játék fejlesztés,programozás,animációk nem is érdekelnek csak maga a pálya tervezés.
Indie fejlesztőket illetve csapatokat természetesen az indie játékfejlesztéssel foglalkozó portálokon találhattok,illetve embereket akik jártasak a témában.
Ez az egyik legismertebb ilyen magyar protál:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!