Hogyan generálja a világot a Minecraft?
Csak úgy kíváncsiságképpen,nagyon érdekes számomra:D
Mert ugye itt nincsen alapból legyártott mapok,mint szinte minden más játékban,hanem kockákból b*ssza össze az egészet,de néha mégis olyan gyönyörű,élethű tájakat csinál,hogy összehugyozom magam :D
Mi alapján csinálja ezeket? Egyszerűen nem tudom felfogni:D Hogy minden úgy nézzen ki ahogy kelljen...
2D-s Perlin zajt használ a felszín generálásához. [link] - csak nézd meg azokat a lila-fekete képeket, a fekete a legmélyebb pont, a legvilágosabb a legmagasabb. Valamilyen módon le van programozva, persze, nem csak egyszerűen perlin zajról van szó, a barlangokat más technika oldja meg. Lényeg, hogy ezen adatok alapján teszi le a kockákat. Azért van logika bennünk, ha megnézed. Barlangok is szerintem hasonlóan épülnek fel.
A fák, éghajlatok megint csak egy külön programrész, de szoros kapcsolatban vannak persze a terep generátorral.
Remekül le van programozva az egész, egyébként nem előre generál le mindent, ahogy mész a világban, úgy generál a program újabb "darabokat", melyek egyébként 16x16x256 kockából állnak (1.2 előtt 16x16x128 volt).
Tehát az egész terepgenerálás jól megírt szabályok és véletlenszerűségen alapszik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!