Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Hogyan kell a Kastély Hódítók...

Hogyan kell a Kastély Hódítók társasjátékkal játszani?

Figyelt kérdés
Gyermekemnek vettem egy Kastényhódítók társast, de nem tudunk játszani vele, nem értjük a szabályokat. Segítsetek. Már ott elakadtam, hogy milyen kocka mire jó?!
2011. dec. 11. 15:14
 1/3 anonim válasza:

Kastély Hódítók társasjáték értelmes szabálymagyarázata.


A játékhoz mellékelt játékszabály azért értelmezhetettlen, mert


- Valami f@szfej fordította, aki valószínüleg nem is látta magát a játékot.

- A leírásban elcsúsztak az összetartozó magyarázatok illetve rosszul sorszámozottak. Valamint értelmetlen összefüggésben „magyaráz”.


Nekem 2 napba telt, míg megfejettem ezt a kesze-kusza zagyvaságot. A dőltbetűket az eredeti leírásból idéztem.


Maga a játék:


Cél: Minnél több várzsetont összegyűjteni, és abból befejezett várat építeni.

Befejezett vár: jobbról és balról is megfelelő torony zárja. A két torony között minimum egy várkapu vagy fal elem legyen. Ha több kapu és fal elem van, akkor lehetséges extra pontot kapni a leghosszabb vár és a második leghosszabb vár címén.

Vigyázat: ha nincs lezárva toronnyal valamelyik oldal, akkor csak 1-1 pont jár elemenként a 2-2 pont helyett. A lerakott elem nem helyezhető későbbiekben át egyik megkezdett várból a másikba.

Ha a kihúzott elemet nem tudjuk semelyik megkezdett várhoz hozzáilleszteni, akkor új várat kell, hogy kezdjünk építeni.

A legtöbb pontot összegyűjtött játékos nyer.


A játék: A király figura halad a táblán a kocsitól a kastélyig. Annyit kell lépnie egy körön

belül, amennyit a dobó játékos a speciális kockával dob. Ez a kocka arab számokat

tartalmaz 1-3 –ig.

Amíg sima (barna) mezőkön halad át, addig van lehetőségünk az ostromot előkészíteni. Ha színes mezőn áthalad vagy ráérkezik, akkor ostrom kezdődik.

Ha a király eléri az utólsó mezőt, akkor van vége a játéknak. Ekkor kell megszámolni a várzsetonokat.


A négy vár nem a játékosokhoz tartozik. Minden játékos mindegyik várat ostromolja, de nem védi egyiket sem.


Előkészítés:

1. Mindenki választ egy címert.

2. Megkapja a címerhez tartozó létrákat.

3. Húz egy ármánykártyát.

4. Húz egy várzsetont.

5. Kirakunk egy kész várat a négy várzseton elemből. A többi várzsetont lefordítjuk. Ha húzunk a játék folyamán egy várzsetont, akkor a lefordítottak közül húzunk, vagy választunk a négy előre kirakott várelemből, amit mindig ki kell egészíteni úgy, hogy lehetőleg mindig 4 db legyen.

6. A lovagzsetonokat színek szerint csoportosítjuk és készenlétbe helyezzük a játéktábla mellett..

7. Ármánykártya megkeverése, és a pakli kihelyezése a táblára.


Kezdés:


Példánkban 4 játékos játszik. ANNA, PETI, ILDI, SANYI.


„OSTROMSZAKASZ” Helyesebb lett volna ostromterületnek elnevezni. Ez két részből áll:

1. Ostrommező. 2-2- várnál 4 ilyen mező van, minden játékos számára 1-1, a saját címerével megjelölve. 2-2- várnál 8 db ilyen mező van, minden játékos számára 2-2, a saját címerével megjelőlve. Az ostrommezőre a játék során a vár színével megegyező színű lovagokat jelképező zsetonokat kell elhelyezni a játékosoknak úgy, hogy a saját címerével megjelőlt ostrommező le legyen fedve.


2. Négy darab vár, a várak oldalán minden játékos számára a saját címerével megjelőlt várfal van.



A játék menete: Az első játkos, ANNA, dob az összes kockával.


Az arabszámos kocka mutatja meg, hogy a király mennyit lépjen. A király zsetont léptetjük az értéknek megfelelően. Ezt a kockát félretesszük.


Ezután ANNÁNAK több választási lehetősége van, de csak egyet vehet igénybe.

(Az eredeti leírásban a 3. oldal „Várfalak ostromlása” és az „Akciók” leírásban több összekeveredés is van. Ez komolyan megnehezíti a játék megértését.)


Tehát ANNA választ a kockák közül.

1. Ha pöttyös kockát választ, akkor a kocka értékének megfelelő létrát egy általa kiválasztott várnak támasztja, a saját címerével megjelőlt falszakaszon. (pl: 5-t mutató kocka az ötös számmal megjelőlt és öt mászó katonát ábrázoló létra támasztását teszi lehetővé. ANNA például a piros várhoz helyezi)


2. Vagy egy színes kockát választ: A színnek megfelelő vár mellé egy azonos színű lovagot keres ki és a vár mellé teszi arra az ostrommezőre, ahol a saját címere van.

Például: Piros színű kockát választ, és a piros vár mellé a címerére egy piros hátterű lovagzsetont tesz le.

3. Olyan színes kockát választ, amely fehér mezőt mutat. Ekkor húzhat egy ármánykártyát.

Bármelyik kockát is választja, azt félre kell tenni.


Ezt követően PETI jön és a maradék kockák közül választ egyet, amelyik neki legjobban megfelel, úgy mint ANNA esetében. Ezt a kockát is félretesszük.


Ezt követően ILDi jön és a maradék kockák közül választ egyet, amelyik neki legjobban megfelel, úgy mint ANNA esetében. Ezt a kockát is félretesszük.


Végül SANYI jön és a maradék kockák közül választ egyet, amelyik neki legjobban megfelel, úgy mint ANNA esetében. Ezt a kockát is félretesszük.


Most megin ANNA jön. Mivel a dobás óta, körön belül, mindegyik játékos már választott egy kockát, innentől kezdve lehetőség van már PASSZOLÁSRA is. Ezt akkor érdemes meglépni, ha a maradék kockák közül nincs megfelelő a számunkra. ANNA nem passzol, hanem választ egy kockát. PETI is így tesz. ILDI azonban már túl kevés kocka közül nem tud megfelelőt választani, ezért passzol. Ekkor dobhat egyet a szerencsepénzzel. Ha írás, választhat vagy húzhat egy várzsetont. (Előkészítés 5. pont) Ha fej, akkor peche van.

Ezt követően a soron következő játékos lesz a dobó (SANYI). SANYI az összes kockával dob. (A királyzseton léptetése, a játékosok kockákat választanak, stb) Ha itt ebben a körben is választott mindenki egy-egy kockát, akkor ismét lehetőség lesz passzolni is.


Ha a király színes mezőn áthalad vagy pont rajta áll meg, akkor a színnek megfelelő vár ostromlására kerül sor. A játék egy időre megszakad.Az ostromban csak azok a játékosok vesznek részt, aki teljesítenek két feltételt:

1. Az ostromlott színű várhoz van támasztva saját létrájuk.

2. Az ostromlott színű várnál az ostrommezőn mindegyik címerükön van lovagzseton.


Az nyeri az ostromot, akinek több ostromló katonája van a létrákon. A vártornyon lévő számoknak (3-2-1 vagy 2-1-?) megfelelő várzsetont húzhatnak a helyezettek. A ?-jel azt jelenti, hogy a 3. helyezett, ha van, akkor csak akkor húzhat egy várzsetont, ha a szerencsepénzel „írást” dob. Holtverseny esetén, a holtversenyt elért játékosok egy helyezést lejebb csúsznak. PL: 2 játékos első helyezés ér el. E helyett csak másodikok lesznek. A második helyezett pedig lecsúszik a 3. helyre.

Aki részt vett az ostromban, az visszakapja a létráit, a címeréről a lovagzseton visszakerül a közösbe. Aki nem vett részt az ostromban, mert nem felelt meg a feltételeknek, az a létráit a várfalon hagyja vagy ha csak lovagja volt a címerén, azt otthagyhatja egy későbbi ostromra .


Ostrom után a játék folytatódik, a soron következő játékos választ kockát…


HA a királyzseton az utolsó mezőre ért (zöld és kék), a játék e két vár ostromával véget ér, és lehet a várzsetonokat a kirakásnak megfelelően megszámolni.



ÁRMÁNYKÁRTYÁK


Színesítik a játékot. Érdemes kihasználni őket, mert előnyt jelentenek.


A leírásuk korrekt, érthető. Ha nem, írjatok, elmagyarázom!


Egyedül a manipuláció kártyát részletezem. Lényeg az, hogy 1-2-3 kockát újradobhatunk, hátha kedvezőbb állás jön ki a számunkra. De, ha a kiválasztott kockák állása közül egy is ismétlődik az új dobás során, „nem történik semmi” . Na ezzel én sem tudok mit kezdeni. Mi úgy értelmeztük, hogy nincs kocka választási lehetőség, így lépés sem, és a következő játékos lép.



Kockajoker leírása a 4. oldalon. Na ez totál káosz és ellentmondás!!!


Pár, dobástól- dobásig kör után következhet be ez az állapot. A létráid zöme már kint vann a falakon és az ostrommezők zöme is már le van fedve és nincs fehér színű kocka a dobásba. Valamint még nem ment körbe egyszer a kör és így passzolni sem tudsz.

Ekkor korlátozva van a választási lehetőséged, ezért az alapszabályt felülírva, bármilyen pöttyöskockát kiválasztva, attól eltérő számozású létrát állíthaszt fel. Vagy színes kockát kiválasztva, amire nincs is szükséged, és attól eltérő színű ostrommezőre tehetsz egy lovagot.


Mivel a szabályt felülírja, szerintem ennek a felhasználása így nem korrekt, mert igazságtalan előnyhöz juttatja az adott játékost. Mi kihagyjuk, úgy játszunk. Egyszerűen a következő játékos jön. A kör körbefutása után meg úgyis ott a passz lehetősége.



2011-12-24 M. István

2011. dec. 24. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 L M Ildi válasza:

Köszönöm M Istvánnak a Kastély Hódítók társasjáték játékszabályának értelmezését. Karácsonyi ajándék volt a gyermekeimnek, de sajnos a miénkben játékszabály sem volt. Ezért még lenne pár kérdésem.

Az ármánykártyákat mikor lehet (kell) felhasználni?

Például az Oldalcserét, Szökevények és Erősítés érkezett? Ezeket az Ostromok megkezdése előtt, vagy amikor kihúzzuk őket rögtön?

A Királyi őrség és a Manipuláció egyértelmű.

Válaszát előre is köszönöm.

2011. dec. 28. 22:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim válasza:
Köszönöm szépen, hogy feltetted az útmutatót!
2013. jan. 1. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!