Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Hogyan lehet csinálni egy...

Hogyan lehet csinálni egy PC-s játékot? Nem könnyű dolgokra gondolok itt, hanem mint az igazi játék készítők.

Figyelt kérdés
Jó lenne ha leírnátok az alapoktól a profi munkákig.
2011. júl. 2. 20:53
 1/3 anonim ***** válasza:

lássukcsak elöször is végy magadhoz vagy 250 embert.

akik programoznak és hangot adnak valamint mozgatják a karaktereket.

aztán keel egy fasza engine.

és voala kész a pc game :D


na jo viccet férre téve kell hozzá egy engine emivel animáciotol kezdve tárgyakat karaktert tájat stb.-t lehet alkotni pl a legszebb az unreal engine 3. és a cryengine 3. ezek mellett az emberek hangot adnak a hang és az alkotás nem minden a karaktereknek mozgást is kell adni. ezeket emberek játszák el és ugy viszik be a számitogépbe.

ez nagyon vicces :D ezt én is kiprobálnám az ujj animácios filmeket is igy csinálják példa az avatar: http://www.youtube.com/watch?v=1wK1Ixr-UmM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=fOHPCI_9-eQ&feature=related

és példa itt egy játék :

http://www.youtube.com/watch?v=ApXDw768RT4&feature=related

2011. júl. 2. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Alapvetően egy játék fejlesztéséhez szükség van egy grafikus motorra,ami a játék rendereléséért,vizuális megjelenéséért felel.Ezen túl szükség van még játék motorra,ami ahogy a nevéből is kiderül a játék elemeket működteti mint irányítás,sebzés,pontozás..stb.Majd szükség van még fizikai motorra ami furcsa mód a fizikáért felel.Vagyis aminek le kell esni,az essen le..Továbbá szükség van még AI motorra vagyis mesterséges inteligenciáért felelős motorra ami azért felel hogy a játékban az ellenség,barát,akármi éppen mikor,miért merre menjen mit csináljon,mire hogy reagáljon és hasonlók.

És szükség van hálózati motorra márha a játékot lehet online is játszani MP-ben.


Ezeket a motorokat a profi csapatok saját maguk írják teljesen a nulláról amihez nagyon profi szaktudás és sok idő kell.De még a profik között is vannak akik kész motorokat használnak ezzel is időt és pénzt takarítva meg.


Ém ez önmagában még kevés.Ezen túl szükség van kép szerkesztő programra amivel textúrákat készítenek.Lényegében a textúrák képek,amik le fedik a játékban látottakat.Ha látsz egy kő falat,akkor a kő fal lényegében egy kép amit rá húztak egy üres felületre..Nah de mi is az-az "üres felület"?Itt jön a következő dolog a modellezés.Szükség van modellező programra amiben le modelleznek minden játék elemet.Épületek,emberek,állatok,tárgyak..minden amit egy játékban látsz "modell" amit egy modellező programban modelleztek le és amire "textúrákat",képeket húztak..Ám még mindég nincs vége.Ezen túl szükség van animáló programra,amiben ezeket a modelleket animálják.Például hogy az ember sétál,újratölti a fegyvert.Minden mozgást ilyen programban úgy mond animálnak.Persze ahogy fentebb írták van hogy ezekhez az animációkhoz egy valódi ember mozgását veszik fel,de sok minden van amit maguk kell animáljanak..Ügye mondjuk egy T-Rex mozgását nem lehet a valóságban fel venni no meg körülményes is lenne rá aggatni azt a sok drótot és szólni neki hogy most álljon vagy menjen xD.De nem csak a játékban látott mozgást kell animálni,hanem a játékban látott videókat is lényegében ugyan így modellezik és "animálják".No meg a textúrákat is lehet hasonló módon animálni hogy még valóságosabb legyen ahogy mondjuk a T-Rex lép és a bőr tök realisztikusan gyűrődik-húzódik


Ám ezen túl még szükség van hangokra is.Szóval szükség van hang szerkesztő programra,amivel hangokat tudunk,keverni,szerkeszteni..És persze hangokra is a valós világból..A profiknak hatalmas hang gyűjteménye van amit egy ilyen programban kedvűkre alakítanak..Például a StarWars-ban amikor az űrhajó el megy és azt a jellegzetes (akármiyen) hangot halljuk,azt például disznó visításból keverték őssze xD.Szóval minden hangot amit hallasz egy játékban egy vagy több valós hangból kevertek össze,vagy keverés nélkül egy valódi hangot használtak fel mint mondjuk kopogás,súrlódás,robbanás..stb

És persze beszéd hangok is kellenek amit egy stúdióban vesznek fel,már ha a játékunkban beszél bárki..Mondjuk egy Dead Space szerű játékhoz nem kell túl sok beszéd hang xD


Hát,röviden ennyi.A játék fejlesztés hatalmas ágazat,rengeteg munka körrel.Szóval így általánosságban hogy "játék fejlesztés alapoktól profi szintig" elég tág fogalom,sok lenne le írni no meg érteni is kellene mindenhez olyan ember meg nem létezik...De azért remélem fel tudtalak világosítani valamelyest...


Ha így nem igazán tudod elképzelni akkor videó a programokról:


Modellezés:

http://www.youtube.com/watch?v=GNroykC_1zU


Animálás:

http://www.youtube.com/watch?v=ttYwPnV0gQM


Textúra szerkesztés:

http://www.youtube.com/watch?v=nODaUXV6CVE


Textúrázás:

http://www.youtube.com/watch?v=-11ukK3Rx_I


Textúra animáció:

http://www.youtube.com/watch?v=gvVjQ5ID324


Hang szerkesztés:

http://www.youtube.com/watch?v=u5Y_HPBBteU

2011. júl. 3. 02:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Nagyon köszönöm az eddigi válaszokat!!!
2011. júl. 3. 22:33

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!