Mi a Valve Steam és miért nem érhető el Linux-ra?
Mielőtt bárki vészemet kapna,utána néztem a neten és azt írják hogy a Steam egy tartalom továbbító rendszer ami lehetővé teszi hogy a játékokat online vásároljuk meg,majd vásárlás után letöltsük és futtassuk..
Viszont engem az érdekelne hogy a Steam szerepet játszik-e a játékok futtatásában és ebből adódóan előfordulhat-e hogy egy játék amit eredetileg csak WIndows-ra adtak ki,elérhető legyen MacOS-re is steam-en keresztül?
Ha ez nem fordulhat elő,tehát csak az a játék érhető el MecOS-re Steam-en amit eredetileg is ki adtak MacOS-re,akkor a Linux felhasználók miért gyűjtenek petíciót arra hogy a Steam-nek legyen Linux verziója is és hogy a Steam-es játékok legyenek elérhetőek Linux-ra is"?
Itt a petíció:
Szóval ha a Steam-nek nincs beleszólása abba hogy a játékok milyen platformra legyenek elérhetőek,akkor mégis minek ez a petíció?
Ha pedig van bele szólása akkor mi akadálya annak hogy Linuxra is elérhető legyen?Csak egy pár megás progiról van szó és például egy 3D Engine.nevezetes Shiva3D egy natív kód segítségével éri el hogy a vele készült játékok Linux-on és WIndows-on is fussanak,ráadásul nagyon jól.
Szóval ha ennek a 3D Engine-nek a fejlesztői megtudták oldani a multiplatformot egy natív kóddal,akkor a Valve és más játék fejlesztők miért nem tudják megoldani ha másnem Steam esetében?
xD
Pont ez a kérdésem lényege.LOL
Igaz hogy nem adnak ki játékokat Linux-ra,de ott a Steam és az.....
Nem akarom le írni még egyszer,ha lehet egy kicsit figyelmesebben olvassátok már el mit írtam..Lehet nem a legjobban fogalmaztam,de szerintem érthető még ha értelmetlen is a kérdés:)
Köszönöm a választ,így már érthető.
Amúgy pont azon gondolkoztam hogy a legtöbb játék fejlesztő azt kifogásolja Linux-al kapcsolatban hogy folyamatosan változik és olyan sok változata van hogy képtelenség tartani a lépést és mindegyikkel kompatibilissá tenni a játékokat.
Túl sok munka lenne vele és cserébe minimális a várható bevétel a Linux felhasználók alacsony száma miatt.
Viszont szerintem ha más nem megoldhatnák egy Wine szerű programmal..A játékaikhoz a fejlesztők írnának egy programot ami a játékuk telepítéséjért és futtatásért felelne Linux-on,hasonlóan a Wine-hoz...És egy ilyen program szerintem nyugodtan lehetne nyílt forrású,így a Linux fejlesztői közössége elvégezné az optimalizálási munkákat a különböző disztrókra és a játék fejlesztőinek gyakorlatilag semmivel nem kellene több pénzt,energiát bele fektetni egy esetleges Linux port-ba.
Egy ilyen program lényegében abban különbözne a Wine-tól hogy kifejezetten az adott játék futtatására lenne optimalizűlva hasonlóan a PlayOnLinux prefixeihez.
Fel telepítve be kerül az alkalmazások\játékok közé és azon keresztül lehet telepíteni majd futtatni az adott játék Windows verzióját
Ha pár "mezei" programozó képes ily módon frankó Windows-os játékokat működésre bírni Linux-on,akkor a játék fejlesztői a saját játékukhoz csak tudnának hasonlót alkotni.Persze a lényeg a nyílt forrás hogy a Linux közösség le vegye a munka további részét a vállukról.
Ha jól tudom az id és az Epic már próbálkozott hasonlóval pár éve,csak mivel nem nyílt forrású projektben gondolkoztak,ezért továbbra is felmerültek az optimalizálási gondok ami túl sok meló lett volna a várható bevételhez,érdeklődéshez képest és inkább lemondtak erről az alternatíváról is:(
Nem értem miért olyan nehéz a nagy cégeknek nyílt forrásban gondolkozni..Nem a játékukról van szó,csak egy alkalmazásról ami futtatja azt.
Például ott az onlive-is.Ez egy új projekt ami az USA-ban indult be és hamarosan jön az EU-ba is.A lényege az hogy a játékokat egy szerver futtatja teljes egészében a játékos pedig egy videó szerű képet kap vissza.Így ha elég gyors a net akkor bármilyne gépen elfutnak a legújabb játékok.És nem kell olyan őrült gyors net sem hozzá,mindössze 5Mb/s kapcsolódási sebességi.
De az ehhez szükséges kliens csak WIn-re és MacOS-re érhető el.Megkérdeztem tőlük Linux miért nem.És a szokásos választ adták:nehéz,sok munka,pénz,nem éri meg...
De lényegében csak egy pár megás kliensről van szó ami a felhasználó által be vitt jel továbbításáért és a szerver általt generált kép és hang fogadásáért és megjelenítésért fele...Szerintem ez is nyugodtan lehetne nyílt forrású.De nem,ez meg sem történhet,mert ezt ők írták és nem akarják hogy bárki más is lássa.
Vicc.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!