Mennyire rontotta el szerintetek az AAA játékipart a
játékosok idő-ár arány mániája?
Figyelt kérdés
Jelenleg egy rövidebb teljes árú játék nagyjából bukásra van ítélve. Igazából nem is tudom, hogy jelent-e meg ilyen mostanában, mert minden nyújtanak, hogy több legyen benne a "tartalom".
Igen, legyen is bukásra ítélve. Ha kiadsz majdnem 30 ezret egy játékért, abban legyen már valami tartalom, ne pedig egy 2-3 óra alatt végigjátszható lópecs. Sajnos egyre lustábbak lettek a fejlesztők (tisztelet a kivételnek), egyre kevesebb munkával akarnak nagyot kaszálni, de hála az égnek a játékosok nagy része nem hagyja magát madárnak nézni, és az ilyen mentalitással készített játékok hamar meg is buknak pénzügyileg.
2024. febr. 24. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 A kérdező kommentje:
Itt van egy kis félreértés. Én nem a 2-3 órás játékokra gondolok itt. Hanem arra, hogy a 10-15 órás játékok is ritkaságszámba mennek mostanában, mert mindenbe beleerőltetik a nyitott világot, mellékküldetéseket és egyéb időhúzásokat. Hova lettek az intenzív sztori alapú játékok az AAA kategóriából? Jelenleg a kisebb költségvetésű játékok között találni csak ilyet.
2024. febr. 24. 21:01
3/9 anonim válasza:
Resident Evil 4 remake, Alan Wake 2, Sniper: Ghost Warrior, Dead Space, Callisto Protocol...
Azért akadnak tripla A-s játékok, amik nem nyitott világúak.
2024. febr. 24. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Nem a játékosoknak van idő-ár arány mániája, vagy legalábbis nem a játékosoktól ered a dolog. A kiadók marketingesei nyomták az egészet, mert a játékidő és a játéktér mérete egy-egy (többé-kevésbé) egzakt számadat, amivel egyszerű marketingelni, a tartalom pedig egy gumifogalom, amit bármire rá lehet húzni. A marketingesekbe egy dolgot vernek bele nagyon alaposan, hogy hülyítsék be a piacot abba, hogy olyan dolgokra formáljon igényt, amire nincs szüksége vagy teljesen ellentétes az érdekeivel.
Nem is olyan régen a nyílt világú játékok is simán megálltam 30-50 óránál, ma meg már egy cső shooter is megkarcolja.
2024. febr. 24. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 Gamestar válasza:
Erről mindig az Electronic Arts jut eszembe: elektronikus művészet. A játékok műalkotások, amiknek idő kell. Egy festmény is, csak akkor lesz szép, ha odafigyelünk rá. Ezért voltak régen olyan művésziek a játékok. MINT A POSTAL 2::::))))!!!!!
2024. febr. 24. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
Én bizony nem adnék 70 eurót a világ legjobb történetű 5 órás játékáért sem, az biztos. A világ változik, valaha egy egyszerű logikai játékot is ugyanúgy dombornyomású díszcsomagolásban árultak ugyanolyan áron, mint a maratoni hosszúságú RPG játékokat. Hálistennek olyan iszonyatos mennyiségű játék jelenik meg, hogy senki sincs rákényszerítve arra, hogy utált játékokkal játsszon. Az AAA kategóriát is el kéne felejteni, nem a költségvetéstől lesz maradandó egy cím. Itt van pl. a The Talos Principle 2. része 29 euróért, ami talán a valaha megjelent legjobb logikai játék.
2024. febr. 25. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
#6
Én semmiért sem adok 70 eurót. A digitális terjesztés sokkal olcsóbb (a kiadónak). Eltűnt a gyártási költség, szállítási költség, töredékére esett vissza a tárolási és készlet kezelési költség. A post-launch monetizációról nem is beszélve. Rekord profitokat könyvelnek el a kiadók, mégis emelik a játékok árát arra hivatkozva, hogy drágul a fejlesztés.
30, nagyon maximum 40€ egy accounthoz kötött, online DRM-mel rendelkező digitális termékért.
2024. febr. 25. 16:34
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Kedvencem mikor 10 éve az évente megjelenő játékaikban ugyanazokat az asseteket használják újra és újra
2024. febr. 27. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
Már AAAA játékok is vannak ám. A jövő az már itt van.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!