Szeretnék egy igazán jó játékot a gépemre. Lehet lövöldözős, autós, mászkálós, stratégiai. Ami neked bevált. És egy linket is küldenétek hozzá ahol letudom tölteni? Torrentes is lehet.
Ez egy elég tág megfogalmazás, ugyanis régi duma: ízlések és pofonok. Inkább adok pár ötletet, link nélkül. ha akarod, úgyis megtalálod, de inkább vedd meg (vagy töltsd le, majd pár év múlva vedd meg), mindenképp támogassuk a készítőket!
Szerepjáték: The Elder Scrolls III: Morrowind, The Elder Scrolls IV: Oblivion.
FPS: Medal of Honor, FarCry, Battlefield, Call of Duty bármely része.
Akció: GTA San Andreas, GTA IV.
Kaland: Fahrenheit, Obscure.
Autós: Need for Speed, Colin McRae Rally nagyjából bármely része, Street Racing Syndicate, Flatout, Burnout sorozat.
Startégia: Warcraft, StarCraft, Command & Conquer, Civilization, Settlers sorozatok.
Rengeteget lehetne még sorolni, ajánlom figyelmedbe mondjuk az 576 Kbyte, PC GURU újságokat, honlapjaikat, sok-sok érdekességet tudsz bennük olvasni.
Bár az igazán jó játékok, amik a mai napig megunhatatlanok, azok a 80-90-es években jöttek ki, mára már nem túl szép darabok, de olyan ez, mint a könyv, meg a film összehasonlítása.
Kellemes böngészést! :)
Üdv!
Én két játékot ajánlanék most így hirtelen:
Assassin's creed 1-2. Prince of Persia összes része ;)
Én főleg szerepjátékokban utazom, amit pont nem láttam felsorolni, de azért pár tipp:
Baldur's Gate széria
Elejétől a végéig egy összefüggő történet, hatalmas bejárható világ, talán az egyik legjobb szerepjáték, ami valaha is kijött. Kihívást, taktikázást követelő harcok, rengeteg (kidolgozott) melléküldetés, sokféle segítőként felvehető karakter, néhány valódi egyéniség. A háttérvilág is kidolgozott, kisebb könyvtárnyi infót lehet találni róla. Hetekig, 100%-os alaposságú végigjátszással akár hónapokig elegendő játékhossz. Hátránya, hogy grafikailag elavult, főleg az első rész. Igényes, szépen, részletesen megrajzolt az egész, de nem mai darabok.
Planescape Torment
A legjobb játék, amivel valaha is játszottam (talán csak a Fahrenheit volt nagyobb élmény, de azzal túl hamar végeztem). Eleve érdekes felütés: egy hullahátban ébredsz egy rakás kibelezett tetem és egy lebegő, beszélő koponya társaságában, akinek be nem áll a pofája és folyton nőzni akar (mindegy, hogy élővel vagy holttal). A játékra végig jellemző ez a sötét, már-már horrorisztikus hangulat és a morbid humor sajátos keverése. És olyan játékmenetbeli megoldások, küldetések vannak, hogy az államat letettem tőle sokszor. A történet szintén zseniálisan van összerakva, a karakterek pedig azt hiszem egy életre a memóriámba ivódtak. Relatíve kevés fontos szereplő van,. de azok hihetetlenül el vannak találva. A harcrendszer is jó, a játékhossz is kellemes. Mondjuk ez sem mai darab, szóval grafikára ugyanaz áll, mint a Baldur's Gatenél: nagyon igényes, részleteibe menően megrajzolt, de elavult technika.
Az előbbi kettő régi, 10+ éves játékok, tehát ha fontos a modern grafika, akkor nem ez lesz a te világod. Szép, stílusosan megrajzolt az egész, de technikailag elavult.
Gothic széria
Van egy egyedi, kicsit sötét, kicsit klausztrofób hangulata, ami engem megfogott. Mondjuk leginkább az első résznél érződik ez, a második résznél már kevésbé, a harmadik meg elég csapnivaló. Hátrány: patchek létfontosságúak, iszonyat bugos az egész széria.
Thief széria
Az első rész anno a 98-ban egy teljesen új stílus megjelenését jelentette: a lopakodós FPS-ét. Ez az a játék, ahol ha észrevesznek, jó eséllyel pillanatok alatt fasírtot csinálnak belőled. Épp ezért kifejezetten feszült hangulata van. Erre tesz egy lapáttal a környezet és a háttértörténet. Az első rész elsőre eléggé elavultnak tűnhet grafikailag, az utolsó viszont kifejezetten kellemesen néz ki.
Etherlords
Körökre osztott stratégia keverve a gyűjtögetős kártyajátékokkal nagyjából. Kifejezetten érdekes próbálkozás, egyedi játékmenet, fura, sajátos szörnyek és egyéb karakterek. Hátránya, hogy piszok nehéz és a csaták néha eléggé szerencse alapúak.
Disciples széria
Körökre osztott stratégia, amely valamelyest mert szakítani a Heroes of Might & Magic (röviden Heroes) harcrendszerével. Sajnos ez a harmadik résszel megszűnt, lényegében egy gyenge Heroes klón lett. A második rész viszont kifejezetten jó.
Heroes of Might & Magic
A Heroes széria napjainkban talán az egyetlen népszerű, anyagilag sikeres körökre osztott stratégia a Civilization mellett (a Disciples soha nem tett szert óriási világsikerre). Öt részt és talicskányi kiegészítőt ért meg. Saját fantasy világ, folyamatosan ívelő történetvezetés, kihívást nyújtó hadjáratok és élvezetes, sok taktikázására lehetőséget adó harcrendszer.
Civilization
1991 óta létező sorozat, a legújabb része nemrég jött ki. A nevében benne van a lényeg: az alapkoncepció az, hogy juttasd el az emberi civilizációt a kőbunkós ősembertől az űrkutatás kiteljesedéséig. Könnyen kezelhető, könnyen megtanulható, mégis hihetetlenül komplex, gyakorlatilag végtelen lehetőséget nyújtó játékok, ahol egy-egy keményebb multis meccs akár fél napokat is igénybe vehet.
Half-Life sorozat
Nagyjából az egyetlen olyan lövöldözős játék, amit kedvelek. Kifejezetten érdekes történet, egfelelően belőtt nehézségi fok jellemző, illetve a második résztől kezdve a Source Engine fizikai modellezést biztosít, amit harcok során ki is lehet használni. Hátrány, hogy minden rész teljesen lineáris: ha egyszer alaposan, minden sarokba benézve végigjátszod, akkor mindent láttál.
Dark Messiah of Might & Magic
Az egyik kedvenc játékom, sokszor végigtoltam már. Remek fizikai modellezés, jó grafika, remek harcrendszer. Főleg ez utóbbi van zseniálisan kidolgozva. Sajnos a játék rövid. Egy nap alatt simán kijátszható és a négy különböző befejezés alig tér el egymástól, mellékcélból is talán 1-2 van.
Sacrifice
Zseniálisan eredeti stratégiai játék. Mind játékmenet, mind sztori, mind környezet, mind pedig karakterek szempontjából. A játékmenet némi megszokást igényel, de megéri. Egyrészt mert egy megfelelő kihívást nyújt a játék, másrészt mert attól függ, hogy hol, mivel és ki ellen kell harcolnod, hogy hogy döntesz két pálya között. Rengeteg lehetőség van összesen, elég sok újrajátszásnak adva lehetőséget.
Pharaoh
A "lassú víz partot mos" jellemű játékosoknak ajánlott főleg. Városépítős stratégia: a cél mindig egy város (kezdetben inkább falu) felépítése és adott célok teljesítése lesz, miközben végighalad a történet az ókori Egyiptom teljes történelmén. Később pályákon lehetőség lesz piramist építeni is. Az egyetlen "probléma" a játék komótossága. Ez nem egy akciójáték, csata csak a játék második felétől jön be, eleinte szánalmasan gyenge ellenfelekkel és csak a legutolsó pályákon lesz komoly kihívás a támadókat visszaverni. Jah, és csak védekezni lehet, támadni nem.
Theocracy
Az egyik legelső játék, amivel valaha játszottam. 200-ben jött ki, magyar fejlesztésű stratégia. Egy azték törzzsel vagy és gyakorlatilag a semmiből kell egy olyan birodalmat felépíteni (a környező, kezdetben jóval erősebb törzsek leigázásával), amely végül alkalmas Cortez spanyol haderejének visszaverésére is. Emellett a játék olyan részletes és ötletes oktatórésszel rendelkezik, ami külön játékként is megállná a helyét. A kihívás is pont megfelelő, bár ha az ember az elején túljut, akkor olyan haderővel fog rendelkezni, ami ellen nem nagyon lehet dacolni, ha jól használod. Persze egyben soha nem lehet felvonultatni egy többezres sereget. Nem azért, mert a játék nem engedi, hanem mert képtelenség őket élelmezni.
The Path
Ez egy érdekes cucc, kicsit "művészjáték" hangulata van. Lényeg Piroskát kell eljuttatni a nagyi házába. Csakhogy nem egy Piroska van, hanem 6. És ha csak simán végigmész az úton, akkor semmilyen játékmenet nincs. Ha viszont letérsz az útról, akkor egy enyhébb pszichohorroros elvontság veszi kezdetét, amiből bűn lenne bármit is lelőni. Rövid, de totál egyedi cucc minden szempontból.
Fallout 3
---------
Jókora terep, szerepjáték, taktika és lövöldözés - egyszerre. Posztapokaliptikus világban játszódik, az USÁ-ban, lényegében Washington D.C. területén (sok eredeti részlet, némi változtatásokkal), a Potomac folyó mentén egy elképzelt nukleáris háború után sok évvel. Rajtad áll, hogy hogyan alakul a karaktered és a világ sorsa.
Ha nem megy az FPS, csinálhatod szerepjátékosan, körökre bontva is az összecsapásokat, fegyverpárbajt. Vagy fordítva.
(És ha végigviszed, akkor is csak egyféle lehetőséget néztél meg, szóval kövezz meg, de én godmode cheattel szeretek mászkálni a leginkább. Iszonyatos összefüggéseket lehet találni, nagyon aprólékos, kidolgozott, megunhatatlan "játék"!)
Mirror's Edge
-------------
Nem, azaz alig kell verekedned (és nem is tudsz), mert a karaktered eleve egy sebezhető futárnő. Viszont gyors és akrobatikusan mozog. Nagyvárosi parkour, miközben üldöznek. Technikás, reflexekre pozitív a hatása, ésatöbbi. Nincs zavaró HUD - ez az egyik pozitívum! Csak erős gép kell hozzá.
Szerbusztok, látom igen csak régi a beszélgetés, de fel tennék egy kérdést, hátha kapok még rá választ. :D Egy másik hasonló dátumú beszélgetésbe is be dobtam ezt a kérdést mert tanácstalan vagyok, remélem valahonnan kapok majd választ. :/
Sajnos kevés ilyen játékkal találkoztam de igyekeznék meg fogalmazni. :S :D
Nem tudtok olyan típusú játékot, játékokat, mint például régebben volt egy kis ideig népszerű a facebook-on is a robot rising. Ehhez hasonló játék érdekelne, Szerep játék, mászkálós, külső nézetes, DE mindenképpen fegyveres mert a kardokat stb... már meg untam. -.-'
M1 hogy le netes, vagy le kell tőlteni, csak egy gyengébb gép is el vigye. :S
Proci fajtáját nt de 1.8Ghz-es, videó kártya: ATI radeon 9550, Ram: 1Gb és 512 mb. Előre is köszi. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!