Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Miért nem optimalizálják...

Miért nem optimalizálják rendesen a játékokat?

Figyelt kérdés

Olyan mintha pazarlóak lennének az erőforrásokkal. Mindig kijönnek az újabb és újabb száriás videokártyák amik természetesen egyre nagyobb számítási teljesítménnyel rendelkeznek, de az éppen aktuális széria szerintem még 50%-ban sincsen kihasználva mondván "úgyis majd a következő generációs hardvereken jó lesz."


Ne értsétek félre nem vagyok egy nagy játékos, de ezt tapasztalom hogy néhány játék nagyon jól fut (elvétve 1-1) még más ugyan olyan korú játék meg rondábban néz ki és mégis jobban laggol. De ezt számtalan youtube csatornán is láthatjuk.


2023. nov. 20. 21:22
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Mert kapkodnak, nincs rá idő.

Egy játék fejlesztése ma már simán lehet 6-8 év is, de egy közepes kategóriás is 3-4 év, és ez bizony sok pénzbe kerül. Ezért próbálják nyomni a kiadás dátumát minél korábbra, early-access, pre-order stb, amivel még jobban szétverik.


A másik oldalon viszont a rajongók is sárosak, lásd a Cyberpunk 2077-et, eltolták a kiadását 2x is, erre halálos fenyegetéseket kaptak a fejlesztők meg a családjaik, normális ez? Mennyire kell idegbeteg gép előtt gubbasztó posztónak lenni, hogy halálra ítélne másokat egy játék megjelenés eltolódás miatt. Nem a játék fejlesztésének törlésről beszélünk, hanem eltolásról.


Sajnos ott tartunk, hogy elkapkodott megjelenések, első napi hotfix-ek, aztán majd 1 év múlva megnézhetjük mit akartak az asztalra lerakni eredetileg és itt még nincs sehol optimalizálás, csak arra törekszenek hogy ne omoljon össze meg bugoljon ki a francba. Mire eljutnának egy komolyabb optimalizálásra, már kimegy a divatból, nem éri meg foglalkozni vele, plusz rengeteg időt emészt fel és ezzel pénzt is, amiben inkább DLC-ket fejlesztenek, mert az még többet hoz a konyhára.

2023. nov. 20. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
Az #1-es jól kifejtette. Plusz a konzolok elsőséget élveznek a kiadóknál. A multiplatform játékok 80%-át konzolokra adják el, a PC-s maradékot pedig ezerféle konfigurációra kéne optimalizálni.
2023. nov. 20. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Ezért van egy ps4 pro konzolom a gép mellett. Minden játék jól fut rajta.
2023. nov. 20. 23:11
 4/10 A kérdező kommentje:

Nekem leginkább azzal van a bajom hogy ez így mióta fejlődés?


Olyan mintha lyukas vödörrel merítenénk vizet a kútból és mire felhúzzák addig a fele elfolyik és nem azt választják megoldásnak hogy elkezdenek lyuk nélküli vödröket gyártani és amikor már nem elég nagy a vödör akkor váltanak egy nagyobb vödörre hanem már a kisebb vödrön is lyukakból folyik a víz és azt találják ki megoldásnak hogy legyen még nagyobb vödör még nagyobb lyukkal ami még így is ennek ellenére egy picivel több vizet tud mozgatni.


Az kéne hogy van egy minimum amilyen minőségben egy játékot legyártanak és ha azt a szintet nem éri el akkor a maradék ember aki még nem vette meg az szarik rá és inkább megvárja hogy jó legyen így a ösztönözve lennének hogy jól adják ki mert csak akkor fog megtérülni a pénz.

2023. nov. 20. 23:15
 5/10 anonim ***** válasza:
100%
Na most add hozzá, hogy én bem vagyok hajlandó 100w-osnál nagyobb TDP-jű procit és 200W-nál nagyobb videokártyát venni, de nem szívesen megyek 65/160W fölé, vagyis a plafonom kb a Ryzen 7 5800 és RX7600 hivatalosan.
2023. nov. 21. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:

Na az meg a másik amivel lehetne szemléltetni.


Mióta fejlődés az hogy egy kártya már mit tudom én 499 wattot ehet? (nem pontosan mennyi most a plafon de valahol ott lehet) míg régen már az is durva volt ha eléri egy komponens a 300w-ot.


Ez mióta fejlődés?


Ennyi erővel 2016-ban a maxvell gpu ból is lehetett volna csinálni 2x akkora chipeket és akkor is erősebb nem? Vagy tudok jobbat, miért nem csinálunk már most 1000w-ot fogyasztó kártyákat, az is erősebb lenne nem? Szánalmas ezt fejlődésnek nevezni.


Vagy erre azért van szükség mert a csíkszélességen már csak nagyon nehezen tudnak faragni de mindenki veri az asztalt az erősebb hardverért?

2023. nov. 21. 08:59
 7/10 anonim ***** válasza:
100%

A fejlődés mindig kárt fogyasztás növekedéssel. 20 éve a csúcskártyák 50W-osak voltak és egy fél tenyérnyo borda és 4 centis pörgettyű elég volt nekik, 25 éve pedig még 10W-al passzívan elmentek.


Az viszont, hogy egy 40 centi hosszú kártyán 3 slotos bordával, 3 ventilátorral hűtik és javasolják a vízhűtő blokkot, az már túlzás.

2023. nov. 21. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

"A fejlődés mindig kárt fogyasztás növekedéssel. 20 éve a csúcskártyák 50W-osak voltak és egy fél tenyérnyo borda és 4 centis pörgettyű elég volt nekik, 25 éve pedig még 10W-al passzívan elmentek.



Az viszont, hogy egy 40 centi hosszú kártyán 3 slotos bordával, 3 ventilátorral hűtik és javasolják a vízhűtő blokkot, az már túlzás."


Pont ezaz hogy ezt így csak részben lehet fejlődésnek nevezni. Amúgy akkor ezek szerint nincsen valami szabály erre? Lehet pár év múva jönnek az 1000w-ot igénylő kártyák?

2023. nov. 21. 12:10
 9/10 anonim ***** válasza:
33%

Ezért van egy ps4 pro konzolom a gép mellett. Minden játék jól fut rajta.

Az ugye megvan hogy a konzol egy fix hardver, fix szofftverrel, mig pc-bol vegtelen variáció tud lenni, tobbfele driver, stb? Lebetetlen mindennre optimizalni.

Egyre tobbet fogyasztanak a kartyak...

Jobb grafika tobb szamitast igenyel, ami tobb energiát fogyaszt es tobb hőt termel.


Fizika orára csak melegeddni jártál?

2023. nov. 21. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:

Na most ezt akkor szedjük szét, mert bár lehet hogy én fizika órára csak melegedni jártam, de neked meg a szöveg értésed nulla.


"Az ugye megvan hogy a konzol egy fix hardver, fix szofftverrel, mig pc-bol vegtelen variáció tud lenni, tobbfele driver, stb? Lebetetlen mindennre optimizalni."


Te most szalmabábozol, mert nem azt vitatod amit állítottam vagy kérdeztem. Tisztában van vele mindenki hogy konzolra könnyebb optimalizálni nem is azért hoztam fel a konzolt mert úgy gondoltam hogy ugyan annyira egyszerű a dolog PC-n is. A példa lényege annyi volt hogy ebből a szempontból akinek az az igénye hogy többé kevésbé egyforma sebességgel fussanak a játékok annak jobb a konzol.


"Egyre tobbet fogyasztanak a kartyak...


Jobb grafika tobb szamitast igenyel, ami tobb energiát fogyaszt es tobb hőt termel."


És akkor itt jön a félre értésed, ugyanis amit írsz az igaz, de csak azonos architektúrán belül érvényes szabály. Pl egy geforce 8800 Ultra 2007-ből 170W , míg egy RTX 3060 az is 170W de mégis több mint 10x akkora a számítási teljesítménye. Ezzel nem azt akarom mondani hogy akkor maradjunk 50W-on és csak akkor jöjjön ki egy új kártya ha az is maximum 50W-os keretből gazdálkodhat, hiszen a fejlesztéshez is pénz kell, pénz meg csak bevételből lesz az meg csak eladásból. De ezt akkor is szabályozni kellene valami módon.(És itt nem arra gondolok hogy akkor az alaplap gyártók csinálnak olyan lapot ami tudja ezt illetve a tápegység gyártók). Hanem valami észszerű keretek közé szorítani az összes ilyen gyártót. Az nem normális amikor energia válság van szerte a világon. Nem Greta Thunberg-kedni akarok de az nem fejlődés ha csak annak árán tudnak kiadni egy flagship kártyát hogy évről évre 100W-okkal emelik a keretet.

Az hogy ezt a dillemát nem érted és te akarsz engem az iskola padba ültetni az csak a te korlátoltságodról tesz tanúbizonyosságot.

Ha téged nem érdekel az egy érvényes válasz, de ne csinálj úgy mintha okos lennél könyörgöm

2023. nov. 21. 14:17

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!