Játékfejlesztő cégek alkalmaznak írókat?
Nem alkalmaznak, hanem megrendelik.
Kb, mint ahogy Te is megrendelsz mondjuk egy fürdőt a burkolótól.
Ahogy felettem is írják, nem alkalmazottként hanem külsős project munkaként megrendelve, és jó esetben igen, szoktak alkalmazni írót is. Főleg ott fontos ez, ahol egyedi a világ és a lore, rengeteget hozzátesz a hangulathoz.
Példaképp a The Elder Scrolls szériát tudom felhozni. Korábbi legendás részek, pl a Morrowind, ott nagyon jól átjön a különbség, mennyit hozzá tud adni egy jó író! Az egész világnak a történelme, misztikus vallása, metafizikája, egyedi lényei és tájai (bár ez lehet inkább a designer munkáját dicséri) illetve a játékban lévő rengeteg jó könyv tartalma, és persze a rengeteg quest és storyk szövege, nem véletlen imádják sokan a mai napig. Régi engine és eléggé statikus világ, viszont pont az írás és a világ elkészítése, részletessége miatt iszonyatosan élőnek és egyedinek hat az egész!
Aztán ott az Oblivion ahol még mindig megvolt ugyanez az író, született sok új könyv, a questek is iszonyat hangulatosak voltak, bár úgy tudom itt részben már a készítők is belenyúltak sokszor, az új, scriptelhető, élőnek ható ai előnyeit kihasználva és belecsempészve a questek alakulásába, dinamikussá téve őket menet közbeni történésekkel. Persze itt már kezdett kissé az akció felé is eltolódni több dolog, de még mindig iszonyatosan gazdag volt lore-ban a játék.
Aztán a legutóbbi rész a Skyrim, itt már nem volt külsős író. Volt pár új könyv, de a legtöbb a régebbi játékokból volt átvéve. A questek egy része felejthető, sőt sok köztük a gyerekesen buta és játékszerű, nemlétező valódi döntésekkel, ezeket a mai napig próbálják rpg szerűre moddolni és javítani. Radiant questek is itt jelentek meg, ami technikailag egy ügyes húzás a randommal, de cserébe súlytalan filler, ismétlődő hatást kelt, hiányzik belőle az egyediség és a lélek. Az npc-k nagyrésze is sablonosnak hat. Persze adjuk meg ami jár, a játék nem véletlen lett ennyire népszerű, mert amúgy nagyon jó! Élő és dinamikusak ható világ, nagyon hangulatos atmoszféra és tájak, a maga idejében nagyon is jól nézett ki, és persze az átlag Skyrim játékos az akciót is imádja benne, ami az említett három részből itt a legfelettebb. Szokták mondani hogy a Skyrim egy nagyon jó open world akciójáték, de gyenge rpg, és hát át tudom érezni.
Szóval ennyit számít, hogy van-e író vagy nincs.
#6 ez így van! Emlékszem hogy annak idején napokig kerestem egy Nammu nevű helyet, ahol egyik papos küldetésben elveszett egy gyűrű vagy nem is tudom mi... vagy egy Mamaea nevű barlangot, ahol valaki fiát kellett megtalálni...
A mai játékokban odamész ahol a marker van, levered a szörnyet ami fölött a nyíl van, a mai fiatalok képtelenek ennél bonyolultabb játékban boldogulni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!