Kezdőoldal » Szórakozás » Játékok » Menyire nehéz csinálni egy...

Menyire nehéz csinálni egy játékot?

Figyelt kérdés
Most nem olyan szintű játékra kell gondolni mint pl. A gta meg ilyenek. Hanem akár egy egyszer kis játék is lehet. És egy ilyen egyszerű játékot szerintetek egy egyszerű gyerek megtudna csinálni? Köszi mindenkinek előre is.

#játék #játékkészítés #Egyszerű játék
2022. aug. 23. 01:41
 1/5 anonim ***** válasza:
Nem nehézség kérdése hanem idő és tudás, meg persze sok pénz.
2022. aug. 23. 07:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Mondjuk ezzel a programmal nem lehet olyan nehéz:

https://www.youtube.com/watch?v=IR9y6vco-VQ&list=PLMcr1s5Mjs..

2022. aug. 23. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Ez úgy nagyjából mindentől is függ. A #2-es által linkelt RPG Maker egy elég kezdőbarát eszköz, amivel könnyen és gyorsan lehet készíteni ilyen top-down RPG játékokat. A hátulütője, hogy eléggé erre az egy műfajra van limitálva a szoftver, így ha valami mást akarsz csinálni, akkor egy kevésbé specializált eszközhöz kell nyúlnod.


Aztán ott vannak a fullos játékmotorok, például a Unity és az Unreal Engine. Na ezekbe már bele kell pakolni némi időt, hogy megtanuld mi, merre hány méter, illetve itt már nem nagyon tudod kikerülni a programozás tanulást sem. 1-2 hónap tanulás után már valószínűleg össze tudsz rakni egyszerűbb kis játékokat. De persze nem kereskedelmi forgalmora szánt játékokról beszélünk, ahhoz, hogy egy eladható játékot készíts, ahhoz lényegesen több időt kell belefeccölni a rendszer tanulásába, a játékfejlesztés elméleteibe, és ha el is készül a játék, megfelelő marketing nélkül el fog tűnni az ezer másik játék között, amit ugyanakkor adtak ki.


Jelenleg szerintem a legegyszerűbb játékműfaj aminek közönsége is van, azok az incremental/idle játékok. Nincs benne semmi komplikált technikai elem, néhány UI panelből áll az egész, a játékmenetre meg elég kiforrott formulák vannak már. És ehhez igazából még játékmotor sem kell, akár sima HTML és Javascript alapon is össze lehet rakni egyet. Persze míg csinálni egy tucattermék idle játékot, amivel Dunát lehetne rekeszteni egyszerű, csinálni egy olyat, ami valami egyedi mechanikával ki tud tűnni a többi közül annyival nehezebb feladat. De még mindig az egyik legkönnyebb műfaj, amibe bele lehet kezdeni, mind technikai, mind pedig játékminőségi szempontból.

2022. aug. 23. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

[link]

Lehet probalkozni.

2022. aug. 23. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Még a legegyszerűbb játékhoz, a leg-felhasználóbarátabb játékkészítő programhoz is kell némi szoftvertervezési-programozási ismeret, legalább ami a scriptelést illeti. Reptile barátom (Vasvári Balázs) eléggé komoly játékfejlesztő, ő azt mondta, az utóbbi 20 évben kereskedelmi forgalomba még nem került olyan videojáték, amit 18 évnél fiatalabb ember egyedül fejlesztett. A C64-es érában ez még mindennaposnak számított, de ma már túl sok időbe és erőforrásba kerül a legegyszerűbb játék fejlesztése is.
2022. aug. 23. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!